Край на ходенето по гишета за издаване на документ 01.04 | 14:30
Кабинетът прие промени в Наредбата за административното обслужване

Най-накрая идва краят на дългите, сложни и изнервящи бюрократични процедури по издаването на документи за граждани и фирми от държавните и общински администрации. Това ще стане реалност много скоро с обнародването на новите облекчени процедури в Наредбата за административното обслужване, която кабинетът прие на днешното си редовно заседание.
Това означава, че ще можем бързо и улеснено да издаваме даден документ, който ни трябва, само от едно място като например общината, без чиновниците да ни препращат по различните инстанции и ведомства. Чиновниците вече нямат право да ни искат документация за данни, които са налични в системата.
Прилагането на бюрократичните облекчения обаче ще станат факт с публикуването на наредбата в "Държавен вестник", което ще е съвсем скоро, уточниха от пресцентъра.
Промените дават възможност на гражданите и бизнеса да подават заявления за предоставяне на някаква административна услуга към една единствена публична администрация, стига тя да предоставя тази комплексна услуга. Това ще улесни много хората като им спести време и разкарване, тъй като ще могат да заявят исканата услуга в най-близката до тях териториална администрация.
Така например, ако живеем във Варна и ни трябва документ, който досега можехме да получим само от централната администрация в столицата, вече няма да се разкарваме и губим дни за издаването му, а ще го заявим в областната администрация или в териториалните й звена, посочват вносителите на промените.
Службата, в която сме заявили документа - например общината, е задължена да издири наличната документация, която е необходима. Това са съществуващите в публичната система данни за нас още от раждането ни, които се съхраняват в различните служби. В заявлението си трябва да посочим документите, които трябва да бъдат открити, като свидетелство раждане, брак, съдимост и др. Администрацията, в която сме подали заявлението – в нашия случай близкото поделение на общината, трябва да издири цялата необходима информация и да я изпрати до компетентната централна администрация, която ще издаде документа.
Заявителят трябва да посочи и как иска да получи документа – лично или пък препоръчано по пощата, като поеме съответните пощенски разходи. Това много ще облекчи хората със здравословни проблеми, населението в малките селища и сънародниците ни зад граница.
Дава се възможност освен писмено, да заявяваме административни услуги и устно, което ще облекчи много хората с увреждания, възрастните и чужденците, които поради непознаване на езика, трудно се разбират с чиновниците зад гишето.
Водещи
-
Повечето от загиналите в пожара в Кочани са на възраст между 14 и 25 г.
Правителството в Скопие обяви седемдневен траур в страната
16.03 | 18:00
-
Древен ръкопис от манастира Кутлумуш: Чакат ни две ядрени войни
В него вече е предсказана както Първата световна война, така и Втората
16.03 | 17:40
-
Гръмотевични бури и градушки на места в страната
Серия гръмотевични бури се движат от Югозапад на Североизток
16.03 | 17:20
-
Йорданов: КС не е свещена крава
Той смята, че подкрепата на Пеевски не е нужна на управляващата коалиция
16.03 | 17:00
Най-четени
-
Пострадалият в катастрофа Коко Тайсъна призна: Убиха Жоро Илиев заради мен!
Видял съм всичко в живота, обществото ни е гнусно, казва боксьорът
16.03 | 15:30
-
Сачева: Случва се поредна атака срещу изборния процес
Президентът да не се държи като анализатор и критичен коментатор на процесите, особено тогава,...
16.03 | 13:00
-
Шокиракащи подробности за изтезанията и убийствата на животни, извършени от пернишките садисти
За 700 евро размазвали котка, "осиновявали" животинките по обяви
16.03 | 15:00
-
Радев: България споделя болката на гражданите на РСМ за пожара в Кочани
В разговор с президента на страната Гордана Силяновска-Давкова българският държавен глава е...
16.03 | 12:00