Китайска компания ще направи гръцко пристанище най-голямото в Европа 13.11 | 12:00
До 900 млн. евро може да нарасне инвестицията в новия терминал на Пирея

Китайският морски гигант Cosco е на път да започне диалог с гръцкото правителство относно условията, които ще позволят на неговия инвестиционен генерален план за пристанище Пирея да се разшири от одобрените понастоящем 600 милиона до пълната му сума от 900 милиона евро със строителството на нов, четвърти контейнерен терминал, според последните разговори между гръцките и китайските държавни лидери, предаде БГНЕС.
Срещите на премиера Кириакос Мицотакис и китайския президент Си Дзипин в Шанхай миналата седмица и в Атина в понеделник също показаха, че всички лицензирани проекти в генералния план на Cosco ще започнат незабавно, като се започне с разширяването на круизния терминал и изграждането на новия пътнически терминал, чийто процес на концесия и схема за финансиране вече са завършени.
От срещите стана ясно, че Пекин и Атина гледат в една посока, за да направят Пирея най-голямото пристанище в Европа. След като китайският премиер каза пред Катимерини, че пристанището на Пирея е "главата на дракона", той и Мицотакис посетиха инсталациите на Cosco заедно в Пирея в понеделник.
Няколко часа по-рано в Атина министърът на корабоплаването Янис Плакиотакис и председателят на Коско Сю Лиронг подписаха споразумение, което подчертава волята на двете страни за преодоляване на всякакви препятствия, така че генералният план на Коско в Пирея да бъде изпълнен, тъй като това е основен приоритет за китайската страна.
В същото време заместник-председателят на Европейската инвестиционна банка, Андрю Макдауъл, директорът на дъщерното дружество на Cosco Piraeus Port Authority, Танасис Лиагос и председателят на Китайската банка за износ-внос, Xu Xiaolian, подписаха друго споразумение по отношение на финансирането от инвестиционен план на Cosco, който в началото възлиза на 100 милиона евро плюс още 40 милиона на по-късен етап.
Седмица по-рано Мицотакис започна дискусията в Шанхай относно компенсационните мерки на Cosco за местното население в Пирея и другите общини до пристанището, за да елиминира протести и да гарантира, че с инвестирането на четвъртия контейнер за 300 милиона евро терминалът ще се радва на широко одобрение. Четвъртият терминал трябва да повиши капацитета на пристанище Пирея от 7 милиона контейнери, обработвани годишно, предвидени за 2021 г., до 10 милиона.
Водещи
-
НАП, КЗК и КЗП представят резултатите от проверките на цените 2
"Това си е чиста спекула"
25.06 | 11:15
-
С настъпването на горещите летни дни, е важно да се предпазим от топлинен удар
С настъпването на горещите летни дни, е важно да се предпазим от топлинен удар, който може да...
25.06 | 12:00
-
Борисов за доклада за РСМ: Ако бях премиер, това нямаше да се случи. Как ще тръгне Орбан срещу мен?
"Когато външният министър на Унгария беше тук, говорих с него (бел. от ред. - по темата за...
25.06 | 11:45
-
Видин излиза на граждански протест срещу агресията и насилието
Кадрите с насилието над 12-годишния Георги светкавично обиколиха социалните мрежи. Момчето е...
25.06 | 11:30
Най-четени
-
Сергей Станишев: След 18 години в ЕС много българи вече са видели и меда, и жилото
Той коментира още, че страховете винаги са мощен инструмент за въздействие и за печелене също...
25.06 | 10:45
-
АПИ троши над 18 милиона лева за камери, които дублират тол системата 4
Умишлено несертифициране
25.06 | 10:14
-
Шефът на НСИ: Спекулата е единствената опасност за инфлацията у нас преди еврозоната
Изкуственият интелект и статистиката
25.06 | 08:45