Река Дунав достигна критично ниски нива 16.10 | 12:48
В български води при Свищов има заседнал кораб вече от 3 седмици и екипажът му бедства
Река Дунав достигна критично ниски нива по цялото си поречие и на места корабоплаването е спряло. В български води при Свищов има заседнал кораб вече от 3 седмици и екипажът му бедства. Заради ниското ниво круизни кораби са блокирани в Унгария, Австрия и Германия.
Нивото на Дунав по целия корабоплавателен път критично се понижава и прогнозата е да продължава да пада. Притоците в Горен Дунав също са маловодни, от 3 месеца не е имало валежи, няма и прогноза за дъжд и ситуацията с всеки изминал ден се усложнява. В българския участък има 16 прага.
инж. Павлин Цонев - изп. директор на АППД: Като критичност може би приближаваме 2003 г. , тъй като вече при пегел Русе наблюдаваме стойност минус 11, което показва, че водните нива са почти метър под ниското корабоплавателно ниво. Това е характерно не само за българския участък.
Блокирано е корабоплаването в Горен Дунав. Русенска компания е прекратила екскурзиите на пасажерите си заради невъзможност плавателните съдове да се придвижват. А пътниците ще трябва да бъдат компенсирани за провалените круизи.
инж. Павлин Цонев - изп. директор на АППД: Миналата седмица във Виена целият кей за пасажерски кораби беше затрупан от пасажерски кораби, които престояват и именно заради тези ниски водни стоежи и невъзможността да преминат участъка от Виена до Братислава. Такива проблеми има и в района на Вахау, където реката е свободно течаща.
Търговските кораби също трудно се придвижват. До заседналия при Свищов кораб може да се стигне само с лодка, за да се доставят провизии на екипажа. Заради ниското ниво само една от русенските търговски компании е правила ремонти на два от корабите си. Бави се превозването и на товарите.
Валентин Пашанов - ръководител отдел "Експлоатация на флота": Ние се опитваме да изпълняваме нашите търговски договори с цената на страшно много усилия и загуби някои път… Товарите са на поне 50% по-малки и самият транспорт става неефективен.
Според специалистите една от причините за маловодието, което периодично се наблюдава през последните 40 години, се дължи на икономическата дейност в района на реката.
Водещи
-
"Активни потребители": Препоръчваме през януари да се плаща с карта
Да избягваме рискови ситуации при разплащане в кеш с евро, съветва Богомил Николов,...
12.11 | 17:15
-
Отбелязваме Националния ден на четенето на 21 ноември
България вече е част от инициативата - Ден на европейските автори
12.11 | 17:00
-
Трамвай блъсна 11-годишно момиченце на ул. "Граф Игнатиев" в София
Детето е било с колело
12.11 | 15:00
-
Мартин Владимиров: Най-добре би било стратегически западен инвеститор да купи "Лукойл"
Има логика "Лукойл" да продаде активите си на турския "Чингиз Холдинг" и азербайджанската...
12.11 | 16:30
Най-четени
-
НСО официално: Всички шофьори са длъжни да ни направят път!
Позиция на Националната служба за охрана:
12.11 | 12:45
-
Борисов: Ако президентът не наложи вето на закона за "Лукойл", още на следващия ден ще назначим особен управител
Той коментира и думите на държавния глава, че ако целта на управляващите беше да не затвори...
12.11 | 09:59
-
Убиецът на Мая избяга при родителите си
Има и дребни глоби за паркиране – 20 лева, както и за забравени документи – 10 лв.
12.11 | 11:59