"Спаси София": Студентски град има нужда от трамвай 04.03 | 15:00
Строежите продължават, но транспортът остава неоптимизиран, смятат от гражданската организация

С нарастване броя на новите жилищни кооперации в столичния комплекс "Студентски град" значително нарасна и пътникопотокът през последните няколко години.
Строежите продължават, но транспортът остава неоптимизиран. Това често довежда до редица проблеми за пътниците, използващи линия 280, за да се придвижат до най-близката метростанция "Г. М. Димитров". Въпреки че през по-голямата част от деня автобусите се движат на интервал от 3 до 5 минути, не успяват да поемат огромния брой пътници в посока към или от Студентски град.
Освен това трябва да се отбележат и силно амортизираните превозни средства, които са неекологични и влизате разрез с представите за транспорт в европейска столица.
Такова е мнението и на Гергин Борисов от инициативата "Спаси София":
"Студентски град" вече не е студентски град, той е квартал. В него живеят изключително много хора отново благодарение на неконсистентна благоустройствена политика.
"Населението там в момента буквално бедства, няма достатъчно транспорт, няма достатъчно бързи връзки с центъра", допълни той.
Столична община се е провалила според него в защитата на проект за разширение на трамвайната мрежа, която имаше за цел да докара трамваите в Студентски град.
През изминалата седмица беше представен проектът на общинската инициатива "Визия за София" за пешеходната инфраструктура в София, който се основава на изследване в направление "Градска среда".
Той включва и фактори като скорост на придвижване, състояние на превозните средства, видове транспорт, които оказват съществено влияние на пътното движение в столицата.
Според анализа пространственото развитие районите "Триадица", "Лозенец" и "Студентски град" налага необходимост от оптимизиране на транспортното им обслужване.
Гергин Борисов припомни и проекта за изграждане на метростанция в компекса, който обаче предвиждаше по-малка натовареност в сравнение с тази на автобусна линия 280. От "Спаси София" защитават позицията, че "Студентски град има нужда от трамвай в допълнение към съществуващите автобуси".
Борисов цитира и данни от демографско проучване на експертния съвет към Столична община, според което "Студентски град" ще бъде третият по население след "Люлин" и "Младост" до няколко години.
Метрото трябва да бъде отворено за разширение в посока "Малинова долина" и района на Симеоновския лифт, изрази мнение Борисов. В близките 50 години Студентски град няма да има нужда от метро, но в близка перспектива се налага пускането на трамвайна линия, категоричен беше активистът.
Водещи
-
Търговци панически затварят обекти по морето заради масирани проверки
Открити множество нарушения
02.07 | 17:59
-
Кръводарителска акция се провежда в София, Пловдив, Варна, Бургас, Благоевград и Стара Загора
Организатори са Асоциацията на пострадалите при катастрофи и сдружение "Ангели на пътя"
02.07 | 17:20
-
От този месец Националният осигурителен институт ще посочва размерите на пенсиите и в евро в допълнение към левовете
Това е част от подготовката за планираното влизане на България в еврозоната от 1 януари 2026...
02.07 | 17:00
Най-четени
-
Еврото на фокус: Министерският съвет обсъжда обновения национален план
Причината за липсата на вода в селата Хаджидимитрово и Горна Студена е в дренажните...
02.07 | 10:30
-
НС днес:Трети вот на недоверие, прекратяването на пълномощията като депутат на Кирил Петков
В проекта за дневен ред е и темата за национален референдум за защита на българския лев .
02.07 | 10:15
-
Валентин Вацев: Войната в Украйна е само първата фаза от руската стратегия
Вътрешен конфликт в руското ръководство
02.07 | 11:15
-
Йорданов:Ужасно много уважавам лекарите, няма реплика срещу тях
Той коментира своя реплика, произнесена по време на среща на Здравната комисия на среща с...
02.07 | 09:59