МОН забранява писмените домашни по време на ваканции 24.07 | 09:00
В образоветлното ведомство са получили сигнали и жалби на родители за претоварване на учениците

По време на ваканции учителите не бива да дават задачи за писмено изпълнение на учениците. Това предвиждат промени в наредбата за оценяване на резултатите от обучението на учениците, предложени от новия екип в просветното министерство, съобщи в. "Сега".
От МОН се аргументират, че са получили сигнали и жалби на родители за претоварване на учениците вследствие на "нецелесъобразно задаване на домашните работи... и големия брой изпитвания по учебните предмети". Затова и в съответната наредба се предлагат редакции, които да намалят натовареността на учениците чрез оптимизиране на изпитванията по отделните предмети и броя на оценките за учебния срок, както и чрез определяне на изисквания за броя на задаваните домашни работи през учебната седмица.
Новите текстове гласят, че за "затвърдяване на нови знания и усъвършенстване на практически значими умения преподаващият учител може да оставя на учениците за самостоятелното писмено изпълнение извън учебния час една до три задачи". Обемът на задачите ще се определя в зависимост от урочните цели и възрастовите особености на учениците, като те може да се дават за цялата паралелка, за отделна група ученици от паралелката или за отделен ученик.
На учениците от 1-ви до 4-ти клас задачи за самостоятелно писмено изпълнение по български език и по математика ще могат да се поставят не повече от 3 пъти в една учебна седмица, а по останалите учебни предмети - не повече от веднъж. На учениците от 5-и до 7-и клас и от 8-и до 12-и клас подобни задачи по отделен учебен предмет ще могат да се поставят не повече от два пъти в една учебна седмица, а сумарно по всички учебни предмети - не повече от 5 пъти за седмица. "Задачи за самостоятелно писмено изпълнение не се задават през ваканции", предвижда още проектът, който в тази си част определено ще зарадва учениците, които получават много задачи през ваканциите и съответно не могат да си почнат пълноценно.
Според новите помени за целите на проектно-базираното обучение на учениците ще могат да се възлагат изследователски задачи с по-продължителен срок за самостоятелно изпълнение или за работа в екип. В тези случаи, когато изпълнението им се проверява чрез индивидуално или групово изпитване, текуща оценка ще се поставя индивидуално за всеки ученик.
Редакциите целят преодоляване на негативните тенденции, "свързани с използването на самостоятелните писмени работи като санкция за ученика или като възможност да се довърши недовършената през часа работа", посочват в мотивите си от МОН. Според тях е нужно да се разграничат задачите за писмена самостоятелна работа извън часа от изследователската проектна дейност, която учениците изпълняват индивидуално или в екип, за да се акцентира върху възможността да получат оценка за задачата, изпълнявана за по-дълго време.
Водещи
-
Обвинения в „употреба” на КПК от различни партии и искания за закриването ѝ (ОБЗОР)
Рано тази сутрин с позиция до медиите за това призова и лидерът на „ДПС – Ново начало” Делян...
26.07 | 15:00
-
Проф. Здравко Попов: Тръмпизмът се преживява в Европа като инструмент за отмъщение
Националистическите движения в Европа обаче са си европейско явление, посочи философът,...
26.07 | 14:00
-
Активираха BG-ALERT в Пловдивско и Хасковско
Причината – опасност от възникване на пожари
26.07 | 13:43
Най-четени
-
Мяу! ТОЙ пак е в Шумен!
Получен е нов сигнал, че хищникът е забелязан до шуменския квартал "Мътница" в петък
26.07 | 10:20
-
Асен Василев: Обща президентска кандидатура с ГЕРБ е изключена
Ако някой тръгне към ГЕРБ - да не разчита на нас, се казва още в поста на ПП
26.07 | 11:20
-
Над 50°C във влак, затворени прзорци, без климатик! Масички - на ластик!
За поредното безобразие алармира пътничка
26.07 | 11:00
-
Кузман Илиев за приемането на еврото: Дебат в България е практически не се състоя
Едва ли не тези, които са фенове на еврото, те са европейците, модерните, а другите, които не...
26.07 | 12:00