76 на сто от българите заявяват, че търговците и доставчиците на услуги спазват правата им 27.03 | 15:30
Според данните всеки четвърти европеец е добре запознат с тези права, всеки трети е достатъчно запознат, а около 40 на сто са слабо запознати

Българските потребители познават правата си не по-зле от останалите граждани на ЕС, показват данни, представени от Европейската комисия.
Според данните всеки четвърти европеец е добре запознат с тези права, всеки трети е достатъчно запознат, а около 40 на сто са слабо запознати.
У нас доверие в неправителствените организации за защита на потребителските права имат 41 от участвалите в допитването, докато в ЕС средно доверието е 63 на сто. Мнозинство от 76 на сто от българите и останалите европейски потребители заявяват, че търговците и доставчиците на услуги спазват правата им, а 61 на сто (66 на сто в ЕС) вярват в обществените служби за защита на потребителите.
В България доверието в сигурността на нехранителните стоки е 55 на сто, докато средно за ЕС е 72 процента. Наблюдава се слабо доверие в уреждането на спорове за качеството на стоките - 36 на сто от българските потребители и 45 на сто от останалите европейци са на мнение, че споровете може да бъдат успешно уредени извън съда, а 30 на сто (34 на сто в ЕС) вярват, че спорът може да намери решение от съдия.
У нас 83 на сто от участниците са заявили, че в последната година не са имали проблеми със стоките и услугите, които са платили (74 на сто в ЕС). Почти еднакви са отговорите (75-77 на сто), че в последната година потребителите са се натъкнали на лоши търговски практики.
В ЕС двойно по-често (17 на сто) потребителите предприемат действия, когато са недоволни от стока и услуга, докато в нашата страна това правят едва 9 на сто.
Между 7 и 8 процента е делът на европейците (включително българите), които са имали проблем със стока, но не са направили нищо, за да го решат. Най-честата причина да не се предприемат мерки е очакването, че това ще отнеме много време (49 на сто в ЕС и 57 на сто от отговорите у нас), както и че е твърде сложно (25 на сто в ЕС и 39 на сто у нас).
В България 39 на сто се оплакват от увеличаване на цените по дългосрочните договори за доставка на услуги (26 на сто в ЕС), а 36 на сто - от нечестни договорни условия (22 на сто в ЕС). Мнозинството у нас (78 на сто) и в ЕС (75 на сто) казват, че са попадали на скрита реклама в резултати от онлайн търсене.
Водещи
-
Пътници се возят в пощенски вагон, извадиха си хамак и сгъваеми столчета
Влакъовете са препълнени по празниците
06.09 | 18:00
-
Британска класация: Несебър е №1 за евтино късно море
Българският курорт печели с ниски цени на храна, нощувки и полети плюс уникална природа и...
06.09 | 17:20
-
Родителите на единия от задържаните за побоя на шефа на МВР: Синът ни не е лош човек
Те твърдят, че директорът на полицията и съседът му са били пияни
06.09 | 17:00
Най-четени
-
Жулиен и Станислав пребили МВР шефа в Русе (ОБНОВЕНА)
Съпругата на Кожухаров опитала да ги разтърве, казала им кой е
06.09 | 12:20
-
Стартира национален маратон на четенето
Популярни имена сред участниците са Наско, Славчо, Илиян и Иван от Б.Т.Р., момичетата от трио...
06.09 | 13:20
-
Родни политици поздравиха за Деня на Съединенито
Разделението винаги ни прави по-слаби, а общата воля гради бъдеще, написа Бойко Борисова във...
06.09 | 11:00
-
Исторически български финал на US Open
Иван Иванов и Александър Василев влизат в битката за трофея
06.09 | 09:30