Интернет гиганти се обединиха срещу Google и Facebook 09.11 | 15:20
Yahoo, AOL и Microsoft ще си помагат в продажбите на банери
Yahoo, Microsoft и AOL започнаха партньорство в областта на рекламата, за да отговорят на все по-нарастващото влияние на Google и Facebook, съобщава Reuters.
Сключеният съюз позволява на всяка една от трите компании да продават на рекламодатели останалите непродадени площадки за рекламни изображения от другите две групи. Партньорството ще влезе в сила от началото на следващата година.
Споразумението се отнася само до така наречените "дисплей" реклами, в което влизат банер рекламите, брандиранията на интернет страници, рекламно видео или аудио.
Коментарът на новото партньорство от страна на Microsoft е, че то може да се опише като "издигнато платно, даващо тласък на всички кораби".
"Същината на сделката е важна и ние я подкрепяме", пък заявява пред агенцията рекламен експерт от подразделение на рекламния холдинг Publicis. Според рекламистите съюзът е привлекателен, защото разширява възможностите за достигане до по-голяма аудитория.
В същото време, макар и това очаквано впрочем сътрудничество вече да е факт, трите компании продължават с пълни сили да се конкурират помежду си. Изпълнителните директори и на Yahoo, и на AOL, и на Microsoft казват, че не очакват обявеният съюз да провокира някакви възражение от страна на антимонополните органи, тъй като не е предвидено да се намаляват цените за реклама или да се навреди на конкуренцията на пазара.
"Не вредим на условията за наличие на конкуренция по никакъв начин, форма и в никакъв смисъл", заявяват от Microsoft. "В резултат на прозрачността условията за конкуренция само могат да се подобряват. Не очакваме никакви проблеми в това отношение."
Според последните данни на анализаторската компания eMarketer 2011 г. ще се окаже годината, в която и Facebook, и Google ще постигнат много силни резултати в дисплей рекламата в САЩ, бележейки ръст на пазарния си дял със съответно 9,3 и 16,3 на сто.
Очакванията се, че приходите на Facebook от продажба на банери в Щатите ще надминат 2,19 млрд. долара през тази година, с което социалната мрежа ще се превърне в най-големият играч в тази категория. Предвижда се на второ място да е Yahoo, а на трето и четвърто – Google и AOL.
Така годишният растеж на банер продажбите във Facebook ще възлезе на 81 на сто, в Yahoo – на 15,4 на сто, в Google – на 48 на сто. В AOL пък ще има спад от 6,3 на сто.
На фона на прогнозите и за продължаващ възход на Facebook и Google и догодина от Microsoft призовават: "Другите играчи в сектора са добре дошли да се присъединят към нас. Това не е отговор конкретно към някого".
Водещи
-
БНБ би аралма
Броят на регистрираните и задържаните неистински банкноти през второто тримесечие на годината...
16.09 | 16:30
-
Шестима министри ще обсъдят с ЦИК предложенията за по-голяма прозрачност на изборите
"Тази първа съвместна среща няма да е последна, ще се работи и оттук нататък", съобщи...
16.09 | 16:00
-
Кисели краставички със синап
Ако сте решили си да си приготвите кисели краставички със синап, няма да сбъркате. Той е...
16.09 | 15:45
-
Главчев даде яснота по въпроса с разшифроването на черната кутия на разбилия се самолет у нас
Той отново изрази съболезнования към близките на загиналите двама пилоти.
16.09 | 15:30
Най-четени
-
Сашо Диков май е намерил нова любов
Такова впечатление остави последният пост в инстаграм на Петя Дикова – дъщерята на спортния...
16.09 | 09:59
-
Президентът към учениците по повод новата учебна година: Бъдете творци и мечтайте!
Той отправи и специален поздрав към първокласниците, като посочи, че първи клас е както...
16.09 | 11:45
-
Пеевски: Най-малкото, което Радев трябва да направи, е да замълчи
"Най-малкото, което може да направи Радев е да замълчи", допълни Пеевски.
16.09 | 13:59
-
Започва новата учебна година за учениците в страната
В столичното училище учениците ще имат обновена спортна база, а в Раковски през лятната...
16.09 | 09:10