Откъде ще дойде следващото технологично чудо? 09.08 | 12:09
Вероятно то ще е комбинация от вече съществуващи технологии
Навярно всеки, който се занимава с технологични разработки, мечтаe един ден да създаде следващия iPad, който да му донесе признание, известност и не на последно място – големи печалби.
Независимо от начина, по които бива задаван въпросът "Как да създам следващия iPad?”, в същината си е обаче погрешен, смята д-р Джеймс Макуиви, вицепрезидент и анализатор в компанията за технологични проучвания Forrester Research.
Мнозина смятат, че иновациите, които ще стоят зад следващото технологично потребителско чудо, ще се появят в линейна прогресия във времето, и че ще доведат до разработването на изцяло нова, революционна технология, коментира Макуиви пред Mashable.com.
Тъй като подобна линейност обаче липсва, следващото голямо изобретение няма да отнеме години на изследвания в големи лаборатории от десетки учени. То дори няма да има официална дата на пускане, около която медиите да се тълпят, смята анализаторът.
Вместо това, следващият технологичен хит ще съчетава в себе си смесица от съществуващи вече иновации, събрани по на пръв поглед случаен начин. Той ще бъде създаден от прилагането на т. нар. "възможности в съседство"(adjacent possible). Терминът е използван за пръв път от Стивън Джонсън, който го е взел от еволюционната биология.
В общи линии той се отнася към всички бъдещи иновации, чиито технологии вече са създадени. Така например таблетът на Apple не "преоткрива колелото", а съчетава вече доказаните концепции на iPhone и на лаптопите в нов, революционен начин.
Представете си например, потенциалното влияние, което едно огледало за баня, с вградени в него дигитални технологии, може да окаже върху развитието на модната индустрия.
По същността си то може да представлява комбинация от плосък сензорен екран с вградена в него видеокамера и възможности за свързване в мрежа чрез Wi-Fi. Информацията, която камерата заснема, дори вероятно ще може да се актуализира в профилите на потребителите в социалните мрежи.
Така чрез простото прилагане няколко вече широко използвани технологии, ще сте в състояние да промените установения от години начин, по който компании като L’Oreal, Procter & Gamble, Levi’s и Tesco правят бизнес, заключава Макуиви.
Водещи
-
Ограничават движението в участък от АМ „Хемус“ между тунелите „Витиня“ и „Топли дол“
Апелът към шофьорите е да пътуват внимателно, да следват стриктно поставената пътна...
13.01 | 17:40
-
КАТ глобява шофьори за непочистени от снега автомобили
По отношение на пътнотранспортната обстановка и почистването на пътищата главен инспектор...
13.01 | 17:20
-
Радев ще връчи първия проучвателен мандат за съставяне на правителство на представител на най-голямата парламентарна група ГЕРБ - СДС
Церемонията ще се състои на 15 януари
13.01 | 16:53
-
Иван Гешев: Десет души управляват България извън институциите
Бившият главен прокурор Иван Гешев направи остри критики към настоящата политическа система и...
13.01 | 16:20
Най-четени
-
Драстично поскъпват банковите услуги от пролетта
Водещи финансови институции в страната обявиха по-високи тарифи за редица услуги, включително...
13.01 | 09:45
-
Почитаме християнските мъченици Ермил и Стратоник
Ермил бил дякон в църквата в Сингидунум
13.01 | 09:15
-
Радев ще връчи първия проучвателен мандат за съставяне на правителство на представител на най-голямата парламентарна група ГЕРБ - СДС
Церемонията ще се състои на 15 януари
13.01 | 16:53