Хората с увреждания искат градски автобуси до 10-годишна възраст 26.08 | 08:44
Предложението на Съюза на инвалидите в България е това да се случи до 2012 г.

Съюзът на инвалидите предлага от 2012 г. да се въведе критерий за 10-годишна възраст на градските автобуси.
Председателят на Съюза на инвалидите в България (СИБ) Красимир Коцев коментира, че ако критерият за 10-годишна възраст на автобусите се въведе от 2012 г., това ще означава масова подмяна на парка и силно навлизане на модерни, нископодови автобуси в градовете.
Според него по този начин значително ще се облекчи достъпа на хората с увреждания в градския транспорт, на възрастните и майките с детски колички. Организацията предлага всички кметства в България при обявяване на търг за отдаване на автобусни линии да залагат подобни условия.
По данни на СИБ от 1993 г. в Европа е забранена експлоатацията на градски автобуси, които не са нископодови. Поради тази причина е спряно производството им в ЕС, уверява Коцев, цитиран от БТА.
Има добри образци по отношение на достъпността в София и Варна, споделят от Съюза на инвалидите. От организацията приветстват опитите за снишаване на тротоари в столицата, за монтиране на платформи и звукова сигнализация към някои транспортни средства.
Най-трудно преодолима, по данни на СИБ, е третата врата в столичните тролейбуси. Трите стъпала са много стръмни и човек трябва да има две здрави ръце, за да ги изкачи, отбелязва Красимир Коцев.
Повече от половината от автобусите в София са нископодови. Те постепенно навлизат и в другите градове в страната, коментира пък Красимир Лалов, заместник-председател по търговските въпроси в Управителния съвет на Националното сдружение на българските превозвачи (НСБП).
По думите му вносителите и превозвачите трудно могат да бъдат упреквани, защото видът на превозното средство се определя от съответната обществена поръчка.
Голяма част от ползваните в момента автобуси са лизингови, с десетгодишен експлоатационен срок, което не позволява бързата им подмяна, посочи Лалов, цитиран от БТА.
Според него нископодовите автобуси също няма да решат проблема с качването на инвалидни колички. Тротоарите са на различна височина и много трудно ще бъдат синхронизирани с автобусите, смята браншовият ръководител. Освен това всяко пригаждане към МПС трябва да бъде сертифицирано, припомнят от сдружението.
НСБП призовава усилията да се насочат към развитие не на автобусния, а на екологичния транспорт в градовете. Според Лалов автобусите трябва да напуснат центровете на по-големите български градове и да обслужват само периферията им, което е отдавнашна европейска практика. Необходимо е те да бъдат заместени от тролейбуси и трамваи, а в столицата и от метрото, смятат от НСБП.
Водещи
-
ДАНС: Русия и нестабилните Балкани остават основна заплаха за сигурността на България
Това сочи Годишният доклад на Държавната агенция за 2024 г.
27.04 | 17:40
-
Доналд Тръмп - младши пристигна. Кой е той?
Какво не знаем за най-голеемия син на американския президент
27.04 | 17:20
-
Орбан: Военната психоза, обхванала Европа, е на път да приключи
Без Америка Украйна няма шанс, но Брюксел се придържа към безнадеждна стратегия за война,...
27.04 | 17:00
-
Тя ли е новата любов на Гришо?
Горещата мексиканска актриса Ейса Гонсалес целуна първата ни ракета след победата му в Мадрид
27.04 | 16:40
Най-четени
-
Екипи на пожарната отводняват къщи в Монтанско
84 л/кв. м се изляха снощи в с. Лехчево
27.04 | 12:23
-
Борис Бонев: ГЕРБ отстрани Стоян Братоев от поста в "Метрополитен"
Гангстери превземат общинско дружество с капитал от над 3 милиарда лева - така коментира той...
27.04 | 14:00
-
Половината българи нямат никакви спестявания, 1 милион живеят в лишения
Подмяна на остаряла мебелировка не може да си позволят 35,1% от семействата
27.04 | 10:20