Хората с увреждания искат градски автобуси до 10-годишна възраст 26.08 | 08:44
Предложението на Съюза на инвалидите в България е това да се случи до 2012 г.
Съюзът на инвалидите предлага от 2012 г. да се въведе критерий за 10-годишна възраст на градските автобуси.
Председателят на Съюза на инвалидите в България (СИБ) Красимир Коцев коментира, че ако критерият за 10-годишна възраст на автобусите се въведе от 2012 г., това ще означава масова подмяна на парка и силно навлизане на модерни, нископодови автобуси в градовете.
Според него по този начин значително ще се облекчи достъпа на хората с увреждания в градския транспорт, на възрастните и майките с детски колички. Организацията предлага всички кметства в България при обявяване на търг за отдаване на автобусни линии да залагат подобни условия.
По данни на СИБ от 1993 г. в Европа е забранена експлоатацията на градски автобуси, които не са нископодови. Поради тази причина е спряно производството им в ЕС, уверява Коцев, цитиран от БТА.
Има добри образци по отношение на достъпността в София и Варна, споделят от Съюза на инвалидите. От организацията приветстват опитите за снишаване на тротоари в столицата, за монтиране на платформи и звукова сигнализация към някои транспортни средства.
Най-трудно преодолима, по данни на СИБ, е третата врата в столичните тролейбуси. Трите стъпала са много стръмни и човек трябва да има две здрави ръце, за да ги изкачи, отбелязва Красимир Коцев.
Повече от половината от автобусите в София са нископодови. Те постепенно навлизат и в другите градове в страната, коментира пък Красимир Лалов, заместник-председател по търговските въпроси в Управителния съвет на Националното сдружение на българските превозвачи (НСБП).
По думите му вносителите и превозвачите трудно могат да бъдат упреквани, защото видът на превозното средство се определя от съответната обществена поръчка.
Голяма част от ползваните в момента автобуси са лизингови, с десетгодишен експлоатационен срок, което не позволява бързата им подмяна, посочи Лалов, цитиран от БТА.
Според него нископодовите автобуси също няма да решат проблема с качването на инвалидни колички. Тротоарите са на различна височина и много трудно ще бъдат синхронизирани с автобусите, смята браншовият ръководител. Освен това всяко пригаждане към МПС трябва да бъде сертифицирано, припомнят от сдружението.
НСБП призовава усилията да се насочат към развитие не на автобусния, а на екологичния транспорт в градовете. Според Лалов автобусите трябва да напуснат центровете на по-големите български градове и да обслужват само периферията им, което е отдавнашна европейска практика. Необходимо е те да бъдат заместени от тролейбуси и трамваи, а в столицата и от метрото, смятат от НСБП.
Водещи
-
Любена Павлова делила златото на Златанови: 5 кг за Иван (Гешев), 1 кг за спецпрокурора Митко
това тя направила по нареждане на бившия си съпруг - Петьо Петров - Пепи Еврото
30.10 | 19:45
-
Брюксел слага чатовете под контрол?
ЕС обсъжда въвеждане на интелигентна система, която да сканира личните съобщения в интернет
30.10 | 19:30
-
Министър Георг Георгиев: Русия не демонстрира готовност за постигане на мир
Днес Полша съобщи, че нейни изтребители са прехванаха руски разузнавателен самолет над...
30.10 | 19:15
Най-четени
-
Завърши ремонтът в платното за София на участъка от автомагистрала „Хемус“ от село Яна до входа на столицата
Превантивният ремонт на участъка започна от 15 септември, след като през лятото бяха...
30.10 | 09:45
-
Топлото време забави подготовката за кисело зеле в Русе
Цени на "Плодекс" в очакване на активизиране
30.10 | 10:15
-
Търсенето на злато достигна рекордни нива заради геополитическото напрежение
Цената на благородния метал също отбеляза безпрецедентни върхове
30.10 | 13:30
-
Още три участнички влизат в истинския "Ерген"
Продуцентът на шоуто, Ники Николов, подчерта, че представените жени със сигурност ще участват...
30.10 | 11:30