България се нуждае от цялостна промяна в организацията на движението, смятат експерти 15.10 | 12:15

Автомонтьор: "Това не са пътища, това са гробища!"

От iNews.bg

България се нуждае от цялостна промяна в организацията на движението, смятат експерти.

Пътната безопасност в България продължава да бъде сериозен проблем, като страната ни отчита най-високата смъртност от пътнотранспортни произшествия в Европейския съюз. При средно 46 смъртни случая на милион жители за ЕС, в България този показател достига алармиращите 82 загинали на милион жители годишно. Експерти в областта на автомобилния транспорт и пътната безопасност споделят своите виждания за причините и възможните решения на този проблем.

Автомонтьор: "Това не са пътища, това са гробища!"

В интервю за предаването "Хоризонт до обед" по БНР опитен автомонтьор изразява загриженост относно състоянието на пътищата и поведението на водачите в България. Според него страната е достигнала връх по отношение на агресията на пътя.

"При тази агресия пистолети се вадят навсякъде. Не може да продължава така, ако искаме да се развиваме като общество и да се наричаме европейци, а не някакви междинки. Полусъединители, недобре регулирани", споделя той.


Автомонтьорът изразява мнение, че България вероятно е държавата с най-много пътни знаци, което създава объркване сред водачите. "Караш и се чудиш кой знак да следиш. Очите са ти само в знаците", казва той.

Специалистът предлага ограничаване на максималната скорост по пътищата до 110 километра в час, подкрепяйки инициативата на ЕС за намаляване на скоростта в рамките на съюза. "Ние нямаме пътища за тия скорости. Изхвърля те пътят. Това са гробища, това не са пътища", заявява той категорично.

Инженер Богдан Милчев от Института за пътна безопасност подкрепя идеята за преразглеждане на цялостната организация на движението в страната. Той смята, че по магистралите в България скорост над 120 километра в час е опасна.

Милчев, който е бивш ръководител на КАТ, изразява съмнение относно ефективността на скорошните законодателни промени за конфискуване на автомобили. Според него, повечето конфискувани превозни средства не са мощни и скъпи коли, за които се предполага, че биха развивали големи скорости.

Експертът посочва, че институциите прилагат еднакъв подход независимо от спецификите на различните региони, давайки за пример Русе и Благоевград. Той цитира анкета на Института за пътна безопасност, която показва, че сред шофьорите преобладава мнението, че камерите за скорост са по-скоро капани, отколкото ефективно средство за повишаване на безопасността на движението.

"Потребителите на транспортната система и тези, които ни я доставят – политиците, живеем в две различни държави", заключава Милчев, подчертавайки необходимостта от по-добра комуникация и разбиране между всички участници в пътното движение.

Водещи

Най-четени