Какво могат и какво - не, жените в интернет 22.10 | 10:14

Акцентът върху правата на жените е използван в нова рекламна кампания

От Елица Елефтерова

Ако се опитате да напишете в Google изрази като "women should" (жените трябва), "women shouldn't" (жените не трябва) или "women can't" (жените не могат), ще се натъкнете на интересни резултати.

Функцията за предположения Google Autocomplete изписва изненадващи, а за някои дори ужасяващи предположения. Акцентът върху правата на жените е използван в нова рекламна кампания в защита на жените по света, дело на UN Women – подразделението на ООН за равенство между половете и повече възможности за жените, пише Mashable.

Според публикуваните рекламни пана Google услугата, която е базирана на най-търсените изрази в мрежата и на съдържанието на интернет страниците, показва резултати като " жените не трябва да имат права", "жените не трябва да гласуват", и "жените не трябва да работят".

Самият Google алгоритъм постоянно се променя. Затова авторите на рекламите уточняват, че търсенията са направени на 9 септември 2013 г. Така че, ако се опитаме да повторим експеримента, няма да се натъкнем на същите, но на доста подобни резултати – от рода на "жените не трябва да ходят в колеж", "жените трябва да млъкнат", и "жените не трябва да говорят в църква".

От UN Women коментират, че в един идеален, лишен от сексизъм свят, резултатите отAutocomplete трябва да са от рода "жените трябва да се приемат като равни" (women need to be seen as equal).

Какво излиза, когато напишете в Google на български "Жените не ...”  вижте в Econ.bg.

Водещи