Най-често пациентите са недоволни от качеството на медицинската помощ 09.03 | 15:08
553 жалби са постъпили в Изпълнителната агенция "Медицински одит” през миналата година

Общо 539 проверки в здравната система е направила Изпълнителна агенция "Медицински одит” през изминалата година. Това показва Годишният доклад на агенцията.
В резултат на това редица лечебни заведения оптимизираха работата си, а Министерството на здравеопазването (МЗ) направи нормативни промени, които да допринесат за по-доброто лечение на пациентите.
Сред тях е въвеждането на таван за избора на екип, регламентиране на натовареността на катетеризационните лаборатории в медицинския стандарт по кардиология, включването на диспансерни прегледи за хора с трансплантации в Наредба 39, както и стъпки за създаването на единен регистър за резултатите от извършените трансплантации.
553 жалби са постъпили в ИА "Медицински одит” през миналата година. 73% от жалбите са били свързани с качеството на медицинското обслужване, а 14% - с наличието на корупция, съобщават от пресцентъра на Министерството на здравеопазването.
Резултатите от проверките показват, че най-честите причини за жалбите на пациентите са неудовлетвореност от качеството на оказаната медицинска помощ са неизпълнение на изискванията на медицински стандарти – 13%, нарушаване на принципа за своевременност, достатъчност и качество на медицинската помощ – 23%, слабости в организацията и управлението на лечебния процес – 38%.
Едва в 9% от случаите е констатирана проявена лекарска небрежност, а при 17% не са отчетени нарушения.
При проверките в 175 лечебни заведения е установено, че са нарушени правата на пациентите относно оказването на своевременна и качествена медицинска помощ, както и на получаването на информация от лекаря в подходящ обем и форма.
През миналата година "Медицински одит" извърши проверка и на изпълнението на изискванията по 23 медицински стандарта в 141 лечебни заведения.
Най-честите нарушения отново са в неинформирането на пациентите за процедурите, които ще им се правят, в липсата на достатъчно квалифицирани кадри, оборудване и апаратура.
При инспекциите на болниците е установена и липса на ценоразписи за медицинските услуги. През миналата година агенцията извърши и проверка на дейността по инвазивна кардиология, трансплантации, спешната помощ.
В резултат на анализ на извършените проверки и с цел подобряване на организацията, качеството и ефективността на дейностите в областта на инвазивната кардиология бяха направени предложения от Изпълнителна агенция "Медицински одит” съвместно с Дружеството по интервенционална кардиология за промени в медицински стандарт по кардиология.
Сред промените са въвеждане на минимална и максимална натовареност за Катетеризационните лаборатории, осигуряване на достъп до първична ангиопластика при остър миокарден инфаркт на 70% от пациентите, времеви норми за провеждане на диагностика и интервенция, задължителна регистрация на усложненията. Тези предложения вече са отразени в новия медицински стандарт по кардиология.
Водещи
-
Вижте всички рeшения на МС от днес
Правителството одобри национална позиция за напредъка в изпълнението на препоръките от...
09.04 | 20:30
-
Истинско шоу на времето в четвъртък
Утре ни очакват силен вятър, гръмотевици, сняг, суграшица...
09.04 | 20:44
-
Оперират по спешност десетокласника, паднал от прозорец на столичната гимназия
Момчето е с тежки травма на гръбначния стълб, както и на двата крака
09.04 | 20:15
Най-четени
-
Парламентът ще промени съставите на постоянните комисии
Парламентът ще избере и секретари на Петдесет и първото Народно събрание. Предстои и първо...
09.04 | 09:30
-
ПП-ДБ иска: 6 месеца затваряне на заведения за пушене на всякакви цигари, включително електронни
Ето и основнатта част от предложението:
09.04 | 09:59
-
Бойко Борисов заяви, че ТОЛ системата е ефективен инструмент, който може да дисциплинира водачите
„Позицията на ГЕРБ е, че ТОЛ системата може да дисциплинира водачите - и скорост, и товари, и...
09.04 | 11:00