НОИ с важно съобщение към гражданите 08.10 | 12:15
Чрез него се осигурява

Националният осигурителен институт (НОИ) предприема поредната стъпка по надграждане на обслужването чрез предоставянето на надеждни дигитални решения на своите клиенти. Фокусът на промените е поставен върху превръщането на Единния портал за електронни услуги (ЕПЕУ) на НОИ в основна платформа за предоставяне на административни и справочни услуги за парични обезщетения, помощи, пенсии и гарантирани вземания през интернет, съобщават от Осигурителния институт, цитирани от "Фокус".
За тази цел е направена реорганизация в структурата на интернет страницата на институцията, чрез която порталът е изведен на преден план за сметка на достъпните паралелно с него в рубрика "Е-услуги и справки" приложения. Новото наименование на рубриката е "Единен портал за електронни услуги", като освен входът към платформата, в нея са публикувани Ръководство за ползване на портала и Съответствие между съдържанието на "Е-услуги и справки" и това на ЕПЕУ.
Предвижда се до края на годината ползваните досега електронни услуги поетапно да бъдат изведени от експлоатация, като след това достъпът до всички електронни услуги и справочна информация ще се осъществява единствено през ЕПЕУ.
Единният портал за електронни услуги на НОИ беше внедрен през март 2024 г. Той консолидира всички съществуващи в института платформи и уеб-приложения за предоставяне на административни и справочни услуги за парични обезщетения, помощи, пенсии и гарантирани вземания.
Чрез него се осигурява:
– достъп до Електронно осигурително досие, в три тематични части, съдържащо справочна информация за осигурени лица, осигурители, самоосигуряващи се, получавани обезщетения и пенсии. Необходима е само автентикация чрез всяко от наличните средства за електронна идентификация – ПИК на НОИ, ПИК на НАП и всички видове КЕП и не се изисква регистрация и/или въвеждане на допълнителни данни;
– заявяване от страна на потребители в различно качество на електронни услуги, организирани в Каталог на услугите на НОИ. Необходима е автентикация и еднократно въвеждане на електронна поща за контакт при извършване на услугата в автоматично създаден профил на потребителя;
– достъп до портали за подаване на данни от задължени лица.
Това включва:
Интегрирана система за електронен обмен на документи и данни с НОИ (подаване на данни с удостоверения №9, 10 и 11 по Наредба за паричните обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване); Електронен регистър на болничните листове и решенията по обжалването им и Е-протокол за профилактика и рехабилитация. Използва се заложена в порталите автентикация.
Водещи
-
Софийската топлофикация изтегля със седмица по-рано спирането на топлата вода
Дружеството предприема действия топлоподаването да бъде спряно от 13 октомври, вместо по...
12.10 | 17:20
-
Километрично задръстване на автомагистрала "Тракия"след предната катастрофа
Няма информация за пострадали
12.10 | 17:00
-
За нула време: Марина Кискинова се сгоди и остана без работа
Талантливата актриса с тъга сподели, че е била изненадващо уволнена, след като води тегленията...
12.10 | 16:40
-
Кенийци пак първи на Софийския маратон
Ейбрахам Киплимо спечели титлата при мъжете в 42-рото издание на спортната проява
12.10 | 16:20
Най-четени
-
Държавата е основен работодател в една пета от общините
Това показва анализ на Института за пазарна икономика
12.10 | 10:00
-
Нови промени по АМ "Тракия"
Те са валидни за участъка в ремонт в Софийска област между 24-и и 33-и километър на...
12.10 | 10:40
-
Румяна Бъчварова: Тече процес на концентрация на власт
Според нея мотивът може да изглежда като персонална санкция срещу президента, но истинският...
12.10 | 14:00