До каква степен Google манипулира резултатите от търсенето в търсачката си? 20.03 | 15:15
И доколко компанията от Маунтин Вю обича конкуренцията?

През 2011 година FTC (Федерална търговска комисия) реши да не завежда дело срещу Google, независимо че бяха открити алгоритми в търсачката на гиганта, които подсказваха за нечестна намеса в резултатите, които получава всеки потребител.
С днешна дата научаваме и детайли от продължителното разследване, благодарение на доклад, подготвен от служители на FTC.
Въпросният е в размер на 160 страници, а от него разбираме, че Google играл нечестно спрямо конкурентите си, поставяйки свои услуги в началото на всеки резултат от търсене, дори и въпросните услуги да не са били особено полезни. Например Google Flights винаги е излизал на челни позиции, независимо че предлага много по-малко опции спрямо своите конкуренти и уебпортали като TravelAdvisor.
По думите на бившия CEO на Google (моментен на Yahoo), Мариса Майър, компанията не оценява своите уебсайтове на база кликове, какъвто е подходът ѝ към останалите уеб базирани услуги.
Ако Google реално е мерил с един и същи аршин спрямо всички уебсайтове, то това би означавало, че голяма част от уеб продуктите на компанията биха останали на задни позиции, спрямо много по-релевантни резултати, допълва Gizmodo.
От доклада на FTC разбираме още, че Google е използвал специален алгоритъм, който вдига позициите на неговите продукти в резултатите от всяко търсене. Въпросният алгоритъм определя кой Google продукт да бъде промотиран на база какво е релевантно на всяка заявка за търсене.
Появилите се детайли принудиха един от големите адвокати на Google, Кент Уалкър, да излезе със следното, защитаващо неговата компания изявление:
"След 19 изморителни месеца, покриващи обхождането на 9 милиона страници документация и десетки часове свидетелски показания, петте члена на комисията на FTC се съгласиха, че няма нужда от допълнителни мерки при изобразяването на резултатите от търсенето (в нашата търсачка), както и начина, по който се определя ранглистата (на отделните уебсайтове).
Ние регулярно сменяме алгоритмите си на търсене, като на година промените са над 500. Основната ни цел е нашите потребители да получават информацията, която търсят. Създадохме търсене за потребители, а не уебсайтове и този ни фокус спомогна за подобренията в услугата ни за търсене през последните десет години."
Независимо че към Google няма заведено дело от страна на FTC, компанията от Маунтин Вю е дала обещания да промени своите начини за пресяване на информация.
Водещи
-
ДПС-ДПС реши да продължи подкрепата си за кабинета "Желязков"
Това стана ясно след извънредна среща на партийци на Доган
01.04 | 21:00
-
СЛЕД КИРИЛ МАРИЧКОВ: Отиде си и Щуреца Георги Марков!
Той напусна този свят на 73-годишна възраст след кратко боледуване
01.04 | 20:23
-
МВР за скандала в ГДБОП: Извършена е проверка
Тя е направена от дирекциите "Вътрешна сигурност" и "Инспекторат" в министерството
01.04 | 20:45
-
Социолог: Заявката на Пеевски е, че иска властта публично
Като граждани трябва да си зададем два много важни въпроса, анализирайки похода към властта на...
01.04 | 20:30
Най-четени
-
Очаква се днес ДПС-ДПС да реши дали да оттегли подкрепата си за правителството
Декларацията беше направена след като депутатите на Доган гласуваха против избора на...
01.04 | 10:46
-
Нови случаи на сифилис във Врачанско
01.04 | 14:45
-
От днес вече ще плащаме по-скъпи тол такси по пътищата на страната
Във връзка с недоволството на превозвачите, свързано с увеличението на тол таксите,...
01.04 | 10:30
-
Почистиха мазутните петна от плажа на Втора буна във Варна
Днес премахват мазутните петна и от брега на "Буните"-Запад (Трета буна)
01.04 | 14:30