Победата на Мерцедес, която светът не видя 29.09 | 12:59
Коментар на Емилиян Стойков

След Гран При на Сингапур се появиха надежди за оспорван финал на тазгодишния световен шампионат. Победата на Себастиан Фетел беше знаменита, но както посочих в материала преди седмица, факторите, които обърнаха везните бяха съвсем конкретни за бавното градско трасе и нямаше как да се прехвърлят и на Сузука.
Нито отнесените от дъжда петъчни сесии, нито увеличаването с 20% на налягането на гумите попречи на Люис Хамилтън да доминира. Той изравни своя кумир Аертон Сена с 41 победи, като този успех е още по-специален като знаем, че именно на тази писта Сена спечели трите си световни титли.
Сузука е изключително пилотско трасе, тестващо всички умения на един състезател във Формула 1, но изпреварванията стават изключително трудно. Затова лошият старт на Нико Росберг и изоставането му зад Фетел и Ботас помогна на Люис да изгради още по-голям аванс отколкото беше очаквано.
Във втория си стинт той блокира предните гуми, което създаде постоянно увеличаващи се вибрации и стратегията трябваше да бъде променена. Ранното последно влизане можеше да бъде голям риск, но заради времето прекарано на по-задна позиция в началото, Росберг се намираше прекалено далеч, за да се възползва. Неговото лошо потегляне този път не беше породено от проблеми със съединителите, а с температурата в задвижващата система.
Наблюдаваше се прекомерно загряване, което отсъстваше при Хамилтън. Самата стартова реакция на германеца бе задоволителна и чак след това той загуби част от мощността си, което позволи на Хамилтън да се изравни и да го изпревари.
Едва ли съм бил единствен със спомени за Сена и Прост от 1990-та. За момент бях сигурен, че ще се стигне до контакт и ще избухне скандал, дори по-голям от Спа миналата година. Частичната загуба на мощност периодично пречеше на Росберг, което забави изпреварването на Ботас. Вероятно Нико нямаше да изпревари Фетел ако от Ферари бяха покрили стопа на вицешампиона.
Вместо това, Себастиан влезе по-късно и Росберг, използвайки т.нар. пресичаща стратегия с много силна първа обиколка с нови гуми, стигна до второто място. Но дори с трета и четвърта позиция би трябвало в щаба на кончетата да са доволни.
Механичното сцепление, работата с меките гуми и охлаждането са на отлично ниво, както се видя в Сингапур, а тук аеродинамиката, която не е тяхна голяма сила, им позволи да са най-добри от останалите. Тенденцията за сериозни подобрения в резултатите спрямо предишния сезон дори на неподходящи за колата писти продължава.
Целия коментар на Емилиян Стойков може да прочетете на този линк.
Водещи
-
Инвеститори от САЩ преговарят с българските власти за разширяване на ПГХ "Чирен"
Ройтерс се позовава на информация от "петима души, запознати с проблема", без да ги назовава...
05.08 | 21:00
-
„Каменен” хороскоп: Изумрудът носи любов, хармонията и изобилие
Витеза кого е подходящ и с кои други камъни може да се съчетаае
05.08 | 20:45
-
Почина бившият румънски президент Йон Илиеску
05.08 | 20:15
Най-четени
-
Над Западна България и днес ще вали, утре също ще бъде дъждовно
След 2 часа лятото леко ще започне да се връща в София. Следобед отново обаче ще завали.
05.08 | 10:45
-
Даниел Вълчев - кандидат президент на ГЕРБ?
05.08 | 16:16
-
6000 лева излезе пoчивкатa нa семейство за една седмица на море
Πo дyмитe нa Cпacoв, cлyчaйнo или нe, cĸoĸът нa цeнитe в xoтeлитe y нac (пoчти) cъвпaднa c...
05.08 | 12:15