Летящите ковчези Боинг 737 са опасни, защото са недофинансирани 29.07 | 16:30
В момента летателният апарат не се използва, след като при последните две катастрофи загинаха 346 души. "Боинг 737 Макс" е най-бързо разпродаващият се самолет в историята на компанията и ѝ осигури милиарди долари приходи
Бивш инженер на компанията "Боинг", заяви, че производството на самолетите от модел "737 Макс", не е било достатъчно финансирано, предаде Би Би Си.
В момента летателният апарат не се използва, след като при последните две катастрофи загинаха 346 души. "Боинг 737 Макс" е най-бързо разпродаващият се самолет в историята на компанията и ѝ осигури милиарди долари приходи.
"Боинг" отхвърля обвиненията и твърди, че се опитва да превърне модела в най-безопасния летателен апарат в света.
Адам Дикинсън е работил за фирмата 30 години и е водил екип от инженери, които са работили по модела "737 Макс". Той съобщи, че групата му е била под постоянен натиск да поддържа ниска цената на производството.
"Със сигурност това, което видях, бе липса на достатъчно ресурси, за да изпълним работата в нейната цялост", сподели Дикинсън. "На инженерите бяха поставени цели, към които да се стремят, за да свалят известна сума от производството на самолетите", допълни той.
Дикинсън обави, че с класифицирането на новите особености на самолета като "малки" вместо "големи", "Боинг" е подложена на по-слаб контрол от американския регулатор - Федералната авиационна администрация.
"Целта беше да се покаже, че промените наподобяват много предишния дизайн и че не е необходима голяма класификация на дизайна при процеса на сертифициране. Имаше много интерес и натиск върху инженерите, за да възприемат промените като "малки", обясни той. "Семейството ми не иска да лети на "737 Макс". Страшно е да се види толкова голям инцидент заради система, която не функционира правилно или точно." "Боинг" отхвърли обвиненията на бившия си инженер.
"Ние не сме мамили или пускали в експлоатация "737 Макс" преди да бъде готов", се чете в обръщение на компанията. "Ние винаги сме се придържали към нашите ценности за безопасност, качество и почтеност и тези ценности се допълват и взаимно се подсилват с производителността на компанията."
Пасажерите пътуват в "737 Макс" от 2017 г. насам, но авиолиниите купуват самолети още от 2011 г. Компанията често е критикувана за това, че огромна част от приходите след продажбата са използвани, за да се налеят в джобовете на висши служители и акционери.
Водещи
-
Facebook и Instagram следят всяко ваше действие, как да се защитите?
Дори ако деактивирате акаунта си във Facebook или Instagram, Meta ще продължи да събира данни...
22.12 | 17:59
-
Миролюба Бенатова откри противоречия в мотивите на bTV за раздялата с Цънцарова
Реакцията на гилдията
22.12 | 17:45
-
Безплатно ще е паркирането в София дори и в зоните за платено паркиране
Два пъти по 5 дни , по празниците, няма да работят синя и зелена зона.
22.12 | 17:30
-
СГС остави в ареста Габриела и Красимир, обвинени за жестоки убийства на животни
Двамата бяха привлечени като обвиняеми през март тази година. Днес съдът гледа делото срещу...
22.12 | 17:15
Най-четени
-
Предаването "Тази сутрин" на бТВ ще има временни водещи
Репортерът Росен Цветков, който и друг път е замествал водещи включително в сутрешния блок,...
22.12 | 10:15
-
Рая Назарян отпадна като вариант за служебен премиер
Многократно сме обсъждали този въпрос, а и самата Рая Назарян е отговаряла на него – тя няма...
22.12 | 12:00
-
Важен съвет в навечерието на влизането на еврото: Плащайте с карта!
Празничните дни не се отличават от другите дни в годината, освен това че ние бързаме, нямаме...
22.12 | 12:45