Откъде ще дойде следващото технологично чудо? 09.08 | 12:09
Вероятно то ще е комбинация от вече съществуващи технологии

Навярно всеки, който се занимава с технологични разработки, мечтаe един ден да създаде следващия iPad, който да му донесе признание, известност и не на последно място – големи печалби.
Независимо от начина, по които бива задаван въпросът "Как да създам следващия iPad?”, в същината си е обаче погрешен, смята д-р Джеймс Макуиви, вицепрезидент и анализатор в компанията за технологични проучвания Forrester Research.
Мнозина смятат, че иновациите, които ще стоят зад следващото технологично потребителско чудо, ще се появят в линейна прогресия във времето, и че ще доведат до разработването на изцяло нова, революционна технология, коментира Макуиви пред Mashable.com.
Тъй като подобна линейност обаче липсва, следващото голямо изобретение няма да отнеме години на изследвания в големи лаборатории от десетки учени. То дори няма да има официална дата на пускане, около която медиите да се тълпят, смята анализаторът.
Вместо това, следващият технологичен хит ще съчетава в себе си смесица от съществуващи вече иновации, събрани по на пръв поглед случаен начин. Той ще бъде създаден от прилагането на т. нар. "възможности в съседство"(adjacent possible). Терминът е използван за пръв път от Стивън Джонсън, който го е взел от еволюционната биология.
В общи линии той се отнася към всички бъдещи иновации, чиито технологии вече са създадени. Така например таблетът на Apple не "преоткрива колелото", а съчетава вече доказаните концепции на iPhone и на лаптопите в нов, революционен начин.
Представете си например, потенциалното влияние, което едно огледало за баня, с вградени в него дигитални технологии, може да окаже върху развитието на модната индустрия.
По същността си то може да представлява комбинация от плосък сензорен екран с вградена в него видеокамера и възможности за свързване в мрежа чрез Wi-Fi. Информацията, която камерата заснема, дори вероятно ще може да се актуализира в профилите на потребителите в социалните мрежи.
Така чрез простото прилагане няколко вече широко използвани технологии, ще сте в състояние да промените установения от години начин, по който компании като L’Oreal, Procter & Gamble, Levi’s и Tesco правят бизнес, заключава Макуиви.
Водещи
-
Красотата заля с 800% Пазарджик. Следва България
Да беше мор, да беше чума, а то - избори в предимно ромски секции
13.10 | 21:00
-
Каримански: Нетните инвестиции за последните няколко месеца не са положителни
Разходите в бюджета влизат в едно такова увеличаване, което може да се сравни с принципа на...
13.10 | 20:45
-
МП предлага: Солена глоба и затвор за незаконно изхвърляне на отпадъци
Ангажиментът за криминализирането беше публично оповестен от министър Георги Георгиев
13.10 | 20:15
Най-четени
-
Транспортният министър: Няма смисъл да лепим стикери по стъклата на колите. Край с това
По думите му след премахването на лепенките за винетки, сега идва ред и тези за технически...
13.10 | 12:45
-
След ужаса в Елените: Германски гражданин разкри основната причина за бедствието
След бедствието в черноморския курорт Елените собственици на апартаменти в хотел "Негреско" са...
13.10 | 09:30
-
Ракията и кръвното налягане – как влияе върху него?
Имайте предвид обаче, че коментираме консумацията на 30 гр. ракия, а не на 3 литра
13.10 | 12:15