Руското посолство в София е лидер по Фейсбук пропаганда на Балканите 01.04 | 10:00

Данните са събрани в доклада на Центъра за изследване на демокрация, който бе представен на конференция в Брюксел

От iNews

Руското посолство в София се справя най-добре в разпространяването на влиянието си във Фейсбук в сравнение с останалите дипломатически представителства на Балканите. Данните са събрани в доклада на Центъра за изследване на демокрация, който бе представен на конференция в Брюксел.

Оказва се, че руските посолства в Румъния, Северна Македония, Черна гора и Гърция имат много по-голям брой публикации в социалната мрежа от българското, но посолството в София е недосегаем шампион по предизвикани реакции от потребителите.

Руското посолство в Букурещ е имало 7193 поста през 2021 и 2022 г. във Фейсбук. За същия период посолството в Скопие е имало близо двойно по-малко – 3943 поста. Следва посолството в Подгорица с 1827, Атина с 1698, София с 1572, Тирана с 902, Сараево с 511, Белград с 270 и Загреб със само 90.

Посолството в София е абсолютен шампион с 2 333 550реакции на потребители като харесвания, коментари и други. ЦИД отбелязва, че навсякъде на Балканите Фейсбук държи почти монополно положение като предпочитана социална медия от населението.На второ място по успешна интеракция с населението е руското посолство в Атина, но с много по-нисък брой реакции – 769 760.

Изследването включва и сравнение на популярността на посолствата на ЕС,  Франция, Германия, САЩ и Великобританияв балканските страни.

Докато в България и в Гърция броят на взаимодействията на потребителите с руското посолство е най-голям, то в Албания на първите две места са САЩ и ЕС, а Германия, Русия, Великобритания и Франция имат маргинална роля.

В Румъния ЕС е предизвикал най-голям брой взаимодействия, следван от САЩ и Русия. Интересното е, че в Сърбия най-много взаимодействия има представителството на ЕС.

Помолен да обясни причините постовете на руското посолство в София да имат такава голяма популярност, Георгиев посочи масовите медии, които често цитират и дори монтират директно в своето съдържание постовете на руския посланик в София.

"Българските мейнстрийм медии, но и мейнстрийм медиите в региона, усилват прокремълската информация, те публикуват изявленията на Путин, на Лавров, Захарова, без никакъв контекст, без да им се дава каквато и да е квалификация", казва анализаторът от ЦИД Горан Георгиев, цитиран от Euractiv.

Той казва, че някои централни български медии директно вземат за източник кремълския наративи просто го повтарят, без да го поставят в контекст. Така се е случило при  репортажи за взрива на Керченския мостот национална частна телевизия.

Преди два дни Украйна и седем други държави от Централна и Източна Европа призоваха водещите технологични компании да предприемат действия за борба с дезинформацията, която се разпространявана от враждебни сили в техните социални мрежи.

Писмото, в което няма българско участие, е подписано от министър-председателите на Украйна, Молдова, Полша, Чехия, Словакия, Естония, Латвия и Литва. Документът бе разпространен от кабинета на чешкия премиер Петър Фиала, пише Mediapool.

Водещи