Влаковата катастрофа с жертви: Защо системата на НКЖИ не предотврати челния удар? 16.01 | 20:16
Денонощие след тежката влакова катастрофа край София състоянието на част от ранените служители на БДЖ остава тежко. Двама души загубиха живота си при сблъсъка. Разследването на мястото приключи, а част от вагоните бяха закарани до гара Кремиковци. Какви са основните версии - по пътя на композицията, останала незасечена от системата за движение на НКЖИ, тръгна екип на NOVA.
Стотиците тонове скрап във вагоните на влака на "БДЖ - Товарни превози” днес потеглиха към първоначалната си гара. Композицията се е намирала на товарен коловоз, където система за проследяване на движението няма.
"Има един коловоз, който не е вързан към системата за сигурност. За да има такава свързаност, влакът трябва да бъде прегариран на коловоз, който влиза в системата. Вероятно, за да се спести време, композицията е влязла през този, който няма проследяване”, коментира председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.
Силата на удара е била толкова голяма, че дори и буферите, които са направени от масивен метал, не са успели да издържат няколко вагона назад.
Стотиците тонове скрап във вагоните на влака на "БДЖ - Товарни превози” днес потеглиха към първоначалната си гара. Композицията се е намирала на товарен коловоз, където система за проследяване на движението няма.
"Има един коловоз, който не е вързан към системата за сигурност. За да има такава свързаност, влакът трябва да бъде прегариран на коловоз, който влиза в системата. Вероятно, за да се спести време, композицията е влязла през този, който няма проследяване”, коментира председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.
Силата на удара е била толкова голяма, че дори и буферите, които са направени от масивен метал, не са успели да издържат няколко вагона назад.
За да се предотвратяват подобни инциденти, в НКЖИ разчитат на комуникацията между локомотива и контролния център. Машинист, пожелал анонимност, изпрати до NOVA видео, показващо как изглежда телефон в кабината на пътнически влак от състава на БДЖ.
Преди години, по времето на социализма, по трасето на инцидента е имало модерни за времето си прибори, които са следели движението, твърди бившият шеф на НКЖИ проф. Ананиев.
"Сега се направи нещо като нищо. В България отдавна трябваше да бъде въведена система за комуникация между локомотивите и системите на инфраструктурите”, посочи проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на железопътните предприятия.
По линията, на която се сблъскаха двата товарни влака, се движат и пътнически композиции. Ако в подобен инцидент участват и пасажери, катастрофата ще бъде още по-голяма, пресмятат специалистите. "Може би щяха да загинат стотици”, посочи Ананиев. "Щеше да бъде обявен най-малко тридневен траур”, добави Бунев.
Водещи
-
Теменужка Петкова: Няма да пропилеем шанса за въвеждане на единната валута от 2026 година
Според официалната статистика, в периода от юли до ноември 2024 година, инфлацията в България...
17.01 | 16:00
-
Предвиждат се промени в шофьорските книжки, които включват въвеждането на нови категории
"Царството на хаоса ще стане още по-голямо. Последствията ще бъдат големи, много тежки"
17.01 | 15:45
-
Национална конференция на ИТН няма да има
Националната конференция на ИТН, която трябваше да се проведе на 18 януари е отложена, поради...
17.01 | 15:30
-
Промениха Устройствения правилник на Министерски съвет
Политическият кабинет на премиерът Росен Желязков ще се състои от 17 души, този на...
17.01 | 15:15
Най-четени
-
Петков: Ако трябва да сме честни, чувството в зала на заклеването на новото правителство не бе приятно
Според него най-важната промяна е, че независимо дали ПП–ДБ са управляващи или опозиция -...
17.01 | 09:45
-
Бившият щангист Гълъбин Боевски е бил освободен предсрочно от затвора в Португалия
Tова бе втора присъда за трафик на кокаин на бившия щангист
17.01 | 10:15
-
Майката на издирвания Ники има нова версия за изчезването му
За мен детето ми е отвлечено с цел просия. А тези, дето ме обвиняват, изобщо не ме познават и...
17.01 | 11:45
-
Бойко Борисов към ПП-ДБ: Да спрат с ритниците
Бойко Борисов посочи, че много години е учил хората да ритат и да се пазят от ритници.
17.01 | 10:45