Пуснаха колите по ремонтирания виадукт на 37-ми км на „Хемус“ 09.08 | 16:44

Продължават обаче дейнстите по други три такива съоръжения, както и на тръбата за София на тунел „Витиня“

От iNews.bg

Завършиха ремонтните работи на платното за Варна на виадукта при 37- ми километър на магистрала "Хемус". Движението е възстановено и шофьорите могат да преминават без ограничение по съоръжението. Без да се възпрепятства трафикът продължават работата по долното строене.

Екипът от инженери, технически персонал и строителни работници на "Автомагистрали" ЕАД работи изключително мобилизирано, за да завършат ремонтните дейности на връхната конструкция колкото се може по-бързо. Възстановени са всички стоманобетонови греди, подменени са лагерите и дилатационните фуги. Мостовото съоръжение е с нова асфалтова настилка, хидроизолация, маркировка и мантинели.

На магистрала "Хемус" продължават ремонтно-възставителните работи на виадуктите - при 19-ти км, 35-ти, 36-ти, както и на тръбата за София на тунел "Витиня". На мостовите съоръжения, които не са обновявани от построяването им през 80-те години, се извършва ремонт на пътната част и стълбовете. Предвидено е полагане на нова асфалтова настилка, нова хидроизолация, както и съвременни системи за пътна безопасност. Стълбовете и фундаментите на виадуктите се усилват с нови бетонови кожуси, подобрява се противоземетръсната устойчивост. На виадуктите "Потоп" /19-ти км/ и "Коренишки дол" /36-ти км/ предстои изграждането на нова хидроизолация, нов асфалт и осигурителни системи за безопасност. На съоръженията при 51-ви км, както и при 37-ми км, продължава работата по долното строене, без това да затруднява трафикът.

Агенция "Пътна инфраструктура" апелира шофьорите да карат разумно и със съобразена скорост, да спазват правилата и да не използват аварийните ленти за по-бързо преминаване. За улеснение на пътуващите в петък и събота в отсечките с ремонт на автомагистралата има две ленти за пътуващите за Варна и една за София, а в неделя и понеделник съответно две за София и една за Варна. В пиковите часове, когато много хора тръгват на път, е възможно по-бавно предвижване от интензивния трафик, но строителните дейности трябва да се извършат, за да се кара по съоръженията безопасно и удобно.

Водещи