Партиите с два пъти по-малко харчове за медийна реклама 22.06 | 18:39
Тово показва анализ на Института за развитие на публичната среда (ИРПС)

За разлика от кампанията преди два месеца, партията на Цветан Цветанов "Републиканци за България" и патриотичните формации ВМРО, Воля и НФСБ са в пъти по-скромни в разходите си за реклама (намалението е близо шест пъти).
Интересно впечатление прави, че за разлика от предишни кампании, в тази двете големи търговски национални телевизии – bTV и Нова телевизия, не са предпочитани от политическите субекти. Докато по същото време в кампанията през април, те бяха привлекли почти половината от парите за реклама, в момента в тях са инвестирани около 10 % от партийните средства – и то само от един политически субект.
В същото време, продължава тенденцията партийните телевизии да са трибуна на собствените си централи и да подписват договори именно с тях.
Най-много средства за агитация в медии към момента са отделили трите традиционни формации в страната – коалицията ГЕРБ-СДС с 264 107 лв., БСП за България, които са похарчили 260 551 лв. и ДПС – със 114 490 лв. Така трите формации всъщност са похарчили над 50% от цялата сума, която всички субекти са отделили за медийно отразяване към момента.
Не малко средства са вложили и от патриотичното обединение Български патриоти – ВМРО, Воля и НФСБ – 101 140 лв. Най-вероятно те ще продължат да залагат на реклама и до края на кампанията, за да увеличат шансовете си да влязат в следващото Народно събрание след като на изборите през април не събраха необходимия брой гласове.
В първата една трета от кампанията 5 субекта нямат сключени договори за отразяване. Това са партия МИР, партия Подем, партия Бригада, Партия на Зелените и Глас народен. "Атака" не е отделила сума за реклама, но пък има договор за безвъзмездно отразяване в партийната си телевизия Алфа.
Кои медии привличат най-много средства?
Най-много средства за първите 10 дни от кампанията е привлякла телевизия Евроком – 237 385 лв. В предишни кампании тя беше предпочитана и за реклама, платена със средствата от медийни пакети. Телевизията също така отново сключва безвъзмездни договори с участниците в кампанията. Към момента такива има със следните партии и коалиции: Свобода, БСП за България, Изправи се! Мутри вън!, Движение заедно за промяна, Пряка демокрация и Демократична България.
На второ място по привлечени средства е обществената БНТ със 162 520 лв., следвана от вестник 24 часа със 111 250 лв.
Впечатление прави, че към този момент двете големи частни национални телевизии БТВ и Нова телевизия са сключили едва по един договор с БСП за България.
Водещи
-
Асен Василев е петият заподозрян по делото "Коцев"
Софийският градски съд решава дали да остави в ареста кмета на морската столица
11.07 | 20:13
-
15 467 зрители са присъствали на стадион „Георги Аспарухов“ в четвъртък вечер
Двубоят между Левски и Апоел Беер Шева се оказа най-посетеният мач от първия предварителен...
11.07 | 18:00
-
До края на годината ще бъдат осигурени близо 200 единици различна техника за гасене на пожари
Сред тях са още 20 дрона за наблюдение, над 70 мобилни системи, различни видове пожарни, каза...
11.07 | 17:20
-
Експерт обяснява кога може да се придобие собственост по давност и как да се защитят правата пред Европейския съд
Права при наследени имоти
11.07 | 16:59
Най-четени
-
Борисов заяви, че всички държави завиждат на България за успехите
Борисов поздрави МВР за разбитата нелегална фабрика за цигари в Хасковско.
11.07 | 10:15
-
Вотът на недоверие не мина: Политически реакции, след като кабинетът „Желязков“ оцеля
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов
11.07 | 10:45
-
Павел: Вече мога да го обявя официално - за второ лято съм в Дуранкулак
Той застава рамо до рамо с Ралица Паскалева, с която вече снимат най-новите епизоди на...
11.07 | 12:45
-
Росен Желязков обеща помощ на Зеленски за възстановяването на Украйна след войната
Кредитен рейтинг и икономически перспективи
11.07 | 13:30