Фестивални фаворити на София Филм Фест 2013 17.01 | 11:41
В програмата са включени носители на „Златен лъв“ и „Сребърна мечка“

По традиция София Филм Фест представя на своята публика някои от най-сериозните фаворити на фестивалните журита от отминалата година.
Така в програмата на 17-ия СФФ ще откриете носителите на "Златен лъв” ("Пиета”, реж. Ким Ки-Дук), две награди "Сребърна мечка” ("Кралски афери”, реж. Николай Арсел) и три награди от МФФ Кан 2012 ("Ловът”, реж. Томас Винтерберг).
Носителят на "Златен лъв на Сан Марко” от 69-ото издание на венецианския кинофестивал е дело на култовия корейски режисьор Ким Ки-Дук.
Заглавието "Пиета” съдържа очевидна препратка към безсмъртната творба на Микеланджело и навява асоциации с всеобхватността на майчината любов и майчиното страдание.
Сценарият на Ким Ки-Дук разказва историята на събирача на дългове Кан До (Ли Чжон Чжин), който живее тъжен, празен и самотен живот - въпрос на самоналожен избор, - за да култивира хладнокръвието, необходимо за "професията” му. Един ден на вратата му се появява жена, която твърди, че е майката, изоставила го като дете...
Със "Сребърна мечка” за сценарий и за мъжка роля (в лицето на Микел Бое Фолсгард) от Берлинале 2012, "Кралски афери” разказва важна страница от датската история и припомня събития, довели до поставянето под въпрос на установения социален ред и революциите, които обхващат Европа в края на XVII век.
Дания, 1770 г. В края на епохата на Просвещението Каролин Матилд е елегантна и добре възпитана английска принцеса, която се интересува от изкуство и философия и има нещастието да е омъжена за датския крал Кристиан VII, ревнив мъж, с влошаващо се психично здраве. Светъл лъч в живота на кралицата се оказва появата на влиятелния доктор Струнзе, но тайната й страст променя завинаги съдбата на цялата нация.
"Всеки датчанин знае тази история – споделя режисьорът Николай Арсел, – тя е част от нашето ДНК. Изучаваме я в училище, слушаме за нея, правени са няколко документални филма, много популярен балетен спектакъл, дори опера и излязоха няколко бестселъра по въпроса.
Отново Мадс Микелсен, при това с награда за мъжка роля от Кан 2012 ни посреща в "Ловът”.
Седмият филм на Томас Винтерберг се връща към проблема за нефункционалността на семейната единица, напомнящи за любимия на критиката "Празненство” (1998).
Темата за истината, която убива, разработена в типичния за режисьора психологически стил, е вплетена в един трогателен филм, в който лицемерието и абсурда напомнят за света на Ларс фон Триер.
След тежък развод, 40-годишният Лукас си намира нова приятелка, нова работа и се опитва да възстанови връзката със сина си тинейджър. Но един дребен детайл, съвсем незначителна забележка, случайна лъжа и животът му внезапно се преобръща, а лъжата се разпространява като невидим вирус.
Апатията и недоверието постепенно се разпространяват, малката общност изпада в колективна истерия и Лукас е принуден да се бори за живота и достойнството си.
Водещи
-
Социалното министерство с нова инициатива за връщане на българи от чужбина
Ведомството ще плаща до 5000 евро на хора, които имат желание да се приберат да живеят и да...
17.07 | 21:00
-
Тагарев: България няма да плаща ракетите „Пейтриът“ за Киев
Тръмп на няколко пъти даде 14-дневен срок на Русия да прекрати бойните действия, сега е дал 50...
17.07 | 20:00
Най-четени
-
Йотова очаква информация от институциите за оттеглените показания срещу кмета на Варна
Тя каза, че от вчерашния и днешния ден въпросите стават все повече
17.07 | 13:20
-
Сблъсък в ЕС: Германия отхвърля бюджета на Урсула фон дер Лайен
Берлин се противопоставя на по-високите разходи и новите данъци, предложени от Европейската...
17.07 | 15:10
-
Божанков и Цончо Ганев се помириха
Миналата седмица Явор Божанков поиска Цончо Ганев да освободи мястото на председателстващ...
17.07 | 10:45
-
Опасни лилави медузи в морето около Солун, Катерини и Халкидики
Гръцки медици дават съвети какво се прави при ужилване от такава медуза
17.07 | 15:20