Спаси София: СО се отказва от тролея по „Фритьоф Нансен“ 29.05 | 10:57
Новоизграденото трасе по булеварда ще остане неизползваемо, алармира организацията

Активистите от Спаси София алармират, че част от току що построената инфраструктура за новия тролей, който трябваше да замести закритото трамвайно трасе до кв. Лозенец, няма да се използва. "Въпреки, че за тролейбусната мрежа по бул. Фритьоф Нансен бяха платени няколкостотин хиляди лева, Столичната община е взела решение да не я използва”, заяви Борис Бонев от организацията и допълни, че така не само се пилеят парите на софиянци, но и времето за пътуване се удължава значително.
Недоволството на организацията е породено от удължаването на маршрута на новия тролей с над 1 км, като от НДК до Петте кьошета, той ще пътува през Попа, вместо да се ползва новоизградената мрежа по бул. Фритьоф Нансен. Разчетите на активистите показват, че това решение ще струва на столичани над 170 000 лв.
годишно, заради удължения пробег. Освен излишни харчове, решението ще се отрази негативно и върху времето за пътуване - линията ще бъде по-бавна и непредпочитана от пътниците. "Времето за пътуване от Лозенец до НДК и Петте кьошета, където хората се прекачват на метрото и други линии на наземния транспорт, се удължава с 5-10 минути, което обезсмисля линията.” - допълва Гергин Борисов от Спаси София.
От Спаси София припомнят, че тролейбусното трасе по бул. Фритьоф Нансен бе построено след гласувано през миналата година решение на Столичния общински съвет по препоръка на Експертния съвет при гл. арх. Здравко Здравков. "Идеята от там да не преминава тролей е решение, взето еднолично от зам.-кмета по транспорт, Дончо Барбалов. С това се погазва решението на Общинския съвет и експертите. То е в разрез и с публично дадените обещания за запазване на директната връзка между кв. Лозенец и Петте кьошета, която преди се осигуряваше от закрития трамвай №6”, заявяват от Спаси София.
Активистите остро критикуват липсата на транспортна политика и цели на управляващите Столичната община. "Оказва се, че няколко места за паркиране са по-важни от хилядите пътуващи с тролея. В най-замърсената столица в ЕС, колите явно са по-важни от осигуряването на място за екологичните тролеи. Това е поредното доказателство, че градският транспорт е последен приоритет на управляващите”, заключва Борис Бонев и припомняйки "През последните 3 години бяха проведени множество протести, подписки и жалби от хиляди лозенчани, с настояване трамваят да не се унищожава, но това не трогна управляващите на Московска 33. Трогна ги само опасността да се лишат от паркоместа. Отново сме свидетели на дадено и след това погазено обещание на г-жа Фандъкова. Преди две години тя публично заяви, че трамваят в Лозенец няма да се закрива, но само година по-късно инициира неговото унищожаване. Сега няма да спази и обещанието дадено пред софиянци, че тролеят ще замени трамвая, без да влошава транспортната услуга”, завършват от организацията.
Водещи
-
Петьо Цеков: Всички се държат така, сякаш утре сме на избори
Любомир Стефанов: Стана мантра каквото и да се случва в държавата, Пеевски да управлява кораба
27.07 | 18:00
-
Мъж застреля любовника на бившата си жена и изгори кучетата й живи
Местен жител заключил децата си, заплашил да запали и тях
27.07 | 17:21
-
Пламнала и борова гора в местността „Бакаджик” край Ямбол
Пожарът разгръща фронта си и се вижда от АМ „Тракия”
27.07 | 17:00
Най-четени
-
Астрофизик: 5 доказателства, че има живот след смъртта
27.07 | 12:00
-
Когато глупостта и стремежът за власт се сблъскат, произвеждат катастрофи
Това направи ПП-ДБ с КПКОНПИ, смята депутатът от ИТН Станислав Балабанов
27.07 | 12:20
-
Дайнов: Нови протести са възможни през октомври
Кабинетът ще падне тогава, когато Пеевски реши, че е подготвил достатъчно властова база, така...
27.07 | 10:20