Литиево-йонните батерии предизвикват пожари в самолетите 23.08 | 16:20
Има по два пожара на седмица – или в самолети, или на летища, казват от организацията за безопасност UL Standards and Engagement

Литиево-йонните батерии в телефоните, лаптопите и дори вейповете нерядко предизвикват пожари в самолетите, съобщава Си Ен Ен, цитирана от бТВ.
Полет 1334 на Delta Air Lines е летял от Атланта до Форт Лодърдейл миналия месец, когато от раница започнали да се изливат дим и пламъци. Пилотите обявили извънредно положение и се пренасочили към Форт Майърс, където са 191 пътници на борда са били евакуирани.
Пожарът е тръгнал от литиево-йонна батерия в ръчния багаж на пътник.
В Техническия център за напреднала аерокосмическа индустрия към Федералната авиационна асоциация в Атлантик Сити, Ню Джърси, инженери по пожарна безопасност изследват и демонстрират колко опасно може да бъде това.
"Литиевите батерии могат да изпаднат в така нареченото термично претоварване. Изведнъж ще започне късо съединение. Ще се затопля все повече и повече, докато самата структура на батерията не се повреди. В този момент тя може да изхвърли разтопен електролит, пламъци, дим и токсичен газ", обяснява мениджърът на отдела за пожарна безопасност Робърт Окс.
Проблемите не са нови, но в самолетите се носят повече батерии от всякога. Организацията за безопасност UL Standards and Engagement съобщава, че днес средностатистически пътник лети с четири устройства, захранвани от литиево-йонни батерии.
"Инцидентите с пожари са рядкост, но се увеличават. Виждаме по два на седмица – или в самолети, или на летища", каза пред CNN Джеф Марутиан, президент и главен изпълнителен директор на организацията.
Федералната администрация по гражданска авиация (FAA) по принцип разрешава на носенето на лични електронни устройства с литиево-йонни батерии в регистриран и ръчен багаж.
Последните данни обаче показват, че външните батерии са основната причина за инциденти и в резултат на това FAA е въвела нова забрана – да се носят такива устройства в регистрирания багаж, където е по-трудно да се изгаси пожар.
През януари тази година Airbus A321 се запали летище в Южна Корея. Разследването продължава, но се смята, че причината е батерия, съхранявана в багажник над главата. 27 души бяха ранени, трима от които сериозно.
В резултат на това Южна Корея създаде правила, забраняващи съхранението на преносими батерии в багажниците над главите на превозното средство. Има забрана и за устройства за зареждане на борда.
Водещи
-
Пожар наложи евакуацията на блок в столичния кв. „Стрелбище“
Пламъците са тръгнали от един от апартаментите в жилищната сграда
27.08 | 21:00
-
Новите интегрални изпити за НВО след 7и и 10 клас - още от тази учебна година
Министерството на образованието и науката публикува двете заповеди
27.08 | 20:45
-
Президентът ни присъства на откриването на високотехнологичен военен завод в Германия
Заводът е част от най-големия отбранителен концерн в Европа „Райнметал“, а Румен Радев е там...
27.08 | 20:30
-
Още над 10 млн. лева са изплатени на овощари за пропаднали площи през 2025 г.
Подпомагането се осъществява при интензитет до 80 % от действителните разходи до настъпване на...
27.08 | 20:15
Най-четени
-
35% от децата в България живеят в риск от бедност и това е най-високият процент в Европейския съюз
Той подчерта, че има напредък в някои области
27.08 | 12:15
-
Министерството на транспорта предлага промени в нормативната уредба за атракционите
Темата се поставя на дневен ред в Министерския съвет днес, след като правителството призна за...
27.08 | 10:15
-
По-ниска цена на природния газ предлага „Булгаргаз“ за септември 2
За сравнение, Комисията за август утвърди цена на природния газ в размер на 62,09 лв./MWh, без...
27.08 | 11:45
-
Около 40% от абонатите на "Софийска вода" са се отказали от хартиената фактура
Той обясни, че към момента процедурата не изисква становище от КЗП.
27.08 | 11:59