Искат строги правила за рециклиране на кораби в Европа 24.03 | 13:24
Корабите да се рециклират само в съоръжения, безопасни за работниците, иска ЕК

Европейската комисия предложи правила, които гарантират, че европейските кораби ще се рециклират само в съоръжения, които са безопасни за работниците и не вредят на околната среда. Това става ясно от съобщение на Брюксел.
Всяка година се рециклират над 1 000 големи стари търговски кораба - танкери и контейнеровози, при което се използва металният скрап. Много европейски кораби обаче завършват живота си на плажовете на Южна Азия в съоръжения, които не отговарят на стандартите.
В тези съоръжения в повечето случаи липсват мерки за защита на околната среда и за безопасност, необходими за справяне с опасните материали, съдържащи се в корабите за рециклиране, като азбест, полихлорирани бифенили (PCB), трибутилкалай и маслени утайки.
И следствието е голям брой произшествия и рискове за здравето на работниците, както и до силно замърсяване на околната среда.
С новите правила, които ще бъдат под формата на регламент, се предлага система за наблюдение, сертифициране и даване на разрешения за големи търговски мореходни съдове, които плават под знамето на държава-членка на ЕС, като се обхваща целият им жизнен цикъл от строителството до експлоатацията и рециклирането.
Тази система се гради върху приетата през 2009 г. Хонконгска конвенция за безопасното и екологосъобразното рециклиране на кораби. Днешното предложение цели бързото изпълнение на конвенцията, без да се чака нейното ратифициране и влизане в сила — процес, който обаче ще отнеме няколко години.
Съгласно новата система европейските кораби трябва да изготвят инвентарен опис на опасните материали на борда и да кандидатстват за сертификат за инвентарен опис. Количеството на опасните отпадъци на борда (включително остатъци от товари, мазут и др.) трябва да се намали, преди предаването на кораба в съоръжение за рециклиране.
Съоръженията за рециклиране на кораби трябва да отговарят на набор от изисквания, свързани с околната среда и безопасността, за да могат да бъдат включени в списък на разрешените съоръжения, валиден в целия свят.
На европейските кораби ще бъде разрешено да бъдат рециклирани само в съоръженията от списъка. Някои от изискванията, които трябва да бъдат изпълнени от съоръженията за рециклиране на кораби, са по-строги от тези, предвидени в Хонконгската конвенция.
Това ще осигури по-добра проследимост за европейските кораби и ще гарантира, че отпадъците, получени вследствие на демонтажа (и евентуалните опасни материали, които съдържат), се управляват по екологосъобразен начин.
Водещи
-
Бонев: Такса "битови отпадъци" ще бъде повишена между 3 и 5 пъти
Ако досега за един апартамент в "Люлин" сте плащали 200 лв., от догодина едно четиричленно...
07.10 | 20:45
-
Заради авариен ремонт: Без топла вода и в "Дружба" 1
След като части от "Дружба" 2 останаха без топла вода заради планирания 90-дневен ремонт, днес...
07.10 | 20:30
-
"Стига лъжи" - младите лекари отново излязоха на протест
Акцията е организирана от инициативата "Бъдеще в България"
07.10 | 20:20
Най-четени
-
Лекар посочи, че COVID е в разгара си в България, разкри симптомите, по които да го различим от грипа
При малките деца COVID може да протече с някои по-нетипични и размити симптоми.
07.10 | 11:44
-
Кофите за боклук в "Люлин“ и "Красно село“ преливат
На сайта на СО има карта с разположението на големи сиви контейнери
07.10 | 11:30
-
Дончев: Големият проблем в Елените е, че за едно място отговарят много институции
Според него единствените мерки, които могат да се вземат в подобна ситуация, са да се помогне...
07.10 | 15:45
-
Пепелянка ухапа пиян и умря от алкохола в кръвта му
Отровата на вечугото не оказала никакво влияние върху здравето на пострадалия, алкохолът я...
07.10 | 13:30