Изследване: Хората искат медиите да оповестяват резултати преди края на вота 21.07 | 19:44
Голяма част се интересуват от такава информация и я търсят в нета

Хората искат медиите да оповестяват резултати от изборите в деня на вота преди окончателното обявяване на края на изборния ден. Голяма част се интересуват от такава информация и я търсят в медиите.
Това са част от данните на проучване "Медийни предпочитания на българската аудитория в предизборните кампании за парламентарните избори", поръчано от Съвета за електронни медии (СЕМ) на социологическата агенция "Екзакта".
Агенцията е интервюирала 2010 пълнолетни граждани на два пъти - в последните седмици на двете предизборни кампании - през март (23-30) и юли (30.06 - 6) тази година.
Хората, които подкрепят публикуването на междинните данни от изборите, са от всички възрасти и демографски слоеве. Тези, които са против - близо 25%, са предимно с основно образование или на възраст над 65 години. Над 50% от анкетираните - на възраст между 30 години и 50 години - следят междинните резултати от екзитполовете през целия изборен ден и знаят къде да ги намерят.
Обявяването на междинни резултати в деня на изборите е забранено заради опасения, че може да се отразят на изборния резултат.
Разлика в данните от двете проучвания през март и юли почти няма, като трайно телевизиите са водещ по значимост източник на информация за хода на предизборната кампания. Хората на възраст между 18 и 30 години търсят информация в медии, базирани в интернет.
По време на кампанията през юли намалява делът на хората, които предпочитат да се информират от социалните мрежи (Фейсбук, Туитър, Инстаграм и пр.) - от 22% през март на 19% през юли.
Близо 70% посочват през юли, че не слушат радио в изборния ден, а 19% твърдят, че предпочитат да слушат програмата на БНР в деня на вота. По-често от радиото се информират възрастни, нискообразовани и бедни хора. През юли намалява с три пункта делът на вярващите повече на обществената телевизия БНТ, отколкото на частните телевизии.
Сред другите заключения от изследването са, че най-често хората се информират за предизборната кампания от три и повече медии едновременно. "Ползването на различни източници на информация е функция от образованието и опита на хората. Възрастта, образованието и жизненият стандарт на респондентите са определящи за медийните им предпочитания в предизборен период", коментира Лидия Йорданова, директор на социологическата агенция "Екзакта".
Източник: "Дневник"
Водещи
-
ДПС-ДПС реши да продължи подкрепата си за кабинета "Желязков"
Това стана ясно след извънредна среща на партийци на Доган
01.04 | 21:00
-
СЛЕД КИРИЛ МАРИЧКОВ: Отиде си и Щуреца Георги Марков!
Той напусна този свят на 73-годишна възраст след кратко боледуване
01.04 | 20:23
-
МВР за скандала в ГДБОП: Извършена е проверка
Тя е направена от дирекциите "Вътрешна сигурност" и "Инспекторат" в министерството
01.04 | 20:45
-
Социолог: Заявката на Пеевски е, че иска властта публично
Като граждани трябва да си зададем два много важни въпроса, анализирайки похода към властта на...
01.04 | 20:30
Най-четени
-
Очаква се днес ДПС-ДПС да реши дали да оттегли подкрепата си за правителството
Декларацията беше направена след като депутатите на Доган гласуваха против избора на...
01.04 | 10:46
-
Нови случаи на сифилис във Врачанско
01.04 | 14:45
-
От днес вече ще плащаме по-скъпи тол такси по пътищата на страната
Във връзка с недоволството на превозвачите, свързано с увеличението на тол таксите,...
01.04 | 10:30
-
Почистиха мазутните петна от плажа на Втора буна във Варна
Днес премахват мазутните петна и от брега на "Буните"-Запад (Трета буна)
01.04 | 14:30