76 на сто от българите заявяват, че търговците и доставчиците на услуги спазват правата им 27.03 | 15:30
Според данните всеки четвърти европеец е добре запознат с тези права, всеки трети е достатъчно запознат, а около 40 на сто са слабо запознати
Българските потребители познават правата си не по-зле от останалите граждани на ЕС, показват данни, представени от Европейската комисия.
Според данните всеки четвърти европеец е добре запознат с тези права, всеки трети е достатъчно запознат, а около 40 на сто са слабо запознати.
У нас доверие в неправителствените организации за защита на потребителските права имат 41 от участвалите в допитването, докато в ЕС средно доверието е 63 на сто. Мнозинство от 76 на сто от българите и останалите европейски потребители заявяват, че търговците и доставчиците на услуги спазват правата им, а 61 на сто (66 на сто в ЕС) вярват в обществените служби за защита на потребителите.
В България доверието в сигурността на нехранителните стоки е 55 на сто, докато средно за ЕС е 72 процента. Наблюдава се слабо доверие в уреждането на спорове за качеството на стоките - 36 на сто от българските потребители и 45 на сто от останалите европейци са на мнение, че споровете може да бъдат успешно уредени извън съда, а 30 на сто (34 на сто в ЕС) вярват, че спорът може да намери решение от съдия.
У нас 83 на сто от участниците са заявили, че в последната година не са имали проблеми със стоките и услугите, които са платили (74 на сто в ЕС). Почти еднакви са отговорите (75-77 на сто), че в последната година потребителите са се натъкнали на лоши търговски практики.
В ЕС двойно по-често (17 на сто) потребителите предприемат действия, когато са недоволни от стока и услуга, докато в нашата страна това правят едва 9 на сто.
Между 7 и 8 процента е делът на европейците (включително българите), които са имали проблем със стока, но не са направили нищо, за да го решат. Най-честата причина да не се предприемат мерки е очакването, че това ще отнеме много време (49 на сто в ЕС и 57 на сто от отговорите у нас), както и че е твърде сложно (25 на сто в ЕС и 39 на сто у нас).
В България 39 на сто се оплакват от увеличаване на цените по дългосрочните договори за доставка на услуги (26 на сто в ЕС), а 36 на сто - от нечестни договорни условия (22 на сто в ЕС). Мнозинството у нас (78 на сто) и в ЕС (75 на сто) казват, че са попадали на скрита реклама в резултати от онлайн търсене.
Водещи
-
Никога не изхвърляйте млякото в мивката
Освен че блокира потока на водата, това създава и неприятни миризми
09.12 | 16:00
-
Натали Стойчева: Срещнах любовта и то в лицето на Орлин. Заедно сме, да
"Срещнах любовта и то в лицето на Орлин. Заедно сме, да", споделя Стойчева пред изданието.
09.12 | 15:45
-
Депутат алармира за „спешни“ родителски срещи в деня на протеста, Вълчев категорично отрече
Спомняте ли си как навремето комунистите си измисляха поводи и мероприятия по Великден и...
09.12 | 15:30
-
За 5 години: Сиренето поскъпнало с 65%, а прясното мляко - със 75%
В сравнение с 2020 г., всички проследени артикули – ориз, хляб „Добруджа
09.12 | 15:15
Най-четени
-
Изтичат над 116 хил. безплатни винетки
Най-много безплатни винетки изтичат през януари - 62 682 бр.
09.12 | 12:15
-
Meteo Balkans: Идва ли "звярът от Изток" за Коледа?
Към момента изглежда, че декември ще бъде по-топъл от първоначалните прогнози – поне до 15–20...
09.12 | 14:30
-
Кметът на Ботевград Иван Гавалюгов е забранил провеждането на протеста, организиран за днес от ДПС на Делян Пеевски
Това се разбра от негова публикация във "Фейсбук"
09.12 | 11:59