Литиево-йонните батерии предизвикват пожари в самолетите 23.08 | 16:20
Има по два пожара на седмица – или в самолети, или на летища, казват от организацията за безопасност UL Standards and Engagement
Литиево-йонните батерии в телефоните, лаптопите и дори вейповете нерядко предизвикват пожари в самолетите, съобщава Си Ен Ен, цитирана от бТВ.
Полет 1334 на Delta Air Lines е летял от Атланта до Форт Лодърдейл миналия месец, когато от раница започнали да се изливат дим и пламъци. Пилотите обявили извънредно положение и се пренасочили към Форт Майърс, където са 191 пътници на борда са били евакуирани.
Пожарът е тръгнал от литиево-йонна батерия в ръчния багаж на пътник.
В Техническия център за напреднала аерокосмическа индустрия към Федералната авиационна асоциация в Атлантик Сити, Ню Джърси, инженери по пожарна безопасност изследват и демонстрират колко опасно може да бъде това.
"Литиевите батерии могат да изпаднат в така нареченото термично претоварване. Изведнъж ще започне късо съединение. Ще се затопля все повече и повече, докато самата структура на батерията не се повреди. В този момент тя може да изхвърли разтопен електролит, пламъци, дим и токсичен газ", обяснява мениджърът на отдела за пожарна безопасност Робърт Окс.
Проблемите не са нови, но в самолетите се носят повече батерии от всякога. Организацията за безопасност UL Standards and Engagement съобщава, че днес средностатистически пътник лети с четири устройства, захранвани от литиево-йонни батерии.
"Инцидентите с пожари са рядкост, но се увеличават. Виждаме по два на седмица – или в самолети, или на летища", каза пред CNN Джеф Марутиан, президент и главен изпълнителен директор на организацията.
Федералната администрация по гражданска авиация (FAA) по принцип разрешава на носенето на лични електронни устройства с литиево-йонни батерии в регистриран и ръчен багаж.
Последните данни обаче показват, че външните батерии са основната причина за инциденти и в резултат на това FAA е въвела нова забрана – да се носят такива устройства в регистрирания багаж, където е по-трудно да се изгаси пожар.
През януари тази година Airbus A321 се запали летище в Южна Корея. Разследването продължава, но се смята, че причината е батерия, съхранявана в багажник над главата. 27 души бяха ранени, трима от които сериозно.
В резултат на това Южна Корея създаде правила, забраняващи съхранението на преносими батерии в багажниците над главите на превозното средство. Има забрана и за устройства за зареждане на борда.
Водещи
-
Повече от 360 000 българи работят и след пенсия
„Не съм целял това и не доближавам тези 300 лева. Трудовото възнаграждение ми е малко и...
03.11 | 16:56
-
Евростат: България е сред държавите в ЕС с най-висок дял на работещи в риск от бедност
Евростат: Рекордна заетост в ЕС, над половината региони вече постигнаха целта за 2030 г.
03.11 | 16:30
-
Затварят "Дунав мост" при Русе заради ремонт
Преминаването на леките автомобили ще бъде ограничено от 9:00 до 21:00 часа, а на...
03.11 | 16:15
-
Намереният в Пирин "мъртвец" изчезна отново
Започната е процедура по отмяна на смъртния му акт
03.11 | 16:00
Най-четени
-
Данък "дивидент" ще се увеличи от 5% на 10%, за да се спре сивата икономика
Няма да се увеличава допълнително пенсионната възраст, освен планираното с решението от преди...
03.11 | 09:59
-
Майките ще получават 675 лева, ако се върнат на работа през втората година
Ръст на минималната заплата и пенсиите
03.11 | 11:30
-
Къде се строят най-много нови сгради у нас?
Най-голям брой разрешителни за строеж на нови жилищни сгради са издадени в областите Пловдив -...
03.11 | 14:30