Летящите ковчези Боинг 737 са опасни, защото са недофинансирани 29.07 | 16:30
В момента летателният апарат не се използва, след като при последните две катастрофи загинаха 346 души. "Боинг 737 Макс" е най-бързо разпродаващият се самолет в историята на компанията и ѝ осигури милиарди долари приходи

Бивш инженер на компанията "Боинг", заяви, че производството на самолетите от модел "737 Макс", не е било достатъчно финансирано, предаде Би Би Си.
В момента летателният апарат не се използва, след като при последните две катастрофи загинаха 346 души. "Боинг 737 Макс" е най-бързо разпродаващият се самолет в историята на компанията и ѝ осигури милиарди долари приходи.
"Боинг" отхвърля обвиненията и твърди, че се опитва да превърне модела в най-безопасния летателен апарат в света.
Адам Дикинсън е работил за фирмата 30 години и е водил екип от инженери, които са работили по модела "737 Макс". Той съобщи, че групата му е била под постоянен натиск да поддържа ниска цената на производството.
"Със сигурност това, което видях, бе липса на достатъчно ресурси, за да изпълним работата в нейната цялост", сподели Дикинсън. "На инженерите бяха поставени цели, към които да се стремят, за да свалят известна сума от производството на самолетите", допълни той.
Дикинсън обави, че с класифицирането на новите особености на самолета като "малки" вместо "големи", "Боинг" е подложена на по-слаб контрол от американския регулатор - Федералната авиационна администрация.
"Целта беше да се покаже, че промените наподобяват много предишния дизайн и че не е необходима голяма класификация на дизайна при процеса на сертифициране. Имаше много интерес и натиск върху инженерите, за да възприемат промените като "малки", обясни той. "Семейството ми не иска да лети на "737 Макс". Страшно е да се види толкова голям инцидент заради система, която не функционира правилно или точно." "Боинг" отхвърли обвиненията на бившия си инженер.
"Ние не сме мамили или пускали в експлоатация "737 Макс" преди да бъде готов", се чете в обръщение на компанията. "Ние винаги сме се придържали към нашите ценности за безопасност, качество и почтеност и тези ценности се допълват и взаимно се подсилват с производителността на компанията."
Пасажерите пътуват в "737 Макс" от 2017 г. насам, но авиолиниите купуват самолети още от 2011 г. Компанията често е критикувана за това, че огромна част от приходите след продажбата са използвани, за да се налеят в джобовете на висши служители и акционери.
Водещи
-
НАП проверява нередности при цените и касовите бележки
Ако установите и видите нередности, подавайте сигнали към НАП
16.09 | 17:40
-
Испания ще бойкотира следващото издание на Евровизия, ако Израел вземе участие
Макар и други европейски страни да са заплашвали да се оттеглят от конкурса, Испания е първата...
16.09 | 17:20
-
От днес са отворени данните за градския транспорт на София
Приложения и сайтове вече ще могат да показват в реално време след колко минути идва...
16.09 | 17:02
-
Ердоган сравни Нетаняху с Адолф Хитлер
Ердоган изрази надежда, че "фронтът на човечеството ще получи по-широка подкрепа" за Палестина...
16.09 | 16:45
Най-четени
-
Депутатът от ПП-ДБ Ивайло Мирчев отправи остри критики към Делян Пеевски
Критики към стила на управление
16.09 | 10:45
-
МОН подготвя нормативна уредба за езикова интеграция на ученици
Децата от малцинствените групи, които не разбират или слабо владеят български език от...
16.09 | 13:15
-
Желязков свиква първо заседание на Националния борд по водите в изпълнение на решението на Народното събрание
Целта на Националния борд по водите е да координира действията за преодоляване на водната...
16.09 | 09:45
-
Столичното дружество "Топлофикация София" потъва в още по-дълбока финансова криза
Веригата на задълженията продължава, тъй като "Булгаргаз" на свой ред дължи на...
16.09 | 10:59