Летящите ковчези Боинг 737 са опасни, защото са недофинансирани 29.07 | 16:30
В момента летателният апарат не се използва, след като при последните две катастрофи загинаха 346 души. "Боинг 737 Макс" е най-бързо разпродаващият се самолет в историята на компанията и ѝ осигури милиарди долари приходи

Бивш инженер на компанията "Боинг", заяви, че производството на самолетите от модел "737 Макс", не е било достатъчно финансирано, предаде Би Би Си.
В момента летателният апарат не се използва, след като при последните две катастрофи загинаха 346 души. "Боинг 737 Макс" е най-бързо разпродаващият се самолет в историята на компанията и ѝ осигури милиарди долари приходи.
"Боинг" отхвърля обвиненията и твърди, че се опитва да превърне модела в най-безопасния летателен апарат в света.
Адам Дикинсън е работил за фирмата 30 години и е водил екип от инженери, които са работили по модела "737 Макс". Той съобщи, че групата му е била под постоянен натиск да поддържа ниска цената на производството.
"Със сигурност това, което видях, бе липса на достатъчно ресурси, за да изпълним работата в нейната цялост", сподели Дикинсън. "На инженерите бяха поставени цели, към които да се стремят, за да свалят известна сума от производството на самолетите", допълни той.
Дикинсън обави, че с класифицирането на новите особености на самолета като "малки" вместо "големи", "Боинг" е подложена на по-слаб контрол от американския регулатор - Федералната авиационна администрация.
"Целта беше да се покаже, че промените наподобяват много предишния дизайн и че не е необходима голяма класификация на дизайна при процеса на сертифициране. Имаше много интерес и натиск върху инженерите, за да възприемат промените като "малки", обясни той. "Семейството ми не иска да лети на "737 Макс". Страшно е да се види толкова голям инцидент заради система, която не функционира правилно или точно." "Боинг" отхвърли обвиненията на бившия си инженер.
"Ние не сме мамили или пускали в експлоатация "737 Макс" преди да бъде готов", се чете в обръщение на компанията. "Ние винаги сме се придържали към нашите ценности за безопасност, качество и почтеност и тези ценности се допълват и взаимно се подсилват с производителността на компанията."
Пасажерите пътуват в "737 Макс" от 2017 г. насам, но авиолиниите купуват самолети още от 2011 г. Компанията често е критикувана за това, че огромна част от приходите след продажбата са използвани, за да се налеят в джобовете на висши служители и акционери.
Водещи
-
Ето кой стана причина да бъде арестувана пак Жана Бергендорф
Драмата се разиграла в Слънчев бряг, докато певицата е в изпитателен срок от предишна присъда
17.07 | 15:30
-
Опасни лилави медузи в морето около Солун, Катерини и Халкидики
Гръцки медици дават съвети какво се прави при ужилване от такава медуза
17.07 | 15:20
-
Сблъсък в ЕС: Германия отхвърля бюджета на Урсула фон дер Лайен
Берлин се противопоставя на по-високите разходи и новите данъци, предложени от Европейската...
17.07 | 15:10
Най-четени
-
Божанков и Цончо Ганев се помириха
Миналата седмица Явор Божанков поиска Цончо Ганев да освободи мястото на председателстващ...
17.07 | 10:45
-
Електрическите тротинетки получиха нова регулация след гласуването в парламента на промените в Закона за движение по пътищата
Депутатите забраниха на деца под 16 години да карат тротинетки, а защитната каска стана...
17.07 | 10:59
-
Ключов ден: Апелативният съд решава за кмета на Варна
Вчера заместник-кметът на Варна Диан Иванов се отказа от показанията си срещу Коцев,...
17.07 | 09:15
-
С жива верига жителите на три села блокираха главния път Добрич - Силистра
От общината са готови да помогнат за решаването му.
17.07 | 10:15