Сълзи и счупени iPhone-и: Русия занули приходите на инфлуенсърите 14.03 | 18:40
Войната в Украйна взе неочаквани "жертви" - приходите на руските инфлуенсъри в Instagram

Войната в Украйна взе неочаквани "жертви" - приходите на руските инфлуенсъри в Instagram.
Причината този път не са западните санкции, а решението на Роскомнадзор да блокира изцяло достъпа до социалната мрежа заради конфликта си с компанията-майка Meta.
Забраната за достъп до Instagram на практика ще занули руския инфлуенсърски пазар.
"Моята аудитория е свикнала да купува продукти през Instagram, затова доходът ми зависи пряко от социалната мрежа. Ако престане да работи, ще се наложи да започна от нулата в нова платформа", казва певицата и вокален педагог Карина Купер пред руското издание на "Форбс". Купер води курсове през Zoom, GetCourse и др., но всички нейни рекламни кампании и продажби минават през Instagram.
Най-големите "звезди" в руската Instagram-сфера започват да мигрират към Telegram, TikTok или Vkonakte (руската версия на Facebook), но всяка от тези платформи има своите ограничения. Според данни на медията - около 50-60% от всички приходи на руските блогъри идват от реклама в Instagram.
В украинските онлайн медии се разпространява трагикомичен клип с ненезована блогърка от Русия, която пролива сълзи заради предстоящото изключване на мрежата.
"Ако мислите, че за мен Instagram е просто източник на приходи, дълбоко се заблуждавате. Това за мен е целият живот. Това е душа. С това заспивам и се събуждам всеки ден в продължение на пет години", казва младата жена.
Тази реакция явно не е преувеличение. Една от известните инфлуенсърки Настя Ивлеева има над 19 милиона последователи в Instagram, а каналът й в Telegram е с малко над 505 хиляди абонати.
"Сбогом на една епоха. Шест славни години на творчество, вдъхновение, мотивация, открития, постижения заминават по дяволите. Благодаря, че бяхме заедно и преживявахме толкова щастливи моменти", пише тя в едно от съобщенията си.
Telegram е сред най-често ползваните канали за комуникация в Русия след WhatsApp (част от Meta) и Viber.
Интерфейсът му все пак не може да се сравнява с този на Instagram, когато става дума за визуализация на продукти за продажба и взаимодействие с потребителите.
Според руския "Форбс" - около 1/3 от рекламодателите на местния дигитален пазар са прекратили кампаниите си за неопределен срок от началото на войната в Украйна. Още около 25% са спрели изцяло финансирането заради изтеглянето си от Русия. Очаква се спирането на Instagram да се отрази още по-сериозно на приходите от реклама за инфлуенсърите.
По-голямата част от руските инфлуенсъри избягват да коментират военната инвазия, други призовават за мир и за прекратяване на бойните действия.
Някои като Катрин Климова обаче решават да трупат точки от "национална пропаганда" - последният ѝ клип в Instagram показава как тя чупи iPhone в земята и реже и изхвърля дрехи от Zara, Adidas и Louis Vuitton в боклука.
Водещи
-
Край на хартиените здравни карти и бележки: Новата система улеснява родители и медици
Данните от тях са налични в системата, а достъп до нея имат единствено медицинските...
09.09 | 17:59
-
Няма опасност от въвеждане на режим на водата в Монтана
Язовирът е пълен на 81,65% и това гарантира водоподаването по направленията към Монтана и...
09.09 | 17:40
-
КЗП с нова услуга за проверка на етикети в мобилното си приложение 2
Можете да инсталирате мобилното приложение "КЗП" за Android или за iOS.
09.09 | 16:45
Най-четени
-
Случаите на COVID-19 в страната се увеличават с 30% на седмична база
Как протича заболяването и кога да търсим лекар?
09.09 | 12:15
-
Тол камерите претоварват МВР със сериозна работа 4
Камерите заместват липсващите полицаи
09.09 | 13:30
-
Разраства се пожарът в Национален Парк “Рила”
От тази сутрин гори ново огнище. Огънят е в югоизточния дял в скалистия район от който започна...
09.09 | 13:59