Диспечер спал на пост 4 часа след изчезването на малайзийския боинг 09.03 | 09:37
Можело е да се действа много по-активно и бързо, сочи отчет от разследването
Старшият авиодиспечер в Куала Лумпур спал на своя пост четири часа дори след като малайзийският боинг, следващ рейс MH370, изчезнал от радарите, става ясно от отчета за разследване на инцидента.
Разшифроването на разговорите между цивилния, военния персонал и служителите на авиокомпанията в първите часове след инцидента показват, че е можело да се действа много по-активно и бързо, пише Sydney Morning Herald, цитиран от РИА Новости.
Самолетът престанал да подава сигнали в 1:20 часа местно време. По време на разговора, започнал в 5:20 местно време, служителят на Малайзийските авиолинии нееднократно питал авиодиспечера на летището в Куала Лумпур дали виетнамските колеги са му поверили отговорността за самолета. Малайзийският диспечер отговарял, че е започнал работа в 3:00 часа и не е сигурен. След което казал, че ще събуди своя началник.
"Ще събудя старшия диспечер и ще го помоля да провери още веднъж кога е бил последният контакт", цитира отчета Sydney Morning Herald.
Диспечерите в Хошимин попитали чак след 20 минути защо самолетът не е навлязъл във въздушното им пространство.
Възникнало голямо объркване – авиокомпанията в даден момент настоявала, че самолетът лети над Камбоджа, макар че всъщност, според данните, той е летял на автопилот някъде над южната част на Индийския океан.
Очевидни забавяния има и в други аспекти – тревога е обявена от авиокомпанията едва 5 часа и 13 минути след последния контакт със самолета, а първият издирвателен самолет е излетял да търси боинга чак в 11:30 часа, 10 часа след изчезването на лайнера.
Също от разшифровката на разговорите между диспечерите става ясно, че виетнамските диспечери така и не отговорили на нито едно от спешните съобщения и изобщо трудно разбирали какво изискват от тях малайзийските представители.
Специалистите отбелязват, че публикуваният 580-страничен доклад е междинен и технически, така че най-масовата и скъпа издирвателна операция в света още не е довела до успех.
Напомняме, че Boeing 777-200 на Малайзийските авиолинии, извършващ рейс MH370 от Куала Лумпур за Пекин с 227 пътници и 12-членен екипаж на борда, изчезна от екраните на радарите в нощта на 8 март 2014 година. Премиерът на Малайзия Наджиб Разак съобщи на 24 март, че самолетът е паднал в южната част на Индийския океан – за това свидетелствал анализ на спътникови данни. Смята се, че никой не е оцелял.
Водещи
-
Украйна ще се откаже от членство в НАТО при гаранции за сигурност от САЩ и Европа
Това бележи голяма промяна
14.12 | 17:38
-
Светлин Тачев: Какво следва е работа на политическите сили, не на протестиращите
"Правителството играеше за история - да вкара страната в еврозоната", коментира политологът
14.12 | 17:18
-
Успешно приключи операцията по възстановяване на електрозахранването на "Кайрос"
Очаква се утре вечер танкерът да бъде закотвен в Бургаския залив
14.12 | 17:00
Най-четени
-
Надежда Йорданова: Ще върнем мандата
Правителство с наше участие в този парламент е невъзможно, категорична е тя
14.12 | 10:00
-
Костадинов: Приемането ни в еврозоната трябва да бъде отложено с една година
Нито една държава-членка на еврозоната не е влязла при такива обстоятелства - без редовно...
14.12 | 13:20
-
Ескперти за приемането на еврото: Няма да е приятно да видим наполовина банковите си сметки
Еврото ще дойде в България, но цените ще се повишат
14.12 | 11:20
-
Кутев: Президентът не може да излезе с проект, който да е прокси, и да бъде през поставени хора
Въпросът е, ако Радев реши да влиза със собствен проект в политическите избори, кога ще го...
14.12 | 11:00