След 4 г. центърът на София – на една крачка от кв. "Овча купел" 14.04 | 08:25
Това ще стане след пускането на третата линия на метрото

Софиянци, живеещи в кв. "Овча купел", ще са по-близо до центъра на столицата през 2018 г. След 4 г. се очаква да бъде пусната третата линия на метрото, която ще свързва бул. "Ботевградско шосе” с кв. "Овча купел” и Околовръстното. Така живеещите в крайния квартал ще стигат до столичния център за 10 минути.
Новият лъч ще качи още 170 000 столичани в подземната железница, каза шефът на столичното метро инж. Стоян Братоев.
Така след няколко години близо 570 000 столичани ще се возят всеки ден в метрото. Това са 65% от пътниците в градския транспорт в столицата. Тогава метромрежата ще е дълга 57 км и ще има 54 станции, съобщава в. "Монитор".
Трасето от "Ботевградско шосе” до "Овча купел” ще е дълго 17 км и ще има 19 метростанции, 10 от тях ще са подземни, а 9 – открити. То ще тръгва от колелото на трамвая на бул. "Ботевградско шосе”, ще има 3 метростанции по бул. "Владимир Вазов", по една при стадион "Георги Аспарухов" и при театър "Зад канала". Следващата ще е на Орлов мост, като тя ще има връзка с първия метролъч – от "Обеля" до "Младост" и летището.
Станцията при НДК, пък ще се свързва с втората линия на метрото от "Надежда” до "Лозенец”. От НДК третият лъч продължава към кръстовището на булевардите "България” и "Гешов”. Там ще има връзка с естакадата и трамвайното трасе. След това подземната железница ще мине през "Красно село” и "Овча купел” и ще стигне до Околовръстното. Последната спирка ще е при жп линията София – Перник, като там ще бъде открита нова гара.
Според разчетите на кметството цялата отсечка ще струва около 1,4 млрд. лв. Реализацията ще се прави на етапи, а за новия програмен период общината ще кандидатства за участъка, който минава през центъра от театър "София” до пазара в "Красно село”. По предварителни сметки този участък ще струва около 600 млн. лв.
През 2018 г. подземната железница ще събира пътниците от 8 автогари и 5 жп спирки. То ще покрива 68% от територията на София. Очаква се след пускането и на третия лъч вредните газове в столицата да намалеят с 110 000 тона годишно. Трафикът по софийските улици ще се намали с 35%, а колите ще са с една четвърт по-малко.
Годишно метрото ще отчита 4,5 млн. пътувания. По време на изграждането на метрото ще ремонтират и булевардите "Владимир Вазов” и "Линкълн”. Освен това ул. "Житница” ще минава под бул. "Цар Борис III”. На първата и на последната спирка ще има надземни паркинги за по 1200 автомобила.
Водещи
-
ЕС отложи с 90 дни контрамитата за САЩ
Целта на тримесечната пауза е да се даде повече време за преговори
10.04 | 17:30
-
Започнаха тестовете на системата за контрол на средната скорост
Те се провеждат на Северната скоростна тангента в София
10.04 | 17:15
-
Такса рецепта искат аптекарите
Съответната символична сума искат да се покрива от пациента, като целта е превенция срещу...
10.04 | 17:00
-
Нешка Робева призова: Да спрем безумците на властта
И най несправедливият мир е по-добър от най-справедливата война
10.04 | 16:45
Най-четени
-
Костадинов:Това правителство ще падне - дали ще е днес или утре, но то е обречено
"Миналата седмица "Възраждане" започна консултации с т.нар. опозиционни партии в парламента за...
10.04 | 09:45
-
Почивните дни през април и май 2
През май официалните почивни дни са отново четири, но са разкъсани през целия месец
10.04 | 08:35
-
Партия МЕЧ ще депозира нов вот на недоверие към правителството на Росен Желязков
Вотът ще е на тема корупция.
10.04 | 08:59