Българските фирми не искат да дават пари за иновации 11.05 | 12:55

Борса, съвместна инициатива на БТПП и БАН, ще помага на бизнеса да развива иновации

От Виолета Иванова

Проучване, направено от Българската търговско-промишлена палата (БТПП), показва, че 1/3 от фирмите в България нямат намерение да инвестират в иновации. Това стана ясно по време на учредителното събрание на "Съвета по иновации" към БТПП.

Анкета на палатата показва, че 80% от фирмите желаят да развиват иновации и смятат да използват за това собствени кадри. 32% ще се обърнат към институти по иновации. Но 32% изобщо не смятат да влагат средства в иновации, каза председателят на БТПП Цветан Симеонов.

Под 10% от компаниите са готови да дадат собствени средства за изследване.

Процентите са повече от 100%, тъй като анкетираните фирми са давали повече от един отговор, уточни Симеонов. Проучването е било проведено през 2010 година.

Тези цифри много ни изненадаха и затова решихме да учредим Иновативна борса, каза председателят на палатата. Тя беше създадена днес (11.05.11) съвместно с Българската академия на науките (БАН).

Целта е свързването на бизнеса с науката, което да допринесе за конкурентоспособността на българската икономика, както и промяна на съзнанието на бизнеса за иновациите. От БАН се надяват бизнесът да помага популяризирането на науката и навлизането и в предприятията. Научна разработка става иновация когато се внедри в производството и започна да носи дивиденти, казаха от БАН.

От академията призоваха бизнеса да дава идеи какви иновации да се създават. Това е ключът към съживяването на фирмите по време на икономическа криза, смята Симеонов. Две са важните неща за оцеляването на даден бизнес в условията на криза – маркетингът и иновациите, допълни той.

Три основни проблема, които седят пред развитието им, изтъкнаха от бизнеса. Това е липсата на държавна политика в областта на иновациите, липсата на потенциална защита на създадените продукти, както и липсата на връзка на фирмите с учебните заведения.

Водещи

Най-четени