Летящите ковчези Боинг 737 са опасни, защото са недофинансирани 29.07 | 16:30
В момента летателният апарат не се използва, след като при последните две катастрофи загинаха 346 души. "Боинг 737 Макс" е най-бързо разпродаващият се самолет в историята на компанията и ѝ осигури милиарди долари приходи

Бивш инженер на компанията "Боинг", заяви, че производството на самолетите от модел "737 Макс", не е било достатъчно финансирано, предаде Би Би Си.
В момента летателният апарат не се използва, след като при последните две катастрофи загинаха 346 души. "Боинг 737 Макс" е най-бързо разпродаващият се самолет в историята на компанията и ѝ осигури милиарди долари приходи.
"Боинг" отхвърля обвиненията и твърди, че се опитва да превърне модела в най-безопасния летателен апарат в света.
Адам Дикинсън е работил за фирмата 30 години и е водил екип от инженери, които са работили по модела "737 Макс". Той съобщи, че групата му е била под постоянен натиск да поддържа ниска цената на производството.
"Със сигурност това, което видях, бе липса на достатъчно ресурси, за да изпълним работата в нейната цялост", сподели Дикинсън. "На инженерите бяха поставени цели, към които да се стремят, за да свалят известна сума от производството на самолетите", допълни той.
Дикинсън обави, че с класифицирането на новите особености на самолета като "малки" вместо "големи", "Боинг" е подложена на по-слаб контрол от американския регулатор - Федералната авиационна администрация.
"Целта беше да се покаже, че промените наподобяват много предишния дизайн и че не е необходима голяма класификация на дизайна при процеса на сертифициране. Имаше много интерес и натиск върху инженерите, за да възприемат промените като "малки", обясни той. "Семейството ми не иска да лети на "737 Макс". Страшно е да се види толкова голям инцидент заради система, която не функционира правилно или точно." "Боинг" отхвърли обвиненията на бившия си инженер.
"Ние не сме мамили или пускали в експлоатация "737 Макс" преди да бъде готов", се чете в обръщение на компанията. "Ние винаги сме се придържали към нашите ценности за безопасност, качество и почтеност и тези ценности се допълват и взаимно се подсилват с производителността на компанията."
Пасажерите пътуват в "737 Макс" от 2017 г. насам, но авиолиниите купуват самолети още от 2011 г. Компанията често е критикувана за това, че огромна част от приходите след продажбата са използвани, за да се налеят в джобовете на висши служители и акционери.
Водещи
-
Кой ще плати сметката за по-високите разходи за отбрана в ЕС?
На 4 март президентът на Европейската комисия (ЕК) Урсула фон дер Лайен официално обяви...
30.03 | 18:00
-
Журналисти: Пеевски е засечен от радара на Европрокуратурата
Теодора Георгиева да излезе публично и да говори, призоваха Атанас Чобанов и Николай Стайков
30.03 | 17:40
-
Отиде си звездата от "Шогун" и "Птиците умират сами" Ричард Чембърлейн
„Нашият обичан Ричард вече е с ангелите“, заяви дългогодишният партньор на Чембърлейн Мартин...
30.03 | 16:54
-
Ето какво се случва с децата на убития висаджийски бос Георги Илиев и жена му Мая
Криста и Андреа бяха осиновени от тях само няколко месеца, преди Главния да бъде ликвидиран от...
30.03 | 17:20
Най-четени
-
Пастрокът обменял клипове с гаврите над 5-годичния Адриан с майка му
Това става ясно от обвинителния акт
30.03 | 13:40
-
Пеевски: Честит Рамазан Байрам!
"Пожелавам на всички здраве, благоденствие и мир в домовете", заяви лидерът на "ДПС-Ново...
30.03 | 10:40
-
Ахмед Доган прави нова партия?
"Участваме в правителство, в което дефакто не участваме. Беше грешка", заяви бившият депутат и...
30.03 | 17:00
-
Ангелов: Проруските партии се събраха, за да атакуват влизането на България в еврозоната
"Ако госпожа Георгиева се е срещала с Пепи Еврото, това много ни притеснява", категоричен е...
30.03 | 16:00