Сълзи и счупени iPhone-и: Русия занули приходите на инфлуенсърите 14.03 | 18:40

Войната в Украйна взе неочаквани "жертви" - приходите на руските инфлуенсъри в Instagram

От iNews.bg

Войната в Украйна взе неочаквани "жертви" - приходите на руските инфлуенсъри в Instagram. 

Причината този път не са западните санкции, а решението на Роскомнадзор да блокира изцяло достъпа до социалната мрежа заради конфликта си с компанията-майка Meta. 

Забраната за достъп до Instagram на практика ще занули руския инфлуенсърски пазар. 

"Моята аудитория е свикнала да купува продукти през Instagram, затова доходът ми зависи пряко от социалната мрежа. Ако престане да работи, ще се наложи да започна от нулата в нова платформа", казва певицата и вокален педагог Карина Купер пред руското издание на "Форбс". Купер води курсове през Zoom, GetCourse и др., но всички нейни рекламни кампании и продажби минават през Instagram.

Най-големите "звезди" в руската Instagram-сфера започват да мигрират към Telegram, TikTok или Vkonakte (руската версия на Facebook), но всяка от тези платформи има своите ограничения. Според данни на медията - около 50-60% от всички приходи на руските блогъри идват от реклама в Instagram. 

В украинските онлайн медии се разпространява трагикомичен клип с ненезована блогърка от Русия, която пролива сълзи заради предстоящото изключване на мрежата. 

"Ако мислите, че за мен Instagram е просто източник на приходи, дълбоко се заблуждавате. Това за мен е целият живот. Това е душа. С това заспивам и се събуждам всеки ден в продължение на пет години", казва младата жена. 

Тази реакция явно не е преувеличение. Една от известните инфлуенсърки Настя Ивлеева има над 19 милиона последователи в Instagram, а каналът й в Telegram е с малко над 505 хиляди абонати. 

"Сбогом на една епоха. Шест славни години на творчество, вдъхновение, мотивация, открития, постижения заминават по дяволите. Благодаря, че бяхме заедно и преживявахме толкова щастливи моменти", пише тя в едно от съобщенията си. 

Telegram е сред най-често ползваните канали за комуникация в Русия след WhatsApp (част от Meta) и Viber.

Интерфейсът му все пак не може да се сравнява с този на Instagram, когато става дума за визуализация на продукти за продажба и взаимодействие с потребителите. 

Според руския "Форбс" - около 1/3 от рекламодателите на местния дигитален пазар са прекратили кампаниите си за неопределен срок от началото на войната в Украйна. Още около 25% са спрели изцяло финансирането заради изтеглянето си от Русия. Очаква се спирането на Instagram да се отрази още по-сериозно на приходите от реклама за инфлуенсърите. 

По-голямата част от руските инфлуенсъри избягват да коментират военната инвазия, други призовават за мир и за прекратяване на бойните действия. 

Някои като Катрин Климова обаче решават да трупат точки от "национална пропаганда" - последният ѝ клип в Instagram показава как тя чупи iPhone в земята и реже и изхвърля дрехи от Zara, Adidas и Louis Vuitton в боклука.

Водещи

Най-четени