Безплатен Wi Fi събира лични данни в Русия 29.10 | 13:15
Те се използват за таргетирана реклама

В големите градове на Русия безжична интернет технология следи за своите ползватели и събира данни за техните предпочитания, информира Медуза.ру, цитирана от "Монитор". През 2018 г. в социалните мрежи се появиха множество постове, описващи следната ситуация: човек минава покрай някакво кафене, а след това в лентата му във Фейсбук се появява реклама на същото това заведение. Първоначално хората приемаха това за странно съвпадение, но след това съзряха определена закономерност в случващото се.
Технологията, която позволява да бъдат следени интернет ползвателите и да им се предлага подходяща реклама, принадлежи на компанията "Максима Телеком", посочва агенцията. За последната половин година количеството на нейните клиенти се увеличило от няколко кафенета до 1000 търговски точки само в Москва. Всъщност "Максима Телеком" предоставя Wi Fi връзка в градския транспорт – в метрото в Москва и Петербург, както и на летищата "Шереметево" и "Домодедово", на аероекспресите. През есента на тази година компанията пусна мрежа от рутери-сензори, които фиксират и сканират телефонните идентификатори /MAC-адресите/ на минаващите наблизо хора с включен безжичен интернет. През последните месеци "Максима Телеком" започна да продава тези рутери на собствениците на кафенета, магазини и фитнес клубове. След като бъдат установени в помещението, сензорите започват да следят предпочитанията на собствениците на смартфони и им изпращат подходяща реклама. По данни на Медуза в базата данни на "Максима Телеком" вече са фиксирани около 30 млн. мобилни устройства. Ползвателите попадат в базата, преминавайки задължителна регистрация в безжичната мрежа.
Идентификаторите филтрират хората, разделяйки ги на целеви аудитории. Постепенно профилът на всеки един ползвател започва да се пълни с информация, включваща неговите придвижвания, данни за пола, възрастта, нивото на доходите и интересите му. Тези профили са основани на анализа на посетените чрез Wi Fi сайтове. В началото на годината в "Максима Телеком" се замислили как да печелят допълнително от тази база данни и решили да използват информацията за продажба на целенасочена реклама.
Водещи
-
И когато стане най-страшно и нетърпимо, ще се появи ТЯ
И когато стане най-страшно, когато стане най-трудно, когато стане нетърпимо, когато имаш...
08.03 | 18:00
-
Германското разузнаване предупреди за заплаха от Москва
Русия планира да изпита единството на Запада, твърди директорът на германското разузнаване...
08.03 | 17:40
-
КС забрани на ЦИК да публикува протоколите от над 2 000 секции
Съдът дава указания и кои данни да се въведат от 11 секции с двойни експертизи
08.03 | 17:21
-
Зеленски призова за още санкции срещу Русия
При руски удари през нощта загинаха най-малко 14 украинци, сред които и деца, а десетки други...
08.03 | 17:00
Най-четени
-
Румен Радев: Европа няма 800 млрд. за инвестиции в отбраната
Войната в Украйна влече Европа към дъното, смята президентът
08.03 | 16:40
-
Надежда Йорданова: Поведението на "Възраждане" е меко казано безотговорно
По думите й Христо Иванов няма да се кандидатира да бъде отново начело на "Да,България"
08.03 | 14:59