Как Starbucks ще промени медийния пазар? 21.10 | 17:34

Амбицията е това да стане със собствен медиен сайт, достъпен само от заведенията от веригата

От Нели Минчева

Веригата от кафенета Starbucks разкри през тази седмица подробности около обмисляния отдавна план за стартиране на собствен медиен сайт, до който достъп ще имат само посетителите на нейните заведения.

Медията ще е начална страница при използване на Wi-Fi връзката на Starbucks, засега само на обектите, намиращи се в САЩ.

Партньори на компанията в това начинание са
Yahoo, Wall Street Journal, New York Times, iTunes, LinkedIn и други сайтове, които ще предоставят част от своите функционалности или съдържание за проекта. Сред статиите, до които посетителите на Starbucks ще имат свободен достъп, са и такива, които принципно се предлагат след платен абонамент на страниците на оригиналните източници.

Новият Starbucks сайт ще дава и възможност за безплатно сваляне на музика, трейлъри на филми, регионална информация като например за времето и пътната обстановка.

Това, което според медийни експерти ще направи иновацията на компанията, е поставянето на начало на нова тенденция на пазара – сегментиране на съдържанието до едновременно и нова, и точно определена целева група и увеличаване на тази група чрез специални екстри, които нейните членове ще получават.

Името, което веригата е дала на проекта си, е Starbucks Digital Network.

По данни на компанията всеки месец в нейните заведения се отчитат по около 30 млн. влизания в интернет чрез безжичната й връзка. Повечето от тях са през мобилен телефон или таблет.

Водещи

Най-четени