Летящите ковчези Боинг 737 са опасни, защото са недофинансирани 29.07 | 16:30
В момента летателният апарат не се използва, след като при последните две катастрофи загинаха 346 души. "Боинг 737 Макс" е най-бързо разпродаващият се самолет в историята на компанията и ѝ осигури милиарди долари приходи

Бивш инженер на компанията "Боинг", заяви, че производството на самолетите от модел "737 Макс", не е било достатъчно финансирано, предаде Би Би Си.
В момента летателният апарат не се използва, след като при последните две катастрофи загинаха 346 души. "Боинг 737 Макс" е най-бързо разпродаващият се самолет в историята на компанията и ѝ осигури милиарди долари приходи.
"Боинг" отхвърля обвиненията и твърди, че се опитва да превърне модела в най-безопасния летателен апарат в света.
Адам Дикинсън е работил за фирмата 30 години и е водил екип от инженери, които са работили по модела "737 Макс". Той съобщи, че групата му е била под постоянен натиск да поддържа ниска цената на производството.
"Със сигурност това, което видях, бе липса на достатъчно ресурси, за да изпълним работата в нейната цялост", сподели Дикинсън. "На инженерите бяха поставени цели, към които да се стремят, за да свалят известна сума от производството на самолетите", допълни той.
Дикинсън обави, че с класифицирането на новите особености на самолета като "малки" вместо "големи", "Боинг" е подложена на по-слаб контрол от американския регулатор - Федералната авиационна администрация.
"Целта беше да се покаже, че промените наподобяват много предишния дизайн и че не е необходима голяма класификация на дизайна при процеса на сертифициране. Имаше много интерес и натиск върху инженерите, за да възприемат промените като "малки", обясни той. "Семейството ми не иска да лети на "737 Макс". Страшно е да се види толкова голям инцидент заради система, която не функционира правилно или точно." "Боинг" отхвърли обвиненията на бившия си инженер.
"Ние не сме мамили или пускали в експлоатация "737 Макс" преди да бъде готов", се чете в обръщение на компанията. "Ние винаги сме се придържали към нашите ценности за безопасност, качество и почтеност и тези ценности се допълват и взаимно се подсилват с производителността на компанията."
Пасажерите пътуват в "737 Макс" от 2017 г. насам, но авиолиниите купуват самолети още от 2011 г. Компанията често е критикувана за това, че огромна част от приходите след продажбата са използвани, за да се налеят в джобовете на висши служители и акционери.
Водещи
-
Ходорковски: Путин изпраща сигнал на Тръмп, че е готов за сделка
Лондон е изгубил експертните си познания за Русия, смята бившият петролен магнат
19.10 | 16:00
-
Учените вещаят пагубна екокатастрофа на Земята
Изменението на климата и покачването на морското равнище ще засегнат всеки един от нас,...
19.10 | 15:30
-
ЕС иска масови връщания на мигранти в Афганистан, България е „за“
През изминалата година 22 870 афганистанци са получили решения за репатриране от ЕС, но само...
19.10 | 15:01
Най-четени
-
Лидерът на ГЕРБ: Всички казват, че не е хубаво на избори, ама чакат Борисов
На политическите си опонентите той каза: "Няма да им стигне времето дори да поддържат това,...
19.10 | 10:00
-
Отбелязваме Деня на българския лекар
Православната църква почита паметта на Свети Иван Рилски Чудотворец – небесния покровител на...
19.10 | 09:30
-
Ива Митева: Наблюдаваме играта „Борба за власт”
Надявам се Трифонов да не остане в този кабинет, заяви тя и прогнозира избори напролет
19.10 | 11:00
-
Министър спипа жп работници да крадат плодове
По време на ремонтни дейности те крадяли от частна ябълкова градина
19.10 | 11:20