Как ще се движат електромобилите на бъдещето? 21.09 | 07:10
Един от вариантите е те да получават енергия директно от пътната настилка

Японските учени Масахиро Ханазава от централната лаборатория на Toyota и Такаши Охира от университета Тойонаши работят в момента по създаването на решение, което да избягва презареждането на електрическите коли, съобщиха от университета.
Те са създали прототип на електрически автомобил, който може да получава енергия от самата пътна настилка под себе си, в която ще има инсталирана електрическа мрежа.
Макар че тази идея не е нова, системата, която двамата учени предлагат, е иновативен начин за захранване на колите на дълъг път. Реализацията на идеята е посредством вградени в гумите стоманени колани, които си взаимодействат със металните проводници в пътното платно.
Проектът предвижда електричеството, течащо в пътната настилка, да се преработва в радио-импулси благодарение на високоскоростни реверсивни прекъсвачи, имплантирани в асфалта. Електромобилите улавят тези радио-сигнали и отново ги преобразуват в електричество чрез капацитета между метала в асфалта и този в гумите на колите. Така полученото електричество ще отива за зареждане на батериите на колата и за задвижване на електрическия ѝ двигател.
В момента учените експериментират с първите прототипи. Те се надяват, че щом технологията бъде усъвършенствана, тя ще стане икономически изгодна за реално приложение по пътищата.
Едно от основните предимствата на новата система е, че тя ще се нуждае от по-малки батерии в автомобила. Това значително ще намали производствената цена на електромобилите и би спестило изразходването на много ресурси, включително и на такива, които замърсяват околната среда. Освен това на шофьора ще бъде спестено досадното спиране и чакане за презареждане и непрекъснатото следене кога батерията на возилото ще се изчерпи.
Разбира се, като при всяка революционна иновация и тук не липсват опасения. В случая те са свързани с безопасността на електрическия път. Критиците на проекта задават въпроси като този, как ще се избегне опасната ситуация, в която някой стъпва върху оголен проводник, от който по някаква причина покривната настилка е била премахната.
Друг въпрос е свързан с разходите за построяването и поддръжката на подобни пътища, които при сегашното ниво на технологиите биха били скъпо удоволствие и за най-богатите държави.
Водещи
-
Правителството планира по-строги санкции при злоупотреби с цените заради еврото
КЗП получава нови правомощия за контрол на цените до края на 2026 година
22.07 | 17:59
-
БНБ регистрира над двадесеткратно увеличение на неистинските банкноти от 100 лева
Намаляване на парите в обращение
22.07 | 17:20
-
Кремъл Дмитрий Песков заяви днес, че няма основания да се очакват чудеса на третия кръг на преките руско-украински мирни преговори
Изявлението бе направено часове преди планираната за утре среща в Истанбул между делегациите...
22.07 | 17:00
Най-четени
-
Алгафари отсече: Пеевски и Ново начало имат огромна политическа тежест
Тези, които "ревяха - като Бабикян и адвокат Николайчо Хаджигенов, се оказаха много малки, за...
22.07 | 11:15
-
"Върнете ми държавата": Кой беше Тодор Славков
Много често неофициално е наричан Малък Тошо.
22.07 | 12:30
-
Светският хроникьор и пиар Евгени Минчев се сбогува с Тодор Славков
"Лек, ранен полет в безвремието, Тошко.
22.07 | 09:59
-
България ще получи 22 милиарда евро от бюджета на Европейския съюз за периода 2028-2034 година
Реформите, които България трябва да изпълни, ще се определят от българското правителство и ще...
22.07 | 13:30