Спорт или учене - защо не и двете? 03.05 | 08:39
Оказва се, че физическите упражнения и учебните часове не си пречат, а напротив - спортът е полезен не само за тялото, но и за ума
Оказва се, че физическото възпитание и учебните часове не си пречат, а напротив, тъй като физическите упражнения са полезни не само за тялото, но и за ума, съобщава medicalxpress.com.
Това доказва ново изследване на учени от Медицинския университет в Южна Каролина.
Според него училищата съкращават часовете по физическо, за да могат учениците да прекарат повече време в класната стая, а по този начин пропускат "златна" възможност за насърчаване на учебния процес.
Екипът, воден от Уилям Рандазо и Джеймс Макелиът, си поставил за цел да определи как дневната физическа активност, включена в училищната програма, се отразява на учениците.
За целта ученици от шести клас били включени в нова програма, като отделяли за спорт по 40 минути на ден, пет дни в седмицата. Преди това те прекарвали общо 40 минути на седмица в часовете по физическо възпитание.
Първокласници и второкласници пък били преместени да учат в стаи, оборудвани за спорт, като обучението им включвало едновременно движение и усвояване на основни академични умения.
Освен това в залите за физически упражнения учениците между трети и шести клас имали достъп до телевизионни монитори, по които се излъчвали обучителни програми.
Така, докато учели география, децата тичали и тренирали на воля. Те се занимавали и със скално катерене на стена, на която били отбелязани цифри, които се променяли, и чиято основна цел била да помогнат на учениците по-лесно да подобрят математическите си умения.
Изследователите сравнили резултатите от стандартната форма на обучение от предходната година и резултатите от техния нов подход, като за целта всеки ученик направил обикновен тест през пролетта и есента.
През есента били отбелязани и индивидуалните цели на отделните ученици, които те трябвало да изпълнят до пролетния тест.
Резултатите показали, че времето, прекарано извън класните стаи и отделено за физически упражнения, не се отразява зле на академичните постижения. В действителност, учениците подобрили резултатите от тестовете си.
Процентът на децата, които се справили с теста, се увеличил от 55% преди началото на програмата до 68,5% след нейния старт.
Според учените резултатите показват, че е нужно внимателно проектиране на образователните програми и отделянето на достатъчно време за физически упражнения.
Водещи
-
Столична община: Не очакваме проблеми със снегопочистването в София
Относно голямата обществена поръчка за отпадъците в София, Надежда Бобчева каза, че днес вече...
21.11 | 18:00
-
Служител на НОИ: Няма да има пенсии, ако спрем да работим
Те искат 20% увеличение на фонда за възнаграждения вместо предвидените 5%
21.11 | 17:20
-
Защо конфликтът може да бъде най-здравословното нещо за вашата връзка
Те вече не се опитвали да се „поправят“ един друг, нито да се обвиняват или патологизират....
21.11 | 16:45
-
Служители на НОИ излизат на протест
Малко по-късно протести ще има и в други градове на страната.
21.11 | 16:30
Най-четени
-
Адвокат: Задължително обжалвайте, ако получите фиш за превишена скорост
Новата система за контрол на средната скорост обещава повече безопасност по пътищата, но...
21.11 | 15:30
-
Добра новина за собственици на апартаменти в Елените
Премахват се покрития върху реката, не жилищни сгради
21.11 | 10:44
-
Поверия и обичаи за Деня на християнското семейство
Препоръчва се вярващите да се изповядат предния ден
21.11 | 11:45
-
Ваня Григорова: Цените в София скачат, а паркингите още ги няма
Пари има, но решения няма
21.11 | 12:15