76 на сто от българите заявяват, че търговците и доставчиците на услуги спазват правата им 27.03 | 15:30
Според данните всеки четвърти европеец е добре запознат с тези права, всеки трети е достатъчно запознат, а около 40 на сто са слабо запознати

Българските потребители познават правата си не по-зле от останалите граждани на ЕС, показват данни, представени от Европейската комисия.
Според данните всеки четвърти европеец е добре запознат с тези права, всеки трети е достатъчно запознат, а около 40 на сто са слабо запознати.
У нас доверие в неправителствените организации за защита на потребителските права имат 41 от участвалите в допитването, докато в ЕС средно доверието е 63 на сто. Мнозинство от 76 на сто от българите и останалите европейски потребители заявяват, че търговците и доставчиците на услуги спазват правата им, а 61 на сто (66 на сто в ЕС) вярват в обществените служби за защита на потребителите.
В България доверието в сигурността на нехранителните стоки е 55 на сто, докато средно за ЕС е 72 процента. Наблюдава се слабо доверие в уреждането на спорове за качеството на стоките - 36 на сто от българските потребители и 45 на сто от останалите европейци са на мнение, че споровете може да бъдат успешно уредени извън съда, а 30 на сто (34 на сто в ЕС) вярват, че спорът може да намери решение от съдия.
У нас 83 на сто от участниците са заявили, че в последната година не са имали проблеми със стоките и услугите, които са платили (74 на сто в ЕС). Почти еднакви са отговорите (75-77 на сто), че в последната година потребителите са се натъкнали на лоши търговски практики.
В ЕС двойно по-често (17 на сто) потребителите предприемат действия, когато са недоволни от стока и услуга, докато в нашата страна това правят едва 9 на сто.
Между 7 и 8 процента е делът на европейците (включително българите), които са имали проблем със стока, но не са направили нищо, за да го решат. Най-честата причина да не се предприемат мерки е очакването, че това ще отнеме много време (49 на сто в ЕС и 57 на сто от отговорите у нас), както и че е твърде сложно (25 на сто в ЕС и 39 на сто у нас).
В България 39 на сто се оплакват от увеличаване на цените по дългосрочните договори за доставка на услуги (26 на сто в ЕС), а 36 на сто - от нечестни договорни условия (22 на сто в ЕС). Мнозинството у нас (78 на сто) и в ЕС (75 на сто) казват, че са попадали на скрита реклама в резултати от онлайн търсене.
Водещи
-
Прокуратурата разследва Конституционния съд за касирането на изборите
Наблюдаващият прокурор Виолета Марчева от отдел "Специализиран" на СГП е преценила, че има...
12.05 | 16:59
-
Президентът: Еврото да се въведе с консенсус, а не с незачитане на волята
Реакция от ЕС
12.05 | 16:45
-
Работещи в БТА, БНТ и БНР излизат на национален протест на 15 май
Тодор Капитанов прикани депутати от управляващата коалиция също да дойдат на протеста и да се...
12.05 | 16:30
-
Агенти на ЦРУ разкриват откъде извънземни шпионират Земята
„Старгейт“ е активен от 1972 до 1995 г. Проектът е ръководен от ЦРУ, Агенцията за военно...
12.05 | 16:15
Най-четени
-
Румен Радев внася в НС предложението си за референдум за еврото
Партиите в парламента са на различни позиции
12.05 | 09:15
-
Няма българска череша и няма да има тази година, категоричен е доцент Димитър Сотиров
Овощар: Ако клиентите не купуват череши, търговците ще свалят цената
12.05 | 10:15
-
Красимир Вълчев: Проблемът с употребата на наркотици се задълбочава
Кампанията на МОН "Просто кажи "Не" е посветена на превенцията срещу зачестилите случаи на...
12.05 | 11:45
-
Алгафари за референдума: Баба Пена и бай Хасан не трябва да бъдат питани за еврозоната
Това заяви пиар експертът Нидал Алгафари по темата с референдума за еврозоната, иницииран от...
12.05 | 13:30