Най-често пациентите са недоволни от качеството на медицинската помощ 09.03 | 15:08
553 жалби са постъпили в Изпълнителната агенция "Медицински одит” през миналата година

Общо 539 проверки в здравната система е направила Изпълнителна агенция "Медицински одит” през изминалата година. Това показва Годишният доклад на агенцията.
В резултат на това редица лечебни заведения оптимизираха работата си, а Министерството на здравеопазването (МЗ) направи нормативни промени, които да допринесат за по-доброто лечение на пациентите.
Сред тях е въвеждането на таван за избора на екип, регламентиране на натовареността на катетеризационните лаборатории в медицинския стандарт по кардиология, включването на диспансерни прегледи за хора с трансплантации в Наредба 39, както и стъпки за създаването на единен регистър за резултатите от извършените трансплантации.
553 жалби са постъпили в ИА "Медицински одит” през миналата година. 73% от жалбите са били свързани с качеството на медицинското обслужване, а 14% - с наличието на корупция, съобщават от пресцентъра на Министерството на здравеопазването.
Резултатите от проверките показват, че най-честите причини за жалбите на пациентите са неудовлетвореност от качеството на оказаната медицинска помощ са неизпълнение на изискванията на медицински стандарти – 13%, нарушаване на принципа за своевременност, достатъчност и качество на медицинската помощ – 23%, слабости в организацията и управлението на лечебния процес – 38%.
Едва в 9% от случаите е констатирана проявена лекарска небрежност, а при 17% не са отчетени нарушения.
При проверките в 175 лечебни заведения е установено, че са нарушени правата на пациентите относно оказването на своевременна и качествена медицинска помощ, както и на получаването на информация от лекаря в подходящ обем и форма.
През миналата година "Медицински одит" извърши проверка и на изпълнението на изискванията по 23 медицински стандарта в 141 лечебни заведения.
Най-честите нарушения отново са в неинформирането на пациентите за процедурите, които ще им се правят, в липсата на достатъчно квалифицирани кадри, оборудване и апаратура.
При инспекциите на болниците е установена и липса на ценоразписи за медицинските услуги. През миналата година агенцията извърши и проверка на дейността по инвазивна кардиология, трансплантации, спешната помощ.
В резултат на анализ на извършените проверки и с цел подобряване на организацията, качеството и ефективността на дейностите в областта на инвазивната кардиология бяха направени предложения от Изпълнителна агенция "Медицински одит” съвместно с Дружеството по интервенционална кардиология за промени в медицински стандарт по кардиология.
Сред промените са въвеждане на минимална и максимална натовареност за Катетеризационните лаборатории, осигуряване на достъп до първична ангиопластика при остър миокарден инфаркт на 70% от пациентите, времеви норми за провеждане на диагностика и интервенция, задължителна регистрация на усложненията. Тези предложения вече са отразени в новия медицински стандарт по кардиология.
Водещи
-
Желязков: Ще дадем всички гаранции, че няма да има недобросъвестни търговски практики
И съобщи мерките, които правителството предприема.
04.06 | 11:30
-
Илхан Кючюк: Сложният разговор за еврото тепърва започва
България допуска грешки в комуникацията за еврозоната, смята евродепутатът
04.06 | 11:15
-
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов с коментар преди излизането на конвергентния доклад
Той коментира и протеста срещу еврото, който блокира центъра на София.
04.06 | 10:59
-
Радостин Василев: Влизаме в еврозоната, когато най-малко отговаряме на правилата
"Каквото и да каже – не я слушам, защото за мен тя е част от мафията", заяви лидерът на МЕЧ.
04.06 | 10:45
Най-четени
-
Politico: Най-бедната страна в ЕС се готви да влезе в еврозоната 2
При положителен доклад от днес, следващите стъпки в процеса са:
04.06 | 09:14
-
Повече от 2 милиона американци са "изчезнали" от населението през 2020 и 2021 година
Решения има, но липсва политическа воля
04.06 | 08:59