Спаси София искат подобрения по ключова автобусна линия 29.08 | 11:37
Прекратяване на концесията и поемане на 204 от Столичен автотранспорт иска гражданската организация

От гражданската организация Спаси София днес, за пореден път, поискаха спешни подобрения за автобусна линия №204. Те настояват изтеклата концесия с частния превозвач да бъде незабавно прекратена, а обслужването да бъде поето от Столичен автотранспорт. Активистите настояват за тази промяна, тъй като Столичната община е сключила неизгоден за гражданите договор, заради което няма как концесионерът да бъде накаран да обслужва линията със съчленени автобуси.
"Сегашните малки автобуси по никакъв начин не могат да се справят с огромния пътникопоток. Фактът, че те не разполагат с климатик и са постоянно претъпкани, прави пътуването още по-неприятно, особено през летните месеци. Столичната община сама си е вързала ръцете в договора с концесионера и не може да изисква от превозвача линията да се обслужва от съчленени автобуси. Концесията отдавна изтече, договорът трябва да се прекрати, а линията да се прехвърли към Столичен автотранспорт. Само така по 204 може да се появят нови, съчленени и климатизирани автобуси”, заяви Борис Бонев от Спаси София.
"Линия 204 е пример за това как управляващите, чрез сгрешената си транспортна политика, отблъскват пътниците от градския транспорт. Нима някой в Столична община смята, че може да увеличи ползването на градски транспорт при подобно отношение към пътниците? Всъщност това е най-добрият начин хората да се качат на автомобилите и да се увеличат задръстванията и замърсяването”, допълни Бонев.
"Трябва незабавно да се преразгледа начинът на управление на линия 204. Крайно време е Столичната община да осигури необходимия комфорт на пътуващите със съчленени автобуси с по-голям превозен капацитет. Много важно е да се изработи и ново, сгъстено разписание в час пик. Ние от Спаси София сме пращали десетки сигнали за необходимостта линия 204 да бъде ускорена, защото по трасето вече има бус ленти, но корекция в разписанието не е направена. В резултат, автобусите се влачат по празни бус ленти, което е неразбираемо и недопустимо. Пътниците страдат заради некомпетентността и незаинтересоваността на управляващите градския транспорт в София”, коментира и Гергин Борисов от Спаси София.
Водещи
-
Пожар наложи евакуацията на блок в столичния кв. „Стрелбище“
Пламъците са тръгнали от един от апартаментите в жилищната сграда
27.08 | 21:00
-
Новите интегрални изпити за НВО след 7и и 10 клас - още от тази учебна година
Министерството на образованието и науката публикува двете заповеди
27.08 | 20:45
-
Президентът ни присъства на откриването на високотехнологичен военен завод в Германия
Заводът е част от най-големия отбранителен концерн в Европа „Райнметал“, а Румен Радев е там...
27.08 | 20:30
-
Още над 10 млн. лева са изплатени на овощари за пропаднали площи през 2025 г.
Подпомагането се осъществява при интензитет до 80 % от действителните разходи до настъпване на...
27.08 | 20:15
Най-четени
-
35% от децата в България живеят в риск от бедност и това е най-високият процент в Европейския съюз
Той подчерта, че има напредък в някои области
27.08 | 12:15
-
Министерството на транспорта предлага промени в нормативната уредба за атракционите
Темата се поставя на дневен ред в Министерския съвет днес, след като правителството призна за...
27.08 | 10:15
-
По-ниска цена на природния газ предлага „Булгаргаз“ за септември 2
За сравнение, Комисията за август утвърди цена на природния газ в размер на 62,09 лв./MWh, без...
27.08 | 11:45
-
Около 40% от абонатите на "Софийска вода" са се отказали от хартиената фактура
Той обясни, че към момента процедурата не изисква становище от КЗП.
27.08 | 11:59