Как ще се движат електромобилите на бъдещето? 21.09 | 07:10
Един от вариантите е те да получават енергия директно от пътната настилка
Японските учени Масахиро Ханазава от централната лаборатория на Toyota и Такаши Охира от университета Тойонаши работят в момента по създаването на решение, което да избягва презареждането на електрическите коли, съобщиха от университета.
Те са създали прототип на електрически автомобил, който може да получава енергия от самата пътна настилка под себе си, в която ще има инсталирана електрическа мрежа.
Макар че тази идея не е нова, системата, която двамата учени предлагат, е иновативен начин за захранване на колите на дълъг път. Реализацията на идеята е посредством вградени в гумите стоманени колани, които си взаимодействат със металните проводници в пътното платно.
Проектът предвижда електричеството, течащо в пътната настилка, да се преработва в радио-импулси благодарение на високоскоростни реверсивни прекъсвачи, имплантирани в асфалта. Електромобилите улавят тези радио-сигнали и отново ги преобразуват в електричество чрез капацитета между метала в асфалта и този в гумите на колите. Така полученото електричество ще отива за зареждане на батериите на колата и за задвижване на електрическия ѝ двигател.
В момента учените експериментират с първите прототипи. Те се надяват, че щом технологията бъде усъвършенствана, тя ще стане икономически изгодна за реално приложение по пътищата.
Едно от основните предимствата на новата система е, че тя ще се нуждае от по-малки батерии в автомобила. Това значително ще намали производствената цена на електромобилите и би спестило изразходването на много ресурси, включително и на такива, които замърсяват околната среда. Освен това на шофьора ще бъде спестено досадното спиране и чакане за презареждане и непрекъснатото следене кога батерията на возилото ще се изчерпи.
Разбира се, като при всяка революционна иновация и тук не липсват опасения. В случая те са свързани с безопасността на електрическия път. Критиците на проекта задават въпроси като този, как ще се избегне опасната ситуация, в която някой стъпва върху оголен проводник, от който по някаква причина покривната настилка е била премахната.
Друг въпрос е свързан с разходите за построяването и поддръжката на подобни пътища, които при сегашното ниво на технологиите биха били скъпо удоволствие и за най-богатите държави.
Водещи
-
България е страната с най-скъпо сирене и олио в ЕС
Най-бедните продължават да обедняват, казват от КНСБ
23.01 | 14:20
-
Румяна Коларова: Радев тиражира 100-процентова руска пропаганда
По думите ѝ, с лишаването на опозицията от председателски постове мнозинството иска ясно да...
23.01 | 14:10
-
МС изтегля проектобюджета за 2025 г. и внася нов до 14 февруари
Финансовият министър Теменужка Петкова: Ситуацията е тежка
23.01 | 14:00
-
Тръмп забрани влизането на мигранти през границата с Мексико
Пентагонът изпраща допълнителна охрана от 1500 войници
23.01 | 13:45
Най-четени
-
Борисов: Оставям вратата на ПП-ДБ отворена, те ми я затвориха с ритник
"Оставям вратата на ПП-ДБ отворена, те ми я затвориха с ритник, само че от външната страна",...
23.01 | 10:30
-
Аварии на "Топлофикация София" оставиха хиляди столичани без парно и топла вода
Две аварии в кв. "Изток". Едната е от 20 януари и засяга бл. 65, като се очаква тази вечер...
23.01 | 11:00
-
Костадинов: ПП-ДБ се чудят как да влязат като пето колело на управляващото мнозинство
„Очевидно някои от тях съжаляват, че не са се включили, и сега в момента се чудят как и по...
23.01 | 11:30
-
Йончева:Днес следобед Любомир и Данаил ще си бъдат у дома след повече от една година в плен
"Каузата по освобождаването на българите показа, че България не забрави и никога няма да...
23.01 | 09:15