До каква степен Google манипулира резултатите от търсенето в търсачката си? 20.03 | 15:15
И доколко компанията от Маунтин Вю обича конкуренцията?

През 2011 година FTC (Федерална търговска комисия) реши да не завежда дело срещу Google, независимо че бяха открити алгоритми в търсачката на гиганта, които подсказваха за нечестна намеса в резултатите, които получава всеки потребител.
С днешна дата научаваме и детайли от продължителното разследване, благодарение на доклад, подготвен от служители на FTC.
Въпросният е в размер на 160 страници, а от него разбираме, че Google играл нечестно спрямо конкурентите си, поставяйки свои услуги в началото на всеки резултат от търсене, дори и въпросните услуги да не са били особено полезни. Например Google Flights винаги е излизал на челни позиции, независимо че предлага много по-малко опции спрямо своите конкуренти и уебпортали като TravelAdvisor.
По думите на бившия CEO на Google (моментен на Yahoo), Мариса Майър, компанията не оценява своите уебсайтове на база кликове, какъвто е подходът ѝ към останалите уеб базирани услуги.
Ако Google реално е мерил с един и същи аршин спрямо всички уебсайтове, то това би означавало, че голяма част от уеб продуктите на компанията биха останали на задни позиции, спрямо много по-релевантни резултати, допълва Gizmodo.
От доклада на FTC разбираме още, че Google е използвал специален алгоритъм, който вдига позициите на неговите продукти в резултатите от всяко търсене. Въпросният алгоритъм определя кой Google продукт да бъде промотиран на база какво е релевантно на всяка заявка за търсене.
Появилите се детайли принудиха един от големите адвокати на Google, Кент Уалкър, да излезе със следното, защитаващо неговата компания изявление:
"След 19 изморителни месеца, покриващи обхождането на 9 милиона страници документация и десетки часове свидетелски показания, петте члена на комисията на FTC се съгласиха, че няма нужда от допълнителни мерки при изобразяването на резултатите от търсенето (в нашата търсачка), както и начина, по който се определя ранглистата (на отделните уебсайтове).
Ние регулярно сменяме алгоритмите си на търсене, като на година промените са над 500. Основната ни цел е нашите потребители да получават информацията, която търсят. Създадохме търсене за потребители, а не уебсайтове и този ни фокус спомогна за подобренията в услугата ни за търсене през последните десет години."
Независимо че към Google няма заведено дело от страна на FTC, компанията от Маунтин Вю е дала обещания да промени своите начини за пресяване на информация.
Водещи
-
Тези зодии са големите късметлии чак до 2027 г.
Щастието им ще дойде постепенно, а не изведнъж, пояснява топ астрологът Тамара Глоба
13.05 | 17:45
-
Русия е превзела още едно село в Донецка област
До момента няма коментар от украинска страна
13.05 | 17:30
-
Бомбена заплаха на летище в Брюксел
Всички пристигащи и заминаващи полети са преустановени, засегнати са полети от и до България
13.05 | 17:15
Най-четени
-
Теменужка Петкова: България върви към еврозоната въпреки президента
Това заяви финансовият министър Теменужка Петкова по време на работното си посещение в...
13.05 | 11:15
-
Министърът на образованието очаква финансовият министър днес да даде официална позиция по темата
"Не е вярно, че Брюксел е предупредил България, че може да спре влизането ни в еврозоната...
13.05 | 09:59
-
Големи промени в отпуските за работещите
Променят Наредбата за работното време и почивките
13.05 | 13:20
-
Променя се организацията на движение в два участъка на Софийския околовръстен път заради ремонт
До 15 май през нощта поетапно за ремонт на настилката ще се ограничава движението в участъка...
13.05 | 10:16