25 април – Ден без асансьори 25.04 | 11:27

През тази година нициативата търси своя участник №500 000 в България

От iNews.bg

Асансьори в цялата страната ще спрат на 25 април като част от международната инициатива Ден без асансьори No Elevators Day. За четвърта поредна година каузата обединява у нас институции, компании, медии и обществени личности, за да бъде привлечено общественото внимание към темата за това колко важна за здравето е ежедневната физическа активност.

Активните университети, кoито се включват през 2018 и ще изненадат с инициативата младите хора са например УНСС- Университет за национално и световно стопанство, Медицински Университет "Проф. д-р П. Стоянов" – Варна, Шуменски университет "Епископ Константин Преславски", Технически Университет - София - Филиал Пловдив и София, Тракийски университет, гр. Стара Загора.

Организатор на Деня без асансьори е сдружение BG Бъди активен. Вече няколко години в последната сряда на месец април сдружението се опитва да докаже, че без допълнително време и средства всеки може да допринесе дългосрочно за здравето и настроението си, като избере стълбите вместо асансьора.

България продължава да е сред страните, чиито граждани не спортуват активно, макар че според скорошно изследване на Евробарометър физическата активност на българите расте, като сдружение BG Бъди активен има принос за това: само за няколко години организацията успя да привлече близо 1 милион участници, благодарение на подкрепата на партньори през годините.

През 2018 година Ден без асансьори търси своя участник № 500 000 в България, който ще стане български посланик на инициативата в кампанията NowWeMOVE, от която Ден без асансьори е част на европейско ниво. Българският посланик ще бъде избран чрез жребий сред всички участници, използвали официалния хаштаг на Деня без асансьори в социалните мрежи: #ЯмСтълбиЗаЗакуска.

Tой ще има възможност да ни представи на една от локациите по вертикално качване на стълби на https://www.towerrunning.com, един от специалните ни световни партньори тази година.

За първи път партньор на кампанията е новатa интерактивна платформа, предоставяща информация за забележителностите на България – мобилното приложение iLoveBulgaria. Партньорите призовават не само да се използват пoчивните дни за преоткриване на страната ни и интересни маршрути, но и посочват неповторими кътчета, които съдържат стълби или планински трудно достъпни обекти.

Водещи