Мощна атака на Microsoft срещу Google 29.11 | 11:16

Don’t Get Scroogled е мотото на кампанията, която цели да уязви търсачката на Google преди празниците

От Георги Георгиев

Притежаваната от Microsoft търсачка Bing поде мощна медийна атака към основния си конкурент – търсачката на Google. Антирекламната кампания се провежда под мотото: Don’t Get Scroogled – игра на думи, комбинация между добилия популярност термин за търсене "Googled” и "Screwed”.

От Bing дори пуснаха и специално направения за целта уебсайт Scroogled. В него основното обвинение към Google е, че компанията използва нечестни пазарни практики, в които платените резултати на продукти и услуги излизат на по-предни позиции от неплатените при търсене.

Лайтмотивът на компанията несъмнено е свързан с решението на Google да изисква от търговците да плащат за по-предни позиции в резултатите, излизащи в услугата Google Shopping. По-рано и безплатните, и платените списъци с продукти излизаха в резултатите на Google Shopping, коментират от Mashable.

"Наистина, те (Google) казват, че резултатите ви при търсене се сортират по уместност, но истината е, че Google продават своите резултати при пазаруване", коментират от Bing и допълват, че по този начин ощетени остават потребителите, които не получават най-добрите предложения в мрежата. Решението разбира се, e да се премине към Bing при пазаруване в мрежата.

Това не е първият път, в който притежаваната от Microsoft търсачка атакува Google. През септември тази година компанията стартира в САЩ рекламната кампания Bing It On challenge в стил Pepsi срещу Coca Cola. В нея потребителите бяха насърчавани да сравняват резултатите, които двете търсачки показват при едно и също задание.

Водещи