BASF залага на устойчивите електромобили 12.07 | 13:36
Разработваните от компанията технологии увеличават пробега и икономичността на електрическите коли

През следващите пет години немския концерн BASF възнамерява да инвестира над сто милиона евро в създаването на нови материали за батерии на електромобили, съобщават от компанията.
Половината от тези инвестиции ще бъдат вложени в изграждането на фабрика за катодни материали в американския град Илирия, щата Охайо.
Новата инсталация, която е на стойност над 50 млн. долара, се очаква да заработи от средата на 2012 г. Тя ще бъде ключов елемент в производството на бъдещите литиево-йонни батерии.
Освен иновативни материали за катоди, BASF наскоро стартира програми за разработване на електролити за батерии, както и проучвания в областта на литиево-серните и литиево-въздушните батерии.
Целта е създаването на батерии и компоненти, които да осигурят по-голям пробег с по-малка тежест и на по-ниска цена, коментира д-р Андреас Краймайер, изпълнителен директор на проучванията на BASF.
Като компенсация за голямото тегло на батерията (средно около 200 кг.), общото тегло на електрическите автомобили може да бъде намалено чрез олекотяване на самата конструкция. Подобна цел обаче поставя нови изисквания към използваните материали като тяхноата механична и температурна устойчивост, електромагнитна защита и пожароустойчивост.
В тази насока от немската компания работят върху многофункционални олекотени конструкции, създадени бързовтвърдяващи се епоксидни смоли, полиуретанови и подсилени с влакна полиамидни смоли. В бъдеще те ще могат да намалят теглото на електромобила от 100 до 150 кг.
Компанията предлага и решения за подобряването на топлинното регулиране в колите. "През лятото климатикът на колата поглъща допълнителна енергия и така се намалява пробега”, обяснява Краймайер.
Новост в тази насока са и пигментите в лаковото покритие на автомобила, които отразяват слънчевите лъчи в инфрачервения спектър. Така ще се намали горещината в купето на автомобила в през лятото, без да е необходимо използването на климатик.
За разлика от двигателя с вътрешно горене, който произвежда допълнителна топлина през зимата, електрическият двигател консумира повече електричество, нужно за затопляне на купето. За да се намали високата консумация на енергия е необходимо инсталирането на изолация от високоефективна пяна. Това в крайна сметка също ще доведе до по-голям пробег на автомобила, коментират от компанията.
Водещи
-
Образуваха дисциплинарно производство срещу българския европрокурор
Това съобщиха от офиса на Лаура Кьовеши
25.09 | 20:45
-
Шефът на КЗК: Цените в големите вериги не растат, но надценките стигат до 100%
Според Росен Карадимов в сферата на услугите поскъпването е „безобразно“
25.09 | 20:30
-
Калоян Методиев: Вкусът към привилегии е основна характеристика на това управление
"Заради самозабравянето на управляващите няма кворум и НС не работи", смята той
25.09 | 20:15
Най-четени
-
Гонка си спретнаха в София Емрах Стораро и Константин
Видеото дори е качено в социалните мрежи от Константин.
25.09 | 12:59
-
"Възраждане" са внесли в Люксембург иск срещу присъединяването ни към еврозоната
Прогнози за политическата обстановка
25.09 | 11:00
-
Лидерът на ГЕРБ коментира ареста на Коцев и обвини премиера в неадекватна реакция за Плевен
Бойко Борисов: ПП мислят само за оцеляване, не за утрешния ден
25.09 | 10:45
-
Дончев: Най-важното, което направи това правителство, е да ускори плащанията и изпълненията на проектите по ПВУ
И уточни, че най-важното, което е направило това правителство, е да ускори плащанията и...
25.09 | 12:45