76 на сто от българите заявяват, че търговците и доставчиците на услуги спазват правата им 27.03 | 15:30
Според данните всеки четвърти европеец е добре запознат с тези права, всеки трети е достатъчно запознат, а около 40 на сто са слабо запознати

Българските потребители познават правата си не по-зле от останалите граждани на ЕС, показват данни, представени от Европейската комисия.
Според данните всеки четвърти европеец е добре запознат с тези права, всеки трети е достатъчно запознат, а около 40 на сто са слабо запознати.
У нас доверие в неправителствените организации за защита на потребителските права имат 41 от участвалите в допитването, докато в ЕС средно доверието е 63 на сто. Мнозинство от 76 на сто от българите и останалите европейски потребители заявяват, че търговците и доставчиците на услуги спазват правата им, а 61 на сто (66 на сто в ЕС) вярват в обществените служби за защита на потребителите.
В България доверието в сигурността на нехранителните стоки е 55 на сто, докато средно за ЕС е 72 процента. Наблюдава се слабо доверие в уреждането на спорове за качеството на стоките - 36 на сто от българските потребители и 45 на сто от останалите европейци са на мнение, че споровете може да бъдат успешно уредени извън съда, а 30 на сто (34 на сто в ЕС) вярват, че спорът може да намери решение от съдия.
У нас 83 на сто от участниците са заявили, че в последната година не са имали проблеми със стоките и услугите, които са платили (74 на сто в ЕС). Почти еднакви са отговорите (75-77 на сто), че в последната година потребителите са се натъкнали на лоши търговски практики.
В ЕС двойно по-често (17 на сто) потребителите предприемат действия, когато са недоволни от стока и услуга, докато в нашата страна това правят едва 9 на сто.
Между 7 и 8 процента е делът на европейците (включително българите), които са имали проблем със стока, но не са направили нищо, за да го решат. Най-честата причина да не се предприемат мерки е очакването, че това ще отнеме много време (49 на сто в ЕС и 57 на сто от отговорите у нас), както и че е твърде сложно (25 на сто в ЕС и 39 на сто у нас).
В България 39 на сто се оплакват от увеличаване на цените по дългосрочните договори за доставка на услуги (26 на сто в ЕС), а 36 на сто - от нечестни договорни условия (22 на сто в ЕС). Мнозинството у нас (78 на сто) и в ЕС (75 на сто) казват, че са попадали на скрита реклама в резултати от онлайн търсене.
Водещи
-
Бонев: Такса "битови отпадъци" ще бъде повишена между 3 и 5 пъти
Ако досега за един апартамент в "Люлин" сте плащали 200 лв., от догодина едно четиричленно...
07.10 | 20:45
-
Заради авариен ремонт: Без топла вода и в "Дружба" 1
След като части от "Дружба" 2 останаха без топла вода заради планирания 90-дневен ремонт, днес...
07.10 | 20:30
-
"Стига лъжи" - младите лекари отново излязоха на протест
Акцията е организирана от инициативата "Бъдеще в България"
07.10 | 20:20
Най-четени
-
Лекар посочи, че COVID е в разгара си в България, разкри симптомите, по които да го различим от грипа
При малките деца COVID може да протече с някои по-нетипични и размити симптоми.
07.10 | 11:44
-
Кофите за боклук в "Люлин“ и "Красно село“ преливат
На сайта на СО има карта с разположението на големи сиви контейнери
07.10 | 11:30
-
Дончев: Големият проблем в Елените е, че за едно място отговарят много институции
Според него единствените мерки, които могат да се вземат в подобна ситуация, са да се помогне...
07.10 | 15:45
-
Пепелянка ухапа пиян и умря от алкохола в кръвта му
Отровата на вечугото не оказала никакво влияние върху здравето на пострадалия, алкохолът я...
07.10 | 13:30