Разкриха детайли по нов тип батерия за електромобили 30.05 | 11:17
Устройството ще бъде по-ефикасно и евтино от сегашните литиево-йонни батерии

След като се отдели от А123 Systems миналата година, компанията 24М публикува статия в сп. Advanced Energy Materials, с която прекрати месеци на спекулации за това върху какво работи.
Не е тайна, че новият проект има за цел да подобри работата върху нов тип батерия, която може да замени литиево-йонните батерии, използвани в електрическите автомобили в момента.
Батерия прилича повече на презареждаемите батерии с течен разтвор вместо на конвенционалните сухи клетки в литиево-йонните аналози. В бъдеще с нея могат успешно да се отстранят много от частите на конвенционалните батерии, които заемат в момента заемат близо три четвърти от обема в автомобилите и не генерират електричество.
Новата система е базирана на разработката на Йет-Минг Чянг – професор в MIT и основател на A123 и 24M. На теория системата може да намали значително цената на батерията на колите, а оттам и цената им. Към момента цената батерията формира приблизително една трета от общата цена на автомобила.
Устройството действа на следния принцип. Подобно на утайка активно вещество се поставя два отделни резервоара. В единия то е положително заредено а в другия – отрицателно. За да се извлече енергията от батерията, течностите се изпомпват през канали, и попадат в общо отделение, което е конструирано така, че да позволи потока на електрони между двете течности и така да генерира електричество, което да захрани електромотора.
За да подпомогнат трансфера на електроните от гъстата течност, са учените са добавили специални наночастици, които помагат за формирането на мрежи, които позволяващи движението на електроните.
При този тип батерии, количеството на капацитета при складиране се увеличава при нарастване на размера им, без да се налага използването на допълнителни материали, за разлика от литиево-йонните батерии, коментират специалистите.
Моделът на батерията все още не е готов за изпитания върху автомобили, тъй като разработката все още е много тромава и се нуждае от усъвършенстване. В момента учените се опитват да разработят метод, който да увеличат концентрацията на активите материали в нея.
Водещи
-
След като кабинетът заяви, че е с Украйна, АИКБ: „А ние сме с Америка, Русия и Китай“
Това написа във Фейсбук Васил Велев - председател на Управителния съвет на Асоциацията
02.03 | 18:00
-
Валентин Тончев: Пеевски упражнява натиск и търговия с влияние през бюджета на страната
Той подчерта, че при гласуването на бюджета ще се разбере колко стабилно е управленското...
02.03 | 17:00
Най-четени
-
Прошка е: Вижте традициите и обичаите
Това е денят, в който молим близките и роднините си да ни простят неволните прегрешения и...
02.03 | 09:15
-
83-годишният Боян Радев не помни, че е шампион
Легендарният спортист страда от деменция и от 5 години е в хоспис
02.03 | 15:32
-
Ивелин Михайлов: Има 100% договорка да се разтури кабинета и ПП-ДБ да направят нов
Светът никога не е бил различен - винаги е принадлежал на силните, подчерта той
02.03 | 15:00
-
Йончева за скандала в Белия дом: Търсенето на начин войната да продължи е анти-украинска позиция
Европа падна в собствения си капан, мнозина се крият от истината
02.03 | 13:39