Uber отива на съд с КЗК заради превозите 17.07 | 10:45
Kомпанията беше глобена с общо 100 хиляди лева за нелоялна конкуренция на редовните таксиметрови превозвачи в София.

Американската компания за споделени пътнически превози ще води битка с във Върховния административен съд срещу българската Комисия за защита на конкуренцията (КЗК).
Причината е, че компанията беше глобена с общо 100 хиляди лева за нелоялна конкуренция на редовните таксиметрови превозвачи в София. Жалбата срещу американците дойде от една от най-големите таксиметрови фирми в столицата и сигнал от общината.
От Uber твърдят, че не са таксиметрова компания яма наети шофьори, а е само посредник чрез онлайн приложение между пътниците и водачите на автомобили, съобщи БНР.
80% от платеното за превоза остава за шофьора, а останалото прибира фирмата – като цената на километър е доста по-ниска от редовните таксита. Ръководството на компанията крие колко коли работят за нея на територията на София с мотива, че това е търговска тайна и предстои продажба на акции на компанията в Ню Йорк.
Всеки има право да обжалва нашите решения пред съда. Основния спор е дали това е таксиметрова услуга за споделено пътуване, като категоричното становище на КЗК, подкрепено, след много задълбочен и обстоен анализ, че това е пар екселанс таксиметрова услуга. Има на българския пазар редица сайтове за споделено пътуване, които категорично се различават като търговска практика от Uber– уговорките стават между шофьор и пътник. Докато тук имаме една таксиметрова услуга – маршрутът се задава от пътника, онлайн платформата определя цена /Uber/ и съответният шофьор изпълнява поръчката на пътника. Има и други онлайн платформи, които са технологично по същия начин като Uber, но с една съществена разлика – те наемат за шофьори единствено и само лицензирани таксиметрови водачи и там се прилагат тарифите на съответната компания, коментира Марио Гаврилов - говорител на КЗК.
Осъществяването на услугата на Uber на българска територия не отговаря на нормативните изисквания за българския пазар. Това им дава необосновано конкурентно предимство пред останалите, които изпълняват изискванията и правят разходи, за да изпълнят тези изисквания, уточни той.
Фирмата ще продължава да работи, докато няма окончателно произнасяне на ВАС.
Водещи
-
Димитър Аврамов: Не криза, а транспортна постановка видяхме в София
"Правителството наля пари от данъците на всички - това е лоша социалистическа практика",...
20.05 | 20:00
-
Как новият фонд за превъоръжаване ще трансформира Европа
„Войната в Украйна ни показа че ни трябват нови оръжейни системи. Авиацията не лети”, смята...
20.05 | 19:20
Най-четени
-
Синдикати: Готови сме отново за стачка в градския транспорт
Синдикатите са против сливането на транспортната система в едно дружество.
20.05 | 09:45
-
Васил Терзиев поиска от Теменужка Петкова да се произнесе до 3 дни за сметосъбирането
Те са предоставени в края на март на Агенцията по обществени поръчки, която е подчинена на...
20.05 | 12:15
-
Киселова: Дори и Радев да сезира КС за референдума, това няма да се отрази на конвергентния доклад
Президентът има право да отправи искане към НС", посочи тя и заяви, че е върнала като...
20.05 | 13:10
-
Задава ли е нова пандемия? Еболата се завърна в Европа
Мъж, пътувал до Африка, даде положителна проба, изолираха го в болница
20.05 | 13:40