Живи клетки участват в „биотични“ видеоигри 18.01 | 13:25
Учени създадоха игри, при които играчите контролират поведението на микроорганизми в реално време

Използвайки живи микроорганизми, учени от университета Станфорд създадоха биотични игри, които наподобяват някои от класическите видео игри, пише ScienceDaily.
"Биотичните" игри са разделени на три класа в зависимост от това дали играчите управляват процеси на молекулярно ниво, единични клетки или колонии от бактерии.
Основната цел на тези игри е да подпомогнат развитието на обучителните програми в училищата и университетите и да бъде привлечено общественото внимание към съвременните изследвания в областта на биологията.
Така екипът, воден от биотехнолога Ингмар Ридел-Крюсе разработва първите видеоигри, при които действията на играчите влияят директно върху поведението на живи микроорганизми в реално време.
Основният дизайн на игрите включва парамецията (Paramecium caudatum) – едноклетъчен организъм, използван в безброй биологични експерименти в училище и в университетските лаборатории.
Изследователите поставят клетката в малка камера с течност, в която може да се движи свободно във всички посоки. Към съда е прикрепена видеокамера, която изпраща видеосигнал в реално време към екран с вградено в него "игрално поле".
Системата е снабдена и с микропроцесор, който следи движенията на парамацеята и отбелязва резултатите от играта. Играчът контролира клетката с устройство, наподобяващо типичния гейм-контролер.
В играта PAC–mecium, играчът контролира силата на слабо електрическо поле, приложено в камерата с флуида и по този начин влияе на посоката на движение на клетката. При "биотичния" пинбол пък играчът изстрелва струи от химикали в течността, принуждавайки едноклетъчното да плува в определена посока.
За да тушират обвиненията в нехуманно отношение към животните, изобретателите на игрите наблягат на факта, че едноклетъчните организми като парамецията не притежават нервна система, а оттам и възможността да изпитват болка.
Вдъхновени от първоначалния си успех, Ридел-Крюсе и колегите му основават "Bio-X.Game Center" – сдружение за разработка на биотични игри за нуждите на образованието и изследванията.
Водещи
-
482 000 са диабетиците в България
Стрес, нездравословно хранене, малко сън и липса на физическа активност водят до затлъстяване,...
14.10 | 17:59
-
Министър Пешев награди с парична премия Карлос Насар
„С невероятния си талант, силен спортен дух и постоянство ти доказа, че мястото на българските...
14.10 | 17:45
-
Кремъл приветства желанието на Тръмп за мир в Украйна
Москва даде да се разбере, че ще сметне подобна доставка за опасна ескалация на войната
14.10 | 17:30
-
Нешка Робева разкри заветите на Ванга от Рупите
Тя сподели, че за нея леля Ванга винаги е била учител на световно, вселенско ниво
14.10 | 16:59
Най-четени
-
Полицаи крият камера за скорост зад кофи за боклук
Това е поредният пример за "креативен" подход от страна на униформените в региона, след като...
14.10 | 14:45
-
Над 360 000 българи работят и след пенсия за 16 лева отгоре
Средното увеличение на месечната пенсия в резултат на допълнителния стаж е 16,36 лева
14.10 | 10:30
-
6 държави, в които бензинът е по-евтин от водата
. В същото време литър бутилирана вода се търгува за около 0,60 долара заради срив в...
14.10 | 10:45
-
Нешка Робева разкри заветите на Ванга от Рупите
Тя сподели, че за нея леля Ванга винаги е била учител на световно, вселенско ниво
14.10 | 16:59