Диспечер спал на пост 4 часа след изчезването на малайзийския боинг 09.03 | 09:37
Можело е да се действа много по-активно и бързо, сочи отчет от разследването

Старшият авиодиспечер в Куала Лумпур спал на своя пост четири часа дори след като малайзийският боинг, следващ рейс MH370, изчезнал от радарите, става ясно от отчета за разследване на инцидента.
Разшифроването на разговорите между цивилния, военния персонал и служителите на авиокомпанията в първите часове след инцидента показват, че е можело да се действа много по-активно и бързо, пише Sydney Morning Herald, цитиран от РИА Новости.
Самолетът престанал да подава сигнали в 1:20 часа местно време. По време на разговора, започнал в 5:20 местно време, служителят на Малайзийските авиолинии нееднократно питал авиодиспечера на летището в Куала Лумпур дали виетнамските колеги са му поверили отговорността за самолета. Малайзийският диспечер отговарял, че е започнал работа в 3:00 часа и не е сигурен. След което казал, че ще събуди своя началник.
"Ще събудя старшия диспечер и ще го помоля да провери още веднъж кога е бил последният контакт", цитира отчета Sydney Morning Herald.
Диспечерите в Хошимин попитали чак след 20 минути защо самолетът не е навлязъл във въздушното им пространство.
Възникнало голямо объркване – авиокомпанията в даден момент настоявала, че самолетът лети над Камбоджа, макар че всъщност, според данните, той е летял на автопилот някъде над южната част на Индийския океан.
Очевидни забавяния има и в други аспекти – тревога е обявена от авиокомпанията едва 5 часа и 13 минути след последния контакт със самолета, а първият издирвателен самолет е излетял да търси боинга чак в 11:30 часа, 10 часа след изчезването на лайнера.
Също от разшифровката на разговорите между диспечерите става ясно, че виетнамските диспечери така и не отговорили на нито едно от спешните съобщения и изобщо трудно разбирали какво изискват от тях малайзийските представители.
Специалистите отбелязват, че публикуваният 580-страничен доклад е междинен и технически, така че най-масовата и скъпа издирвателна операция в света още не е довела до успех.
Напомняме, че Boeing 777-200 на Малайзийските авиолинии, извършващ рейс MH370 от Куала Лумпур за Пекин с 227 пътници и 12-членен екипаж на борда, изчезна от екраните на радарите в нощта на 8 март 2014 година. Премиерът на Малайзия Наджиб Разак съобщи на 24 март, че самолетът е паднал в южната част на Индийския океан – за това свидетелствал анализ на спътникови данни. Смята се, че никой не е оцелял.
Водещи
-
Председателят на Еврогрупата очаква консенсус за България в еврозоната
Същевременно еврокомисарят по икономиката Валдис Домбровскис заяви, че не очаква препятствия...
19.06 | 21:00
-
Индийският Нострадамус вещае ядрен апокалипсис
Кушал Кумар твърди, че това ще се случи до месец
19.06 | 20:45
-
Европрокуратурата разследва за корупция висш чиновник от МЗХ
То е започнало от доклад на Европейската служба за борба с измамите (OLAF)
19.06 | 20:30
-
Петролът поскъпва с над 2% заради ескалиращия въоръжен конфликт между Израел и Иран
Goldman Sachs прогнозира, че петролът сорт Брент може да поскъпне малко над 90 долара за барел...
19.06 | 20:16
Най-четени
-
Борисов обеща на Н. Пр. Илашчук България да помага Украйна с търговия, кораби и бизнес
Киев има категоричната ни подкрепа за ЕС, увери посланика лидерът на ГЕРБ
19.06 | 13:50
-
Цените в магазините литнаха нагоре
Всички основни стоки и храни са поскъпнали, минералната вода - с 40%
19.06 | 13:30
-
След 6 дни в неизвестност: СДВР откри 16-годишния Емил, майка му още не го е прибрала
Родителите на момчето едва вчера са подали сигнал в полицията
19.06 | 13:10
-
Съдът остави за постоянно в ареста един от насилниците, мъчили и убивали животни
Определението на САС е окончателно и не подлежи на обжалване и протестиране
19.06 | 14:00