Мигранти хващат тайно наши ТИР-ове за „такси“, шофьорите дори не предполагат 06.09 | 10:52
На сърбо-хърватската граница са най-активни, но и не само там

Бежанци използват граничните пунктове на Европа и се качват тайно в български камиони. Властите често ги хващат, но и наказват шофьорите. Български превозвачи се обърнаха към Нова телевизия, за да разкажат как се случва това и какви са последствията за тях. Само през последните дни на границата между Сърбия и Хърватия са задържани 15 мигранти и са глобени петима шофьори.
Повечето мигранти избират за крайна дестинация Англия и Германия, твърдят българските превозвачи. Вмъкват се в каросериите на камионите по време на почивките на шофьорите или преди граничните пунктове.
"Този проблем е от няколко години и е най-сериозно изразен на Кале, Франция, където масово има набези на мигранти. Отскоро проблемът се появи на сръбско-хърватската граница”, разказа Йордан Арабаджиев, председател на Съюза на превозвачите в България.
Димитър е международен шофьор повече от 20 години. В събота, 2 септември, е заловен от хърватските власти на границата със Сърбия. Той изпълнява курс от България към Италия, превозва желязо. При проверка хърватските власти намират в каросерията четирима мъже от Афганистан. По думите на шофьора мигрантите се озовават в камиона му без негово знание и със съдействието на сръбските митничари.
"Тази година на сръбско-хърватската граница имаме над 20 случая, обжалвали сме 15 от тях , но все още нямаме решение по този казус”, поясни Арабаджиев.
Преди няколко месеца представители на Съюза на превозвачите се срещат със сръбските и хърватските власти, за да потърсят съдействие за решаване на проблема.
"Поставихме много остро проблема, но за съжаление според нас това е по-скоро схема на сръбските митнически власти, които пропускат безпроблемно камиони, където има бежанци”, каза Йордан Арабаджиев.
Глобата, която плаща всеки шофьори, в чийто камион е заловен мигрант, е около 4500 евро. За 2017 година сигналите са 220, 123 от които са обжалвани. В 87 от случаите глобите са отменени. Повечето от тях са в района на Кале.
Схемата работи по-лесно в държавите от Европейския съюз, тъй като там камионите не се пломбират. Мигрантите успяват и по други начини – режат брезента или се качват върху камиона. Загубите за превозвачите са в размер на хиляди левове. Проведени са срещи както с френските власти, така и с българското Министерство на външните работи. Шофьорите са инструктирани как да процедират на френската граница.
По думите на превозвачите през 2018 година набезите на мигрантите на френската граница са ограничени, но на сръбско-хърватска територия "ужилените" шофьори са десетки.
Водещи
-
Експерт: За пълноценна почивка са нужни 14 дни отпуск, най-добре - месец
Според експертите ключът е в доброто планиране и достатъчно дълга отмора
21.08 | 18:00
-
Ванга: Черно море ке стигне до Сливен!
Старо пророчество на Ванга, разпространено от руския бизнесмен Антолий Лубченко, гласи, че на...
21.08 | 17:30
-
Русенец влиза в съда за двойно убийство и два палежа
Пияният отмъстител изгорил двама души, драснал клечката и на дома на гаджето си
21.08 | 17:15
Най-четени
-
Виктор, който с кола се вряза в автобус и уби човек, вече е в ареста
Той беше изписан от болница по-рано
21.08 | 11:15
-
Напук на спасители: Мъж скочи от скали на Силистар и загина в бурното море
Силното вълнение и червеният флаг изобщо не са стряскали голяма част от летовниците на плажа
21.08 | 10:45
-
Хампарцумян разкри как българите забогатяват
Един от знаците за това е ръстът на депозитите
21.08 | 14:00
-
Тежка гръдна травма е причинила смъртта на 8-годишното дете в Несебър
Иззета е цялостната документация, свързана със случая
21.08 | 12:15