Жалваме се най-много от обслужването в болниците 03.01 | 12:21
9029 запитвания, сигнали, жалби и молби за съдействие са подадени през 2012 г. до Специализирано звено "Гореща линия"
9029 запитвания, сигнали, жалби и молби за съдействие са подадени през 2012 г. до Специализирано звено "Гореща линия" на Министерството на здравеопазването (МЗ).
Най-често сигналите и жалбите са свързани с качеството на медицинското обслужване в лечебните заведения за болнична, извънболнична медицинска помощ и спешните центрове.
Немалка част от хората са изразявали недоволство от непрофесионално отношение на лекарите и медицинския персонал към пациентите и от отказан достъп до медицинска помощ.
Сигналите са подавани по телефон и по електронен път на номера 9301152, 9301253 и 9301259, както и на адрес goreshtalinia@mh.government.bg. Постъпилите електронни писма са 2050, от тях 307 са жалби и сигнали за нарушения.
Всички писмено депозирани сигнали и жалби проверени от съответните специализирани структури на Министерството на здравеопазването – дирекции, регионални здравни инспекции, Изпълнителна агенция "Медицински одит” и Изпълнителна агенция по лекарствата.
Резултатите от извършените проверки са предоставяни своевременно на гражданите. Служителите от звеното са предоставяли и онлайн-консултации, в т.ч. и в приемната на министерството.
Редица сигнали се отнасят и до нерегламентирано плащане на медицински услуги - принуждаване към избор на екип, предоставяне на дарения на болниците, неуточнени цени на медицинските консумативи. Сред изнесените случаи има такива, които се отнасят до непредоставяне на информация на пациента относно хода на лечението, предстоящи манипулации, избор на лекарствени продукти, възможните рискове и др.
Оплаквания са постъпвали и по повод липса на лекарствени продукти за онкологично болни, промени в реимбурсния списък на лекарствените продукти, както и поради по-високи нива на доплащане. Жалби са постъпвали и във връзка с работата на ТЕЛК - затруднена процедура за явяване, забавено издаване на решения на ТЕЛК, несъгласие с взетите от комисиите решения.
Гражданите са сигнализирали и за проблеми в достъпа до доболничната помощ, свързани с липсата на ОПЛ на територията на малки населени места и общини. "Горещата линия” в МЗ е създадена в края на месец декември на 2010 г. и оттогава досега са постъпили 18 269 запитвания, сигнали, жалби и молби за съдействие.
Получените електронни писма са 3262 като от тях 471 са жалби и сигнали за нарушения. През първата година от създаването й сигналите по телефон и електронна поща са били 9240. По електронен път са получени 1212 писма като от тях жалбите са били 164. В голяма част от случаите гражданите са пожелали да останат анонимни и не са подавали сигналите и жалбите си в писмен вид.
Водещи
-
Анита Мейзер пак разтърси Нета: На умирачка съм!
През 2021 г. любителката на фатално садо-мазо качи своя снимка от болничното легло,...
03.02 | 16:30
-
Християн Гущеров зарязал Светлана заради знойна Ергенка? (СНИМКИ)
Вижте коя е хубавицата, заменила майката на 4те му деца
03.02 | 17:47
-
Експерт: Цените на имотите ще паднат при влизане в еврозоната
Затова не влагайте в имоти - те са дългосрочна инвестиция, излизането от нея е бавно и скъпо",...
03.02 | 18:00
-
И без американски грантове: Гей парад ще има - на 14 юни
Организаторите отричат посолството на САЩ да им е отпускало по 100 хиляди долара годишно за...
03.02 | 17:30
Най-четени
-
Продължава разследването на двойното убийство във Вакарел
От прокуратурата заявиха, че има данни по разследването, че жената е споделяла за проблеми със...
03.02 | 09:30
-
Нов бум на телефонните измами
Основният индикатор, че е измама е че по телефона се искат пари.
03.02 | 09:59
-
Най-сетнe! Рачков показа новата (СНИМКА)
Не е ясно кога точно е започнала връзката между двамата
03.02 | 14:30
-
Слави Василев: Не са разпределили порциите, затова не се разбират и за втория ешелон
Ролята на тези управляващи не е да изправят държавата на крака, първата им грижа е да се...
03.02 | 15:10