Защо се стигна до челната влакова катастрофа край Локорско 16.01 | 14:45

Защо се стигна до челната влакова катастрофа край Локорско, при която загинаха двама души, а други шестима бяха ранени? Сработила ли е системата на НКЖИ против инциденти и допусната ли е човешка грешка?
Темата в студиото на NOVA анализираха председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев и проф. Симеон Ананиев, представител на Асоциацията на железопътните предприятия, и експертът по управление и цифровизация в железопътния транспорт Людмил Иванов.
Тук има поне няколко грешки. Заради една не може да стане катастрофа. Има минимум едно действие против правилата”, категоричен е Бунев. Според него е невъзможно машинистът да е тръгнал на червен светофар. По-скоро влакът е потеглил от коловоз без светлинна сигнализация.
Експертите обясниха, че най-вероятно една от композициите е тръгнала от коловоз на гара Кремиковци, който е невидим за системата за сигурност. Той се използва за претоварване. Влаковете се прегарирали на един от коловозите със светофари, за да бъде сигнализирано на другата гара, че влак по трасето в обратна посока не може да тръгне.
"По нашите земи има балкански синдром. Ние смятаме, че правилата не са за нас и сме по-умни от другите. При подобен удар, ако влаковете бяха пътнически, вероятно жертвите щяха да са стотици”, каза Иванов.
"Никой не се събужда сутрин с мисълта как ще направи нарушение и как няма да се върне вечерта при семейството си. Има процедура, когато сигнализацията на железниците не функционира да се потегли от затворен изходен сигнал от гара с подходящия образец. Документът е писмен. Устни заповеди се избягват да се изпълняват. Никога не става въпрос за грешка на един човек или само една грешка, винаги е системна”, коментира в ефира на предаването "Твоят ден” по NOVA NEWS зам.-председател на "Клъстер Зелен транспорт” инж. Мартин Янев.
По негови думи за да се озове единият влак срещу другия, означава, че системите за безопасност не са сработили. "Системата на железниците е преосигурена откъм безопасност. Имало е опит да бъде спряно електрозахранването на едната машина. Това означава, че някой се е усетил, че има проблем по тресето, но за съжаление е било късно”, добави инж. Янев.
"От почти 20 години БДЖ не отговаря за инфраструктурата на влаковете, това е приоритет на Национална компания "Инфраструктура” обясни той.
Според инж. Янев страната се движи с изключително бавни темпове към процесите на дигитализация и повишаване безопасността на движението на железниците.
Водещи
-
Ако има искане, България ще даде въздушен коридор на руския президент, за да стигне до Будапеща
Това стана ясно от думите на министъра на външните работи Георг Георгиев, казани по време на...
20.10 | 18:00
-
18,6% ръст на минималните тарифи искат таксметровите организации
Промяната ще бъде гласувана в четвъртък
20.10 | 17:45
-
Металдетекторни рамки на входа на моловете предлагат от СДВР
Директорът на СДВР Любомир Николов допълни, че ще продължи полицейското присъствие пред...
20.10 | 17:30
-
Врачка казала на Светлана Василева, че има открадната сестра
Блондинката вярва на астроложките, които ѝ предрекли както провалите, така и това, че 2026 ще...
20.10 | 17:15
Най-четени
-
15-годишно момче почина, след като беше намушкано в столичен мол
Часове по-късно предполагаемият извършител е бил задържан
20.10 | 09:00
-
Двама задържани за номушканото момче в мол в София
15-годишният тийнейджър почина в болница
20.10 | 11:16
-
И днес българският държавен глава беше с цивилен автомобил
Продължава визитата на унгарския президент у нас
20.10 | 12:59
-
Заради гонка с 260 км/ч: Загина невинен шофьор
Това обявиха от Сдружение "Ангели на пътя"
20.10 | 15:15