Бивш пилот: Отломките на египетския самолет свидетелстват за голям взрив 22.05 | 19:20
По всяка вероятност бомба е поставена на борда от терорист, внедрен като работник на парижкото летище, казва експертът

Състоянието на намерените отломки от разбилия се в Средиземно море в четвъртък египетски самолет говорят, че на борда му е имало голям взрив. Това отбелязва експертът и бивш пилот от ВВС на Египет ген. Ихаб Мурси. Той пояснява, че прави изводите си на база на вида, в който са извадените от морето парчета от самолета, багажа на пътниците и части от салона. А всички те са разкъсани на парчета, което говори за взрив.
"Ако взривът е бил във въздуха, то цели детайли няма да останат. Засега всичко, което намираме, са малки фрагменти. Даже спасителните жилетки са на парчета, както и килима на пътеката на пътническия салон. Всичко това може да означава, че на борда е имало мощен взрив”, казва ген. Мурси.
Според него не е изключено на парижкото летище да са били внедрени като работници терористи. Които, познавайки добре нещата там, да могат да заобиколят системите за сигурност, ако получат такава заповед. "Това е напълно възможно. Във Франция има екстремисти от различни националности. Възможно е някои от тях да работят на летищата от много години. И да получават задачи и заповеди от т.нар. спящи клетки”, казва експертът, цитиран от ТАСС.
Генералът отбелязва, че по всяка вероятност, ако на борда е бил осъществен терористичен акт и самолетът е бил взривен, това не е дело на атентатор-самоубиец. От една страна такъв човек би трябвало да активира бомбата, когато самолетът вече кацне в Кайро. "В такъв случай ефектът щеше да бъде много по-голям”, казва той. Според ген. Мурси далеч по-вероятно е бомба да е била заложена от служител на летището, който е имал достъп до самолета.
Експертът подкрепя тезата си и по метода на изключването. Той отбелязва, че самолетните катастрофи се случват поради 4 причини. Първата е заради лоши метеорологични условия. Но са налице доказателства от страна на пилота и на метеорологичните станции, че такива не е имало. Вторият вариант е възникнал технически проблем, най-тежкият от които е огън в двигателя. При това положение обаче пилотът може да го изключи и да продължи полета с другия. Паралелно с това той информира диспечерите, а това също не се е случило на полен MS804. Третият вариант е пилотска грешка. Но тя се случва най-вече при опит за кацане. А тук до последния момент самолетът е летял на 11-12 хил. метра височина и до последно не е имало снишаване. "И четвъртият вариант е несанкционирана човешка намеса, злоумишлено действие или с прости думи терористичен акт”, казва Мурси.
Според египетския генерал от съществено значение за разследването е намирането на черните кутии. В противен случай разследването ще трае изключително дълго време.
Водещи
-
Отбелязваме Световния ден без тютюнопушене
Всяко четвърто българче е пристрастено към вейповете, сочи проучване
31.05 | 16:00
-
Зеленски покани Желязков на среща на върха за Украйна и сигурността в региона
Двамата са провели телефонен разговор
31.05 | 15:30
-
Ако Пеевски стане премиер, стотици хиляди ще излязат на улицата
Това прогнозира журналистът Веселин Стойнев
31.05 | 15:00
Най-четени
-
Започва да се затопля, но пак ще вали
Максималните температури ще бъдат между 20° и 25°, в София – около 20°
31.05 | 09:00
-
Бойко Борисов: Цените ще бъдат и в евро, и в лева
Всеки, опитал да спекулира - ще бъде санкциониран, предупреди лидерът на ГЕРБ
31.05 | 13:00
-
Гуцанов: Вдигането на майчинството за втората година до 1200 лева няма да ощети бюджета
Със 780 лева не бих казал, че може да се гледа едно малко дете, заяви социалният министър
31.05 | 10:20