Дългата ръка на шефа от Лондон прати Московски на „поправителен“: Няма да има съкращения в БДЖ! 12.05 | 15:39
Борисов пак е „добрият“ за сметка на свой министър, който вчера без много мислене прати 800 железничари на борсата

След очевидно своевременната намеса на премиера Бойко Борисов от Лондон, където е на Антикорупционната среща на върха, за по-малко от 24 часа министърът на транспорта Ивайло Московски извъртя мнението си за съдбата на "БДЖ – Товарни превози" на 180 градуса. Вчера министърът обяви сред правителственото заседание, че не са се явили инвеститори за губещото държавно дружество и единственият начин за оздравяването му е чрез съкращаване от работа на между 600 и 800 души. Той бе категоричен, че това е идинственият вече възможен вариант за спасяване на компанията от натрупаните й дългове.
Дали от страх от протести в тази несигурна политическо обстановка, или пък това е познатата "игра" на Борисов да бъде"добрият", който решава проблемите в държавата и спасява обикновените хора, но днес вече имаме противоположна новина. А именно, че съкращения в БДЖ няма да има или ако има такива, те ще са минимални. Съобщи я самият Московски след днешната среща със синдикатите, за която вече стана ясно, че е била разпоредена дистанционно от министър-председателя.
Ресорният министър и двата основни профсъюза – КТ "Подкрепа" и КНСБ, разговаряха днес, като синдикалистите настояха за конкретни мерки, които да се предприемат за оздравяването на железопътния сектор, предаде БГНЕС. "Стратегия за оздравяване има, но липсва финансова и институционална помощ", категорични са синдикатите.
"Външно финансиране е необходимо за "Холдинг БДЖ", а за "Товарни превози" са нужни реформи, които да намалят загубата", каза пък министърът.
Към момента задълженията на целия "Холдинг БДЖ" са 245 млн. лв., като задълженията към банките намаляват след започнатите реформи през 2010 г., отчете Московски.
След което хвърли "бомбата", че "съкращения изобщо не били обсъждани", както междувременно написаха вчера медиите, цитирали думите му.
"Не е обсъждано да се правят съкращения. Хората могат да бъдат прехвърлени и пренасочени, а целта е да няма хора, които да загубят работата си", каза министърът. И допълни, че "Товарни превози" е стар оператор, "наследил определени обстоятелства".
"Много съществена разлика с останалите превозвачи има, защото като държавна железница, возим единични товари. Никой друг не вози такива, защото по дефиниця са нерентабилни", посочи пък изпълнителният директор на Холдинг "БДЖ" Владимир Владимиров.
По думите му на всички компании в холдинга общата задлъжнялост към 2007 г. е била 850 млн. лв., но през годините сумата е намаляла. Към този момент дълговете на държавните железници са 458 млн., а към банките са 245 млн. лв., уточни Владимиров.
Министърът заяви, че бизнесменът Христо Ковачки е поискал 180 работници от железниците, а отделно 170 служители могат да бъдат прехвърлени за фериботния комплекс. За миналата година пък имало 419 напуснали служители, допълни Владимиров.
Тепърва предстоят разговори, за да се намери вариант за преструктуриране на БДЖ "Товарни превози” и да се минимизират максимално евентуални съкращения, увери транспортният министър.
На фона на това обаче пазарният дял на дружеството намалява, стана ясно още.
Шефът на КНСБ Пламен Димитров разкритикува министъра, като му припомни, че още през 2012-2013 г. синдикатите са били против идеята за приватизация, когато вече един опит се е провалил.
Синдикатите не са съгласни и оздравяването на "Товарни превози” да бъде за сметка на концесията на Летище София. "За нас е необяснимо години наред и при същото това правителство, подценяването на железопътния сектор, при финансирането и въобще държавната политика в транспорта като цяло, за сметка на фаворизирането на пътната инфраструктура”, упрекна Димитров.
Лидерът на КНСБ настоява за среща през следващата седмица, на която да присъстват министрите на финансите, транспорта и регионалното развитие и вицепремиерът Томислав Дончев, за да се търси съгласие на държавата да развива железопътния сектор и конкретни действия за финансиране на НКЖИ. Там да се предоставят и данни за възможности по оперативни програми, за финансови корекции от предишния програмен период, по повод на транспортно строителство възстановяване, което ремонтира цялата ж.п. мрежа, настоява още Димитров.
Водещи
-
НАП проверява нередности при цените и касовите бележки
Ако установите и видите нередности, подавайте сигнали към НАП
16.09 | 17:40
-
Испания ще бойкотира следващото издание на Евровизия, ако Израел вземе участие
Макар и други европейски страни да са заплашвали да се оттеглят от конкурса, Испания е първата...
16.09 | 17:20
-
От днес са отворени данните за градския транспорт на София
Приложения и сайтове вече ще могат да показват в реално време след колко минути идва...
16.09 | 17:02
-
Ердоган сравни Нетаняху с Адолф Хитлер
Ердоган изрази надежда, че "фронтът на човечеството ще получи по-широка подкрепа" за Палестина...
16.09 | 16:45
Най-четени
-
Депутатът от ПП-ДБ Ивайло Мирчев отправи остри критики към Делян Пеевски
Критики към стила на управление
16.09 | 10:45
-
МОН подготвя нормативна уредба за езикова интеграция на ученици
Децата от малцинствените групи, които не разбират или слабо владеят български език от...
16.09 | 13:15
-
Желязков свиква първо заседание на Националния борд по водите в изпълнение на решението на Народното събрание
Целта на Националния борд по водите е да координира действията за преодоляване на водната...
16.09 | 09:45
-
Столичното дружество "Топлофикация София" потъва в още по-дълбока финансова криза
Веригата на задълженията продължава, тъй като "Булгаргаз" на свой ред дължи на...
16.09 | 10:59