Почват аутобана между Варна и Бургас през 2025-а, вижте откъде ще тръгне 12.09 | 20:22
На първо място, е изоставена идеята магистралата да тръгва от Аспаруховия мост във Варна, както се е смятало през 80-те години на миналия век, когато е изграждан мостът

Строежът на магистрала "Черно море”, която да свърже Варна с Бургас, може да започне през 2025 г. Това каза регионалният министър Андрей Цеков в отговор на въпрос на депутатката Константина Петрова. Дотогава на основата на сегашния идеен проект, който в момента се съгласува с екоминистерството, ще има готов технически проект, ще е ясно трасето и какви средства са необходими за отчуждавания и строеж. Най-вероятно е аутобанът да се финансира от държавния бюджет, гласи отговорът на министъра.
Обществената поръчка за изготвянето на идеен проект бе обявена преди близо три години, но готовият не е показван публично досега. В същото време от кореспонденцията между пътната агенция и Министерството на околната среда и водите се вижда, че първоначалната идея откъде точно ще минава тази магистрала, значително се е видоизменила. Всъщност са изготвени не един, а 7 проекта, но басейнова дирекция "Черно море”, общините, през чиято територия ще минава магистралата, и самото екоминистерство са направили толкова много възражения, че от седемте са останали само два, които не се различават съществено помежду си.
На първо място, е изоставена идеята магистралата да тръгва от Аспаруховия мост във Варна, както се е смятало през 80-те години на миналия век, когато е изграждан мостът. Началната точка на "Черно море” ще е на двайсетина километра преди влизане в морската ни столица по магистрала "Хемус”, около малкото село Слънчево, където ще се прави пътен възел.
Оттам магистралата се спуска на юг, но много малка част от трасето ѝ е разположена непосредствено до морския бряг – чак при Обзор. След това "Черно море” отново тръгва на запад от сегашния път, като на някои места върви на около 40 и дори 50 километра от морския бряг. Накрая свършва не точно в бургаския квартал "Сарафово”, както се предвиждаше, а в отдалеченото на около 30 км от града село Ветрен, покрай което ще се прави пътен възел с магистрала "Тракия”.
Всички тези промени са били направени, за да се избегнат многобройните защитени територии и защитени зони по "Натура 2000”. Независимо от това екоминистерството е възразило, че в двата останали варианта, които се считат за най-приемливи, отново има минаване през 11 защитени зони по "Натура” и през една защитена територия - Побити камъни, в която има природна забележителност.
Другите забележки са, че минава близо до пристанището за горива в Белослав, което се счита за обект с висок рисков потенциал, съобщи 24часа.
Тази процедура не е Оценка за въздействие върху околната среда, а предварително съгласуване и пътната агенция ще трябва да изпълни куп изисквания. Част от тях са например да представи предварително информация откъде ще минават строителните материали и временните пътища за техниката, къде ще бъде струпана изкопаната земна маса и др.
Водещи
-
Комисията за защита от дискриминация се самосезира заради сваленото от самолет дете
Комисията се самосезира по доклад на председателя Елка Божова
11.08 | 11:45
-
Преди срещата на върха: При какви условия е възможен мир в Украйна?
Украинският президент Володимир Зеленски не беше посочен като участник в разговорите за...
11.08 | 11:30
-
Експерти: Путин иска да се срещне само с Тръмп. Той ще се опита да го баламосва, да говори не толкова за Украйна
Ключова роля на Европа
11.08 | 11:00
Най-четени
-
Приятелите на Тодор Славков: Човек, който се плаши да не го гътне един вирус, не би посегнал никога на живота си
И споделят, че един от най-големите му страхове бил да не стане жертва на пътна катастрофа.
11.08 | 09:45
-
35-годишен мъж е нападнат в дома си в центъра на София
Нападението е било заснето от охранителни камери на сградата.
11.08 | 10:15