Съветват хотелиери как да си докарат допълнителни приходи 16.03 | 18:29
Като добър пример за хотелите специалистите посочиха авиокомпаниите

Рецепцията на традиционния хотел, освен дейностите по посрещането и настаняването, може да извика такси на госта или да му направи резервация в ресторант. Тези услуги обаче не носят допълнителни приходи на хотела.
Той може да си докара такива като превърне рецепцията си във виртуален туроператор, посочиха експерти по време на конференцията "Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес".
Като добър пример за хотелите специалистите дадоха авиокомпаниите. Самолетните фирми си докарват допълнителни приходи например като продават различните места в самолета на различна цена (местата до прозореца са по-скъпи). Разграничаването на цената на местата е донесла приходи в размер на 40 млн. долара на авиокомпаниите в САЩ за 2010 г.
Превозването на деца и домашни любимци също се заплаща в някои авиокомпании. Сред платените услуги попадат още гледането на филм, поръчването на специален обяд, ползването на възглавница, както и свръхбагажът.
Хотелите биха могли да се поучат от практиките на авиокомпаниите за допълнителни приходи. Те могат да предлагат на клиентите си спа и голф пакети, наемане на кола под наем, плуване с делфини, луксозни стоки (скъпи очила, ако хотелът е на морска дестинация например) и дори билети за театър.
Стаите в хотела също могат да бъдат ценово разделени според гледката, оборудването, етажа, на който се намират. Добра практика е хотелите да бъдат домакини на различни мероприятия – ревюта и конференции например, които им дават публичност.
Важна е добрата сегментация на продуктите и услугите, познаването на целевата група и предлагането на точно тези услуги, от които клиентът би се заинтересувал, твърдят специалисти. Продуктът трябва да се рекламира последователно чрез умел маркетинг и PR, без да се натрапва на клиента.
Потребителят трябва да бъде уверен, че сделката е честна и изгодна за него. И хотелите, и авиокомпаниите биха имали изгода да предлагат заедно услугите си.
Hilton и British Airways са осъзнали това и се рекламират взаимно. Техният пример могат да последват и други. Освен за туристическия бизнес, това би било много удобно и изгодно за потребителите.
Водещи
-
Радостин Василев: За поста председател на Народното събрание има много по-подготвени хора
"Не може да забравиш точка от дневния ред", категоричен бе Василев, като добави, че на...
05.03 | 13:15
-
НС отхвърли проекторешение за предоговаряне на концесионните договори за добив на злато
Проектът на решение бе внесен от парламентарната група на „Морал, единство, чест“ и бе...
05.03 | 13:02
-
Костадин Костадинов: Диктатурата е тук – искаш свобода, отиваш в затвора
Декларация прочетена днес от Парламентарната трибуна
05.03 | 12:45
-
Рентабилността на хотелския бизнес спада?
В интервю за предаването "Преди всички" той посочи, че недостигът на персонал се задълбочава и...
05.03 | 12:15
Най-четени
-
Държавният бюджет за тази година влиза на първо четене в пленарната зала на Народното събрание
Рискове пред финансовата рамка
05.03 | 09:27
-
Нинова: Върви се към приключване на войната в Украйна
"Огромна грешка е, ако всички пари отиват за оръжия."
05.03 | 09:59
-
На всеки 100 сделки, които се случват, само 27 са с ипотечен кредит
За миналата година ръстът в цените на имотите бе около 16 процента
05.03 | 09:45