Цената на шофьорските курсове скачат до тавана 05.02 | 12:00
От пролетта ще удари 1000 лева

Очаква се от пролетта шофьорските курсове да достигнат сумата от 1000 лева. Според Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, в момента цената в престижните школи е 850-950 лв. и се очаква тя да скочи с минимум 10 на сто. Причината била поскъпването на живота. "Плавно се вдигат и цените на горивата и в началото на пролетта това ще се отрази и на шофьорските курсове", поясни Иванов.
По думите му по демографски причини броят на кандидатите да вземат шофьорска книжка е почти постоянен. За това и доказаните фирми на пазара, а и останалите страдат от липса на клиенти. "Няма наплив. В условията на пандемия хората, от една страна, се страхуват, от друга - нямат и финансова възможност за шофьорски курс, независимо че цената не е пипана от години назад", каза той. Той припомни, че има оферти за по 300 лв., които обаче след това излизат на кандидатите по 1300. Това се случва, защото в първоначалната цената не се включват изпитите, а заради лошата подготовка курсистите ги късат и трябва да се явяват повече пъти на изпити. Според Иванов към края на февруари може да се очаква известно нарастване на кандидатите.
Друг представител от бранша - Трендафил Маринов, председател на Българския автоинструкторски съюз, каза в ефира на БНР, че се наблюдава по-голямо желание на хора на по-висока възраст да идват да се записват за кандидат-шофьори, като причината е страхът да се возят в обществения транспорт. Той изрази и недоволство от Наредбата за обучение на бъдещите шофьори, която скоро трябва да влезе в сила, а не е била обсъдена с бранша. "Там има текстове, които няма да подпомогнат обучението, а само ще натоварят икономически бранша. Това касае семейните фирми в малките населени места, те няма да могат да покрият тези условия и ще трябва да прекратят този вид дейност", каза още Маринов.
"Изискванията са твърде високи - трябва да има регистрация на кабинета като учебен към Службата по трудова медицина, което струва около пет хиляди лева, хората не могат да си го позволят, това ще повиши и цената на курса. В учебната документация има теми за обучение, които са безсмислени, а в същото време не е заложено обучение за новите модели автомобили и новите системи в тях - все пак има много новости, хората си купуват нови коли, а ние няма как да ги обучаваме. В наредбата се разписват текстове, които ще облагодетелстват само определени големи фирми и школи", допълни той. Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка коментира, че е време и в България да има модерни автополигони.
"На тях курсистите, а и правоспособни водачи да могат да се обучават как да реагират в определени ситуации като хлъзгав път или силно намалена видимост. Това го има в развитите страни. Отделно е необходимо в зони с по-висок риск, като напр. усойните места по шосетата, предупредителните пътните знаци да бъдат големи и видими от голямо разстояние", предлага браншовикът.
Водещи
-
18 години затвор за убиеца на психолога Иван Владимиров-Нав
Изстрелът е произведен с дясната ръка, а пистолетът е бил на сантиметри от главата
07.05 | 20:40
-
Всяка пета медсестра е в пенсионна възраст
Дефицитът на такива кадри е световен проблем, но у нас той е още по-остър
07.05 | 20:20
-
Вижте какво решава правителството утре
Министерският съвет ще проведе заседание от 10 ч.
07.05 | 20:00
Най-четени
-
Сачева за пенсионната система: Нашата цел не е да правим революции, а подобрения
Пътната карта за пенсионната система трябва да има надпартиен консенсус и трябва да бъде...
07.05 | 19:00
-
След кратко примирие преди Великден: Битката за БОК продължава с пълна сила
Весела Лечева с 4 искания към Стефка Костадинова
07.05 | 16:45
-
Нефтопродукти с неустановен състав и произход пак изплуваха по плажове в Поморие
Кметът на Поморие отказва да коментира, бил зает
07.05 | 14:30